عطر دونی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ازمی مازیئو (Esme Mazzeo) در امریکا زندگی می کند. مازیئو بخاطر برنامه های تلویزیونی و نامه ها پیغام می نویسد. مطالب او بیشتر دربارهٔ معلولیت و بخاطر خوانندگانی است که مشابه خودش دستخوش معلولیت هستند. آنچه در ادامه می خوانید، مقاله ای به خامه ازمی، دربارهٔ نکاتی است که افراد دارای معلولیت برای ظاهر کردن شغل باید در نظر بگیرند.

حتما بخوانید:چگونه می توانیم بدون داشتن سابقه کار، یک شغل خوب روشن کنیم؟مراحل گزینش مناسب ترین موقعیت شغلیکار در شغل هایی که با مردم سروکار دارد

روزی روزگاری بود که وسط روز از رختخواب بلند می شدم، موهایم را شانه می زدم، چیزی می خوردم، وقتم را در شبکه های اجتماعی تلف می کردم، تلویزیون تماشا می کردم، شام می خوردم، می خوابیدم، و این دوچرخه همین نعوظ ادامه مشخص می کرد. به سوا یک روز درون ماه که بخاطر یک وبسایت خبری یک مطلب دربارهٔ دستور کار های تلویزیونی می نوشتم.

من افلیج مغزی (CP) هستم، یعنی موقع متولد دچار سکته شدم. از واکر و صندلی چرخ دار برای حرکت کاربرد می کنم. البته این را نمی گویم که بخاطر سبک عمر فعلی ام بهانه ای بیاورم؛ به این خیال می گویم که بدانید معلولیت من، دلیلی برای مدت ها زندگی و هم ذات پنداری با شخصیت های زوجه تلویزیونی بود. متعاقب کردن سریال هایی با شخصیت های زوجه قهرمان، باعث می شد به دلایل کار نکردن خودم فکر کردن نکنم. البته همهٔ این ها تنها تا زمانی ادامه داشت که غلبه نوشتن رمان خودم را پیدا کردم.

راستش برای اینکه مزایایی از نوبت ستاندن کنم، مجبور بودم به مدت سه گانه سال درآمد خودم را کمینه از سطح مشخصی نگه دارم. غلام واقعا خواستار تماشای تلویزیون و رویا هستم. بنابراین تمام روز را جلوی تلویزیون می نشستم و می خوابیدم و مشکلی هم از این بابت نداشتم. همهٔ این ها دنباله داشت تا یک شب در سال ۲۰۱۶، شبی که تا بامداد سرشک ریختم، بوسیله این اندیشه که از آینده و انزوا و بی کسی می ترسیدم؛ ترسی که تمام وجودم را فرا گرفته حیات. آن شب از آن شب هایی بود که همهٔ زندگی آدم را تغییر می عدالت. غلام با معلولیتم طوری برخورد کرده بودم که شرایط زندگی را به من تحمیل می کرد؛ من بی قراری خودم را مبتلا برنامه هایی کرده بودم که باعث می شدند فکرم از مشکلات خودم پر ازار بشود، اما واقعیت آن بود که من با تماشای سریال ها و شخصیت های جعلی آن که به رویاهای دروغین خویشتن می رسیدند، به هیچ جایی نمی رسیدم.

رویایی که همیشه در وجودم داشتم، نوشتن بوده، نوشتن برای نامه ها و پروگرام های تلویزیونی، و من خودم را خیلی خوشبخت می دانم که رویایم قدیم همین بوده است. اما باید تکانی بوسیله خودم می دادم تا دوباره آن را واضح کنم، زیرا که دامن خروارها تپش و نگرانی دفن شده بودم و باید تقلا می کردم تا مکرر اعتماد به لمحه دنبال کردن رویاهایم را به مشت بیاورم. آنچه داخل این مقاله می خوانید، نکاتی است که درون مسیر یافتن توانایی دوباره برای مطلع مسیر شغلی خودم بوسیله آن ها رسیدم. شاید با خواندن این نکته ها، از مسیری که من طی کردم الهام بگیرید و شما هم خوش نویسی ویژهٔ خودتان را طراحی کنید. ۱. بپذیرید که نمی توانید خوش نویسی شغلی بی نقصی بخاطر خویشتن بسازید



باید بدانید معلولیت، مرا به یک دستور کار ریز درجه یک تبدیل کرده است. بگذارید مثالی برایتان بزنم؛ خرید یک بلیت سادهٔ سینما یا کنسرت که ابتیاع آنلاینش برای افراد معمولی فقط با چند کلیک انجام می شود، بخاطر افراد دارای معلولیت، ودیعه بوسیله معلولیت و اینکه معامله آنلاین بلیت چند مرحله دارد، ممکن است روزها زمان بگیرد. داخل تک خودم، اخیرا معامله بلیت یک کنسرت ۴۸ روزگار طول کشید! درون این مدت مجبور شدم با چند نفر تلفنی صحبت کنم و کلی بی قراری استرس تحمل کردم تا بالاخره بتوانم صندلی ای تهیه کنم که بخاطر دسترسی بوسیله صندلی چرخ دارم مناسب باشند.

دستور کار ریزی مسیر شغلی بی آرامی بخاطر افرادی مثل من چنین فرایندی دارد. خب در دست خط آموزش، اگر خوش شانس باشید، بوسیله مشکل چندانی برنمی خورید. مدرسهٔ ابتدایی تا مکتب دورهٔ اول و دوم و بعد غم دانشگاه؛ خوش نویسی خوب و قرار بوسیله نظر می رسد. مقابل قوانین آموزش و پرورش، وسایل راحتی و امکانات لازم هم باید بخاطر شما مهیا شوند. اما دنیای واقعی تفاوت دارد! من بی حد مهلت ملتفت شدم که این دنیای واقعی، برای همه و به خاص ویژگی با وضعیت من، پُر از دست انداز و بیراهه است. شاید خیلی ها بوسیله خوبی از آن آگاه باشند و درون مقام عملی پرداز، حرف های زیادی حزن تو این تک بزنند، اما واقعیت آن است که وقتی کناری، بی حرکت نشسته اید و هم زمان حرکت و پیشرفت بقیه را می بینید، کسی این چیزها را به شما نمی گوید؛ انگار همه شما را به حال خودتان افسون شده کرده اند.

برگردیم به داستان زندگی خودم؛ سپس از گذراندن دانشگاه، واجد شرایط پروگرام ای شدم که فکر می کردم به افراد جای پا درون مطلع دست خط کارشان معاون می کرد. ولی به جای آن، غلام را به یک کتابخانه فرستادند. داخل آنجا مجبور بودم با مدیری کار کنم که هیچگاه تمایلی برای کمک بوسیله توفیق من نداشت و باید کار کننده را می کردم که هیچ ارتباطی با دنیای نوشتن نداشت. همان طور که گفتم، قدیم شناخت داشتم بنویسم. اما از این فرمان می ترسیدم، چون خودم را وظیفه خور کرده بودم که این حوزه زیاد رقابتی است و من نمی توانم غصه پای سایرین جلو بروم.

با تحصیلات کارشناسی من در حوزه نشر بود، اما بوسیله رویت می رسید برای مطلع بهتر، باید بیشتر درس بخوانم. این بود که قصد خودم را جزم کردم و کارشناسی ارشد اندوه گرفتم. تو ریشه حال منتظر نشسته بودم تا فرصت کاری مناسبی پیش بیاید و غصه زمان رویابافی هم می کردم. راستش مانوس داشتم سردبیر مجلهٔ خودم باشم، نمایشنامه بنویسم، برنامهٔ تلویزیونی خودم را داشته باشم و روی کار سایر نویسنده ها نظارت کنم. ولی همهٔ این اهداف، برای من متجاوز از قطع ارشد به دیدن می رسیدند!

علی رغم همهٔ دستور کار ریزی هایی که انجام می دادم، به هر طرف نگاه می کردم، همهٔ آنچه می توانستم ببینم و روی آن ها تمرکز کنم، موانع بودند؛ موانعی شبیه اینکه گواهینامهٔ رانندگی ندارم، روی صندلی چرخ دار این طرف و آن طرف می روم، بوسیله تصور بقیه، با بی قراری دوروبر هایم قابل مقایسه نیستم و چیزهای دیگری شبیه به این ها. این افکار مدام دور سرم می چرخیدند. آخر این خیال و تفکر و نگرانی و بیم آن قدر ضعیفم کردند که تصمیم گرفتم خودم را به درمانگر بسپارم.

فقره با درمانگر تجربهٔ خوبی بود. البته تحول یک شبه مولود نشد، ولی اضطرابم کمتر کم از بین رفت و ابتدا بوسیله احساس امیدواری به آینده کردم. بالاخره توانستم اهداف بزرگ خودم را تو قالب مراحل کوچک و قابل اقدام تجزیه کنم. ۲. گامی را بردارید که جماز پیش رویتان است



زیر خروار همهٔ هیجان ها و نگرانی ها، این ایده همیشه درون ذهنم بود: در قالب یک پروژه، یک عکس آتلیه ای بگیرم و مطلبی دربارهٔ آن بنویسم که اعتمادبه نفسم را افزودن بدهد. بخاطر من فقره شکوه بود، اما این منِ جدید می توانست با گام های کوچک مطلع کند، تربیت بخواهد و کارها را گام به قدم ایفا بدهد. این بود که دست به کار شدم.

این تجربه درهایی را به رویم باز کرد که تا اینکه نمی دانستم بود دارند. رمان از این قرار وجود که از کسی تربیت خواستم، او هم مرا بوسیله گروهی فیس بوکی هدایت کرد؛ داخل آنجا با فرد دیگری آشنا شدم که پاسخ سؤال اتیه ام را داشت و همین نعوظ تا فرجام. بالاخره مقاله ای منتشر کردم که بوسیله آن مباهات می کردم و طاسی ایدهٔ دیگر اندوه دربارهٔ مطالب اینده به ذهنم رسید. ناچیز ناچیز به خودم آمدم و دیدم که یک فریلنسر هستم.

البته هنوز هنگفت چیزها دربارهٔ فریلنسینگ باید یاد می گرفتم، اما دیگر منابعی داشتم که می توانستم از آن ها استفاده کنم. از طرف دیگر، مراحل درمانی که متعاقب می کردم، کمکم می کردند تا بتوانم ایده هایم را مدیریت کنم. خلاصه اینکه اگر خودم را مجبور به برج حمل آن قدم مقدمه نمی کردم، هیچ کدام از این ائتلاف های مربوط باینده نمی افتادند.

پس دست از برنامه ریزی مدام و رویابافی و حرکت مارپیچی بردارید. گاهی اوقات رویا داشتن و برنامه ریزی برای آینده، بوسیله اندازهٔ آشنایی با خودِ خودتان و جایی که الان در آن هستید، اهمیت ندارند. آن موقع است که می توانید فرصت ها یا موانعی را که جلویتان هستند ببینید. وقتی پیاده شدن یکی از آن ها غلبه می کنید، به مرحلهٔ بعد می رسید و این فرایند ادامه می یابد تا وقتی کم اندک به دستاورد محسوسی برسید. احساس علو العاده ای دارد، باور کنید! ۳. بدانید که چه زمانی باید دستیار بخواهید



حقیقت آن است که تا اینکه پس از مطلع فریلنسینگ، همچنان، سرانجام قلبم مانوس داشتم موثر عادی در یک باهم اتحاد کردن پیدا کنم. همین نعوظ که شرایط مالی هم دشوارتر می شد، احساس کردم بیم دوباره به سراغم آمده است. وقتی پای یافتن شغل پایدار بلندمدت به میان می آمد، مکرر همهٔ ذهنیتم ویران می شد. این بود که فهمیدم باز بی قراری به دستیار احتیاج دارم.

اینجا غصه شانس بوسیله سراغم آمد و توانستم از طریق منابعی که تو اصالت داشتم، یک مربی مسیر شغلی برای خودم فاحش کنم؛ کسی که کمکم می کرد برنامه ای برای یافتن شغل بریزم که مراحل کوچک و شایان اقدامی، کم قیمت شرایط من داشته باشد. او بوسیله غلام دستیار کرد جنس کارگر که می خواستم بکنم و ارزشی که می توانستم برای آن شریک شدن موردنظرم به ارمغان بیاورم، در ذهن خودم پیدا برنده بشود. با کمک او توانستم اهدافی برای خودم ایجاد کنم؛ او مرا مسئول اقداماتم دانست و در این حروف بوسیله غلام انگیزه قسط.

به طور مثال قبل از آنکه با او کار کنم، از شبکه سازی با دیگران می ترسیدم، برای اینکه شبکه سازی در ذهن من به معنای دورهمی های پرسروصدا با کلی آدم بود که نگاهی از رفعت به پایین به من داشتند و من غصه به پندار شرایطم، باید از پایین به رفعت به آن ها خیره می شدم و گردنم کشیده می شد!

مشاورم به من گفت که بیشتر انسان ها نسبت بوسیله این مفهوم شبکه سازی عاطفه مرحمت ندارند، هرچند که دلایل هرکس متفاوت است. این بود که برنامه ای ریختیم که در یافتن و پیوستن به افراد مناسب از سر شبکه های اجتماعی به من کمک می کرد. شبکه سازی به نعوظ آنلاین، و با استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی، برای همگی راه آسان تازگی است. این تجربهٔ برقراری مناسبت با دیگران و شبکه سازی، باعث شد عاطفه کنم انسان هستم، نه فقط اسمی درون سیاهه یک نفر دیگر که قرار است شیار بخورد. ۴. ارزش های خود را دریابید



پیش از آن تربیت شغلی که برایتان گفتم، قدیم از هرگونه اشاره ای به معلولیت خودم تو برگه های التماس پارسایی می کردم. نمی خواستم این شرایط، دلیلی بخاطر دستیابی خواه حتی مشت نیافتن به شغل بشود. بعد هم برنامه ای می ریختم که چه وقت و چگونه وضعیت خودم را برای طرف مقابل بیان کنم؛ همین اندیشه و پندار ها باعث می شد اضطرابم بیشتر بشود. اما مربی شغلی کمکم کرد به جای آنکه معلولیتم را پنهان کنم، نگاه مثبتی به آن داشته باشم؛ و این سیاق حیات که به اعتمادبه نفسی مشت روشن کردم که برای رقابت داخل میدان کار به آن حاجت داشتم.

به این حقیقت دست بی پرده کردم که به عنوان نویسنده، داشتن قلم منحصربه فرد و نترسیدن از استفادهٔ آن، مهم ترین مزیتی است که از آن برخوردارم. حالا دیگر می دانم که نشریات بوسیله صداهای متاخر نیاز دارند، و باعث دلگشا شانسی پایگاه است که به آن ها ملحق بشوم. البته این مسئله ابد و برای همه جواب نمی دهد، اما غلام تصمیم گرفتم آن مدخل از هویتم را برای خود کنم و معلولیتم را از همان اول با طرف طبق درمیان بگذارم.

من درون آن دوره وارد شدم که امتحان همیشه بی آرامی لازم نیست به شکل سنتی به دست بیاید. فقط باید وقت بگذارید تا تجربه ای را که دارید، بوسیله عادت ای عرضه بدهید که ثابت کند فرد باارزشی برای همکاری هستید. وقتی فهمیدم چگونه با صدای اهتزاز بگویم «فرد باارزشی هستم»، دیگر آماده بودم که اشتغال موردنظرم را نمودار کنم.

تو نهایت، فرایند واقعیِ التماس و یافتن شغل برای من، سریع مرطوب از آن بود که فکرش را می کردم. البته به قول آنکه سه سال تقلایم پیش از آن را پهلو بگذاریم. البته شکایتی هم ندارم. این تقلا کمکم کرد اعتمادبه نفس بیشتری پیدا کنم، و فکر نمی کنم کسی بتواند از میان بُر بوسیله آن مشت پیدا یواش. ۵. به مسیرتان ادامه دهید



من به کچل مسیری که طی کردم، افتخار می کنم، از یکسره دو سالی که با اضطرابم مشت وپنجه بطی ء می کرد. من به معلولیتم هم افتخار می کنم. هردوی این ها زمانی آزارم می دادند، اما توانایی غلام در فراغت و پشتکار تا رسیدن بوسیله اهداف را هم بوسیله ثبوت رساندند، حتی چنانچه بزمین نشستن بوسیله آن ها برای من، متجاوز از سایرین طول کشیده باشد. نمی خواهم مرام بدهم؛ مسلما آن زجر های بیش از معادل را دوست ندارم. چنین شرایطی بوسیله نظر غلام منصفانه خواه خنده دار هم نیستند. به فکر مشت یابی بوسیله آن ها، خودم را الهام پاره سایرین غصه نمی دانم. تا جایی که من می دانم، هیچ فرد معلولی دیگری هم این این طور حلق. راستش ما فقط تلاش می کنیم زندگی مان را طبق بهترین شرایط ممکن پیش ببریم. و من شکرگزارم که وقتی به هدفی دست علنی می کنم، طول این مسیری که پیمودم، باعث می شود بیشتر از دیگران بخاطر موفقیت خودم ارزش قائل بشوم.

این روزها بیشتر صبح ها زود از خواب بیدار می شوم، آماده می شوم، صبحانه می خورم، تلویزیون را نمایان می کنم و بوسیله سراغ کامپیوترم می روم تا با سردبیر هماهنگ شوم و کارهایی را که آن روز باید عمل بدهم از او بپرسم. چنانچه برای عمل کارم مشغول تماشای تلویزیون نباشم، سایر توصیه هایی را که از روال فریلنسینگ گرفتن کرده ام، عمل می دهم.

این گام بزرگی در سطر شغلی غلام است، اما فقط یک گام محسوب می شود. هنوز مسیری طولانی پیش رو دارم و گاهی اوقات، نپذیرفتن این موضوع تو فرهنگ هم چشمی محور و آکنده از شبکه های اجتماعی که در آن زندگی می کنم، دشوار است. اما این تجربه به غلام آموخت که توانایی و استعداد کشف دوبارهٔ مرام هایم و متعاقب کردن آن ها را دارم. من همیشه عاشق تلویزیون بوده و هستم، و خودم را خوش اقبال می دانم که توانستم کاری درون این بن معلوم کنم. اما حالا دیگر اهداف من، برای خودم، خیلی جالب مرطوب از هدف های آن شخصیت هایی هستند که درون صفحهٔ تلویزیون تماشایشان می کردم و می کنم. در امتداد بخوانید: چگونه بخاطر خودمان اهداف شغلی بلندپروازانه اما واقعی تعریف کنیم؟

مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از عروج تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده محصول
بدین وسیله از همه هنرمندان و هنرآموزانی که تصمیم به تهیه قلم نوری دارند، جلب می شود که از خدمات مشاوره مجانی ماشین شوق بهره بگیرند.

وکام، پاربلو، هوئیون و ایکس جای پا پن برندهایی هستند که ماشین کام عرضه می درنگ و تو مورد استعداد ها و کارایی آن ها مشاوره تخصصی ارائه می دهد. تو ادامه، بوسیله بررسی کوتاه درون مورد برند هویئون می پردازیم.

اگر یک هنرمند حوزه دیجیتال آرت باشید، قطعا تابه حال نام هویون Huion بوسیله گوشتان خورده؛، برندی که با قلم نوری و مانیتورهای نقشه کشی باکیفیتش مثل H1060P ،H950P و Kamvas Pro 13 تو جهان شناخته شده است.

هویون از نظر کیفیت در رده ی فوقانی قرار دارد و از نظر قیمت، توانسته هم چشمی پذیری قابل قبولی داشته باشد.

دو مقیاس H950P و H1060P دارای حس به فشار ۸۱۹۲ سطح، حس به زاویه ۶۰ درجه، رزولوشن ۵۰۸۰ خط درون هر اینچ و نرخ پاسخگویی ۲۳۳ پاکت تو نفس به نشانی پرفروش ترین قلم نوری های دارای پد این برند محسوب می شوند.

در استاندارد H950P سطح کوشا مقابل 9x5 اینچ و درون مقیاس H1060P سطح فعال 10x6 اینچ است. هر دو مدل مفت نقاشی دیجیتال، گرافیک، طراحی صنعتی و دکوراسیون و... هستند.

معروف ترین و پرطرفدارترین نمایشگر طراحی هویون، کامواس پرو 13 است. این مدل به عنوان یکی از پرفروش ترین قلم های نوری نمایشگردار در سال ۲۰۱۸ تو دنیا شناخته شد. حساسیت به فشار ۸۱۹۲ سطح، رزولوشن ۵۰۸۰ خط درون اینچ، حساسیت به زاویه ۶۰ درجه، کیفیت تمثال 1920x1080 و مدت معین ته رنگ ۷۲% NTSC از نبوغ های با اهمیت این استاندارد محسوب می شود.

کامواس پرو 13 اینچ Huion دارای قابلیت محموله و ایده آل برای هنرمندان حوزه نقاشی دیجیتال است.

این میزان تو بسیاری از مقالات با محصول جدید شریک وکام یعنی Cintiq 16 مدل DTK-1660 مقایسه می شود و با بود اختلاف قیمت برازنده توجه، شباهت های بی اندازه ای میان کارایی و قابلیت های این دو مایه مشاهده شده است.

هویئون از جمله برندهایی است که همواره از جدیدترین تکنولوژی و علوم فنی بخاطر ارتقاء محصولات خویشتن بهره دربند است. از این جهت یکسره محصولات Huion بهره مند از توان های روز و نوین در تکنولوژی قلم های نوری هستند.

به عنوان شهید میزان H1060P از دیدن حساسیت به فشار، رزولوشن، حس بوسیله زاویه و دقت قلم برخوردار از بالاترین تکنولوژی روز در زمان رونمایی از این میوه است. به علاوه کیفیت این محصولات با حیات سعی شرکت برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده آن ها، بسیار اقتصادی و مناسب هنرمندان و هنرجویان است.

سامان اشتیاق عرضه کننده قلم نوری هویون درون ایران و ارائه دهنده ی خدمات پس از فروش محصولات این انبازی است. برای معاینه محصولات هویئون تو ماشین خواست و بهره مندی از مشاوره مجانی کارشناسان سامان انتظار می توانید بوسیله ماشین شوق مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:پنج دلیل بخاطر اینکه سید دل را از زیگورات بخریممزایای استخدام نایب مهاجرت به استرالیا از نگاه پاسارگاد مایگریشنفناوری شارژ با سرعت حداکثری را با انرژیا تجربه کنیدچگونه در ایران درآمد دلاری خود را اخذ کنیم؟خرید محصولات تفریحی: هلی شات، کوادکوپتر و اسکوتر برقی
ارزش همه چیز بالا رفته و ارج وسایل دیجیتال شخصی بی آرامی از این قاعده مستثنی نیست؛ انواع گوشی، تبلت، لپ تاپ و لوازم جانبی سندیت به شدت گران شده اند. به همین دلیل غصه داخل این شرایط اقتصادی کار درست این است که از وسایلمان بهتر نگهداری کنیم و نگذاریم کار به خراب شدن و اکراه بوسیله ابتیاع گزینه های جدید برسد. تو این مقاله شش روش را به شما شناساندن می کنیم که کمکتان خواهد کرد کشش عمر وسایل دیجیتال انحصاری تان را اوج ببرید تا در آینده مجبور به صرف هزینه های زیاد بخاطر تعمیرات نشوید. محافظی واجب؛ تو پیمانه نان شب

آیا از فراز رفتن قیمت کابل شارژر گوشی تان خبر دارید؟ آیا می دانستید صاحبان شریک های بزرگ جنس کابل ها را طوری تعیین می کنند که بعد از مدتی ویران شود و شما با ابتیاع مکرر این وسیله جانبی منفعت صاحبان برندها را پشته ببرید و آیا الان مشخص شد که چرا سیم شارژرتان نیکو از تقدیر پایان و نخست دستخوش پوسیدگی و شکستگی می شود؟ زمان حال که این نکات را می دانید؛ دست به کار شوید و با مصرف از گونه زیر عمر شارژرتان را بالا ببرید. با کاربرد از نوار چسب ضخیم بی اثر جزیی دور فاتحه و انتهای کابلتان را بپوشانید. بهتر است نوار را چند جنین دور سیم بپیچید تا بوسیله نیکی محکم شود. اگر بتوانید کمی از حد سیم خارج بزنید و اندکی از ورودی USB کابل را غم با چسب بپوشانید، تکیه گاه بهتری برای نوار چسب فراهم کرده اید. یک محافظ سیم شارژر بخرید خواه با کاربرد از نخ های رنگی نسبتا چاق دور تا دور سیم را بپوشانید. استفاده از محافظ آماده برای کسانی که حوصله طناب پیچی و کارهای دستی را ندارند؛ توصیه می شود. یک جفت محافظ دو سر کابل شارژر تهیه کنید. این محافظ ها اغلب گیره های فانتزی بامزه ای هستند که دو سر کابل را از تا شدن و شکستگی رهایی می دهند. یک لذت متوسط برای قرار اعطا کردن شارژرتان در دید بگیرید؛ کیف های کوچک باعث خم شدن دو شیوه سیم شارژر می شود. اگر مجبور هستید شارژرتان را درون فضای کوچکی قرار دهید، آن را از کابل استثنا کنید و کابل را به رخ دایره ای بپیچید. این لوازم را نخرید

مصرف از کالا جانبی اصل برای بلندی بردن کشش عمر گوشی شما ضروری است. هر چند که این روزها بیع رخت جانبی گوشی های سامسونگ و اپل و تعدادی برندهای دیگر نیاز به هزینه بیشتری نسبت به گزینه های غیر اوریجینال دارد؛ اما این هزینه مانع از هزینه والاتر داخل طول زمان خواهد شد. بنابراین تا حد امکان پذیر از لوازم جانبی اصل استفاده کنید و به این صرف هزینه، بوسیله چشم سرمایه گذاری طولانی مدت نگاه کنید نه نفقه اضافه. مراقبت از هدفون و سیم آن



چه هدست داشته باشید و چه هدفون، هر دو به مراقبت حاجت دارند. برای مراقبت از این وسایل از نحو های دون کمک بگیرید. سعی کنید هدستی انتخاب کنید که بخش ابری یا پد روی گوشی آن قابلیت استثنا شدن و شستشو را داشته باشد. تو غیر این رخ هد ست را در معرض گرد و غبار قرار ندهید و بعد از هر جنین استعمال آن را درون یک کیف پارچه ای بگذارید. گرد و غبار پد را از بین می برد. برای سیم هدست یا هدفونتان محافظ تدارک کنید و از مچاله کردن آن خودداری کنید. داشتن یک کیف مناسب بخاطر قرار دادن هدفون را فراموش نکنید. اغلب پارگی های هدفون به برهان کش آمدن سیم آن بین سایر وسایل و دامن فشار قرار گرفتنش اتفاق می افتد. هر از گاهی گوشی های هدفونتان را نظیف کنید و نگذارید منکر بگیرند. بهترین سیاق برای محافظت از صفحه گوشی

یکی از انباشته هزینه ترین تعمیراتی که برای گوشی های تلفن همراه باید انجام دهید، تعمیر صفحه شکسته یا ویران شده آن است. بخاطر اینکه بتوانید جلوی این مشکل را بگیرید، باید دست بوسیله حکم شوید و با کمی مداقه و نفقه گوشی تان را ضد ضربه کنید. سراغ گلس Glass یا محافظی بروید که از ضخامت کافی برخوردار است. محافظ هایی که ضخامت کافی ندارند؛ اسایش تر می شکنند و باعث شکستن خواه ترک برداشتن ورقه گوشی تان خواهند شد. از بامپر و قاب های ضد ضربه استعمال کنید؛ قاب هایی که درنگ هستند و قابلیت ارتجاعی دارند. در صورتی که گوشی شما با یک بامپر بوسیله زمین بخورد، شدت ضربه تا حد زیادی پژمرده خواهد شد. اگر عادت دارید موقع بازی کردن خواه نوشتن گوشی را فشار دهید، سعی کنید این قانون را کنار بگذارید. باتری را نکُشید



متروک شدن باتری یکی از رایج ترین انهدام های تلفن همراه است و مرمت یا تعویض آن هم کم هزینه نیست. برای اینکه مجبور نشوید بخاطر خرید مجدد یا تعمیر باتری تان دست به فرمان شوید، از روش های زیر استفاده کنید: ابد از شارژر عنصر گوشی تان استعمال کنید. شارژرهای غیر اصل باعث نابود شدن باتری گوشی تلفن همراه شما خواهد شد. هیچ وقت زمانی که باتری تان هنوز به حد اضطراری خواه Recharge نرسیده، دست به شارژ کردن آن نزنید. بگذارید باتری رو بوسیله کامل شدن برود و سپس آن را به طور کامل شارژ کنید. وقتی گوشی تان به شارژر وصل است با آن کار نکنید. این کار هم برای باتری تان خوب تراشیدن و هم برای سلامتی تان. در اینجا می توانید مضرات کار کردن با گوشی در حال شارژ را مطالعه کنید. پاور بانکی تهیه کنید که از یک برند معتبر باشد. پاور بانک های کم قیمت قیمت بوسیله راحتی باعث از بین روبیدن باتری گوشی تان خواهد شد. اگر متوجه موکد باتری گوشی زود طولانی می شود، در همان مراحل اول به یک تعمیرکار تامین رجوع کنید. اپلیکیشن ها و برنامه هایی را که با آن ها حکم نمی کنید، ببندید و وای فای را ساکت کنید. این موارد از شارژ گوشی تان کم می کنند و به مرور باعث خرابی آن خواهند شد. سراغ این افراد نروید

این روزها میدان گوشی های عاری گارانتی داغ است؛ برای مثال وقتی نرخ گوناگون گوشی موبایل سامسونگ که شعبه ها خواه فروشگاه های عفیف آن را می فروشند، مشخص است؛ گوشی های عاری گارانتی بازار آزاد با نرخ کمتری افراد را به سودا ترغیب می کنند. در مورد گوشی های اپل هم بسیاری از مدل هایی که مقدار پایین تری دارند، رجیستری نشده اند. بنابراین سراغ افرادی که ادعا می کنند می توانند گوشی هایی بسیار ارزانتر از آنچه تو بازار هست به شما بفروشند نروید؛ در غیر این صورت دستتان به جایی بند نیست و ممکن است کارتان به شکایت هایی که به جایی نمی رسند، برسد.
از داروهای بناء برای دنج انواع درد استفاده می شود که می تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد. مسکن ها به ‍طور گسترده ای مورداستفاده قرار می گیرند ولی کاربرد بیش این داروها خطرناک است. انواع مختلفی داروی مسکن بود دارد و امانت به میزان درد بخاطر دردهای مختلف از بناء های متفاوتی استفاده می شود. پزشک پس از تخمین میزان درد بیمار، مسکن ارزان را برای او تجویز می کند. ساختمانی ها برای دنج دردهای شاگرد از بیم مفصل، جراحی، آسیب دیدگی، دندان درد، سردرد، دردهای قاعدگی، سوزش عضلات و … به امر می روند. تو ادامهٔ این یادداشت با گوناگون بناء بیشتر آشنا بشوید. حتما بخوانید:مالیات قرص دیازپام چیست، تداخل دارویی و نحوه مصرف آن چگونه است؟کلونازپام چیست و چه عوارضی دارد؟قرص باکلوفن چیست؛ عوارض و تداخل دارویی آن چگونه است؟ انواع مسکن

معمولا دردهای متوسط را با داروهای غیراپیوئیدی مانند استامینوفن یا داروهای ضدالتهاب مشابه بروفن و نوروفن تداوی می کنند. دردهای متوسط یا موکد معمولا با مسکن های اپیوئیدی (مشتق مخدر) درمان می شوند. ازجمله این داروها می استعداد به کدئین فسفات، ترامادول، مورفین و فنتانیل اشاره کرد. گاهی از داروهای اپیوئیدی برای علاج دردهای خفیف نیز کاربرد می شود.

فداکار مسکن ها به سرعت بوسیله تسکین درد کمک می کنند. اما مدت ماندگاری آنها کوتاه است. درمقابل برخی مسکن ها بیشتر زمان می برد تا درد را ساکت بدهند. اما مدت اثر طولانی تری دارند.

اپیوئیدها (مشتقات افیون)؛ مانند مرفین، اُکسی کانتین، متادون، هیدرومورفون، پتیدین، کدئین، فنتانیل و… استامینوفن؛ مسکن های ترکیبی که تو آن استامینوفن و اپیوئیدها حیات دارند؛ داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، سلکوکسیب و… آسپرین که گاهی در دستهٔ داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی قرار می گیرد. مسکن های غیراپیوئیدی برای دردهای خفیف

این مسکن ها متشابه استامینوفن و داروهای ضدالتهاب برای تسکین دردهای خفیف به فقره می روند.

استامینوفن بخاطر گوناگون دردهای خفیف به کار می رود. استامینوفن را می توان بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کرد. استامینوفن معمولا مالیات جانبی قدری به همراه دارد. ولی نباید در استفاده آن زیاده روی بکنید. مقادیر بالای استامینوفن می تواند باعث آسیب به کبد بشود. درصورتی که عاطفه می کنید دچار بیش مصرفی (اُوردوز) استامینوفن شده اید، بلافاصله برای فوریت های پزشکی رفتار بکنید. استامینوفن به بهبود خوف کمکی نمی درنگ.

داروهای ضدالتهاب مثل ایبوپروفن به کاهش التهابات و ورم دستیار می کنند. این داروها بخاطر درمان درد در ناحیهٔ پوست، عضلات و استخوان مناسب اند. ایبوپروفن شهرت های تجاری مختلفی مانند بروفن و نوروفن دارد. این دوا را می توانید بدون حاجت بوسیله نسخه از داروخانه ها تدارک بکنید. سایر داروهای ضدالتهاب برای استفاده نیاز به نسخهٔ پزشک دارند.

قبل از استفاده این داروها با پزشک کیاست بکنید. این داروها ابد بخاطر همه مناسب نیستند. همچنین نباید این داروها را با برخی داروهای دیگر مصرف کرد.

داروهای ضدالتهاب می توانند باعث سوء هاضمه و تحریک پوشش معده بشوند. بنابراین باید آنها را پس از صرف مرحله غذایی مصرف کرد. مقدور است پزشک برای محافظت از پوشش معده داروهای دیگری را همچنین دیپلم بکند. اگر سابقهٔ زخم معده را داشته اید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که هرگز از داروهای ضدالتهاب استفاده نکنید خواه ممکن است برای تان ژل ضدالتهاب تجویز بکند که می توانید آن را بر روی پوست تان بمالید.

قبل از مصرف این داروها ارج مصرفی را بر روی ودیعه بخوانید و هرگز بیش از ارج توصیه شده از آنها مصرف نکنید.

یادتان باشد فداکار داروهای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا همچنین ممکن است شامل استامینوفن یا داروهای ضدالتهاب باشند. درصورتی که از ساختمانی ها مصرف می کنید، باید حواس تان بوسیله سایر داروها نیز باشد. بنابراین نباید از بها وصیت شده بیشتر استعمال بکنید. چنانچه دراین باره تردید دارید، می توانید پیش از خرید داروهای بدون نسخه با پزشک یا داروساز مشورت بکنید. مسکن های اپیوئیدی بخاطر دردهای خفیف و متوسط

دردهای خفیف و متوسط با برخی داروهای اپیوئیدی علاج می شوند. این داروها عبارت اند از: دی هیدروکدئین؛ کدئین فسفات؛ ترامادول.

معمولا این داروها با استامینوفن تو یک قرص ترکیب می شوند. بوسیله نشانی مثال از خیساندن استامینوفن و کدئین داروی استامینوفن کدئین ایجاد می شود. این ساختمانی ها با نام های تجاری مختلفی به فروش می رسند. بیشتر این داروها تنها با نسخهٔ پزشک قابل خرید هستند. هر روز عزب مقدار محدودی از این قرص ها را می توانید مصرف بکنید. اگربا مصرف این داروها دردتان خلوت رک نکرد، می توانید از پزشک التماس کنید بخاطر تان ساختمانی زورمند رطوبت تجویز بکند. ساختمانی های اپیوئیدی برای دردهای متوسط و جدی

دردهای متوسط و موکد با داروهای اپیوئیدی قوی مانند مورفین، فنتانیل و اُکسی کُدون درمان می شوند.

مورفین، فنتانیل و اُکسی کُدون، بوپرنورفین و دی ریختگی مورفین (هروئین) متداول تر هستند. تاپنتادول، هیدرومورفون، متادون و آلفنتانیل کمتر عرف دارند. درون زمان کاربرد این داروها مهم است که پزشک موثرترین نرخ را برای ساکت دردتان تشخیص بدهد. دو نفر با یک سرطان مشابه ممکن است به مقادیر متفاوتی از این داروها نیاز داشته باشند؛ حتی چنانچه بلای ناگهانی سندیت درون یک وعده باشد.

معمولا باید استعمال خانه ها را با مقادیر اندک ابتدا کرد. پزشک رفته رفته این مقدار را افزودن می دهد تا بوسیله مقدار موثر بخاطر کنترل دردتان دست روشن بکنید. درصورت افزایش یا کاهش دردتان، مقدار داروی مصرفی تان نیز تغییر خواهد کرد. ممکن است کاربرد ساختمانی های اپیوئیدی قوی نمدار خواه انتظام مصرف مقادیر بیشتر چند یکروز زمان ببرد.

خانه های قوی عوارض جانبی دارند. درصورت بروز عوارض جانبی، پزشک را در سیلان بگذارید. درون این مواقع مصرف نوع دیگری از یک مسکن قوی می تواند بخاطر تان بهتر بوده و از بروز عوارض جانبی جلوگیری بکند.

ممکن است همراه با مسکن های قوی سایر داروها همچنین همزمان مصرف بشوند. به عنوان مثال استامینوفن یا ایبوپروفن نیز اغلب فتوا می شوند. چنانچه پزشک تان چنین چیزی بخاطر تان تجویز بکند، مصرف این داروها نیز به اندازهٔ ساختمان های پرعضله اهمیت خواهد داشت. مورفین



مورفین معمولا به شکل های زیر بود دارد: مقاوم با اثر سریع (ماندگاری کوتاه)؛ شربت با اثر سریع؛ آمپول با اثر سریع؛ شیاف که معمولا پی سریع دارند؛ گرانول یا بذر های مورفین که معمولا با آب خیساندن شده و اثر طولانی تری دارند؛ قرص و کپسول های مورفین با اثر طولانی.

برای شروع کاربرد باید ابتدا از مورفین با پی سریع هر ۲ تا ۴ زمانه استعمال بکنید. سپس پزشک خواه پرستار متخصص بوسیله شما تشریح می دهد که دارو را هرچندوقت استعمال بکنید. معمولا این دارو بوسیله شکل امین یا مایع مصرف می شود. شکل مایع مورفین طعم تلخی دارد. اما ترکیب آن با آبمیوه می تواند موجب بهبود مزه اش بشود.

وقتی که پزشک بفهمد برای کنترل دردتان چه مقدار مورفین نیاز دارید، مورفین مصرفی تان را به نوع با اثر طولانی تحول می دهد. این امر باعث می شود تا داروی مصرفی تان آهسته و ودیعه بوسیله سنخ مصرفی داخل مدت زمان ۱۲ تا ۲۴ ساعت درون بدن تان آزاد بشود. بااین حال درون صورتی که درون این بین درد غیرقابل تحملی داشتید، ممکن است دوباره مورفین با اثر تند نیز بخاطر تان تجویز بشود.

امکان استعمال مورفین بوسیله عارض تزریقی نیز وجود دارد. معمولا این کار زمانی انجام می شود که فرد حالت تهوع داشته باشد. تو برخی مواقع مورفین به صورت شیاف همچنین استفاده می شود. فنتانیل

فنتانیل بوسیله سیاق های مختلفی زیبنده مصرف است. چسب جذبی فنتانیل

این چسب ها شبیه به گچ های ضدآب هستند. باید چسب فنتانیل را بر روی غشا تان قرار بدهید. سپس دارو به آرامی از طریق پوست جذب می شود. باید چسب های فنتانیل را هر سه روز، یک بار عوض بکنید و چسب جدید را بر روی ناحیهٔ جدید از پوست بگذارید.

وقتی برای اولین کود چسب فنتانیل را مصرف می کنید، ۱۲ تا ۲۴ زمانه زمان می برد تا سطح آن در خون اوج برود. معمولا در این مدت باید از داروهای اپیوئیدی با پی تند مانند مورفین برای کنترل درد مصرف بکنید.

باید چسب فنتانیل را بر روی نقاطی از پوست بگذارید که مو نداشته باشد. بهتر است زمان مصرف از چسب را پهلو روی آن بنویسید تا زمان تعویض آن فراموش تان نشود. ممکن است گاهی اوقات چسب فنتانیل باعث ابراز جوش های کوچک به خشکی امدن روی غشا بشوند. از گرم شدن چسب فنتانیل با قرارگرفتن در معرض تلالو خورشید، آب مشتعل یا سایر اسباب گرم کننده جلوگیری بکنید. اگر به نوعی مجبور هستید در معرض حرارت استراحت بگیرید، پزشک را ابتدا بکنید. بجهت گرما می تواند بر نحوهٔ جذب فنتانیل از روال پوست تاثیر بگذارد. فنتانیل باکال، محکم زیرزبانی و محلول بینی

سه شکل از فنتانیل باکال (قرصی که بین لثه و گونه گذاشته می شود تا محلول بشود) بود دارد: قرص تیغ شکل با پی سریع؛ قرص؛ فیلم زیبنده حل.

مقاوم باکال فنتانیل را باید تو دهان تان و بین سیاق و لثه قرار بدهید. دارو از این نقطه جذب بدن می شود. شکل باکال فنتانیل برای دردهای بسیار شدید کارگر است.

فنتانیل را می استعداد بوسیله شکل قرص های زیرزبانی نیز استعمال کرد که بخاطر استفاده باید آن را دون زبان قرار بدهید. همچنین حل های فنتانیل نیز وجود دارند که باید آنها را بوسیله تو دماغ اسپری بکنید. اُکسی کودون

لباس کپسول و مایع خوراکی اکسی کدون با معلول کندرو بر دردها هر ۴ تا ۶ ساعت باید کاربرد بشود. نیز می توانید محکم های با پی کامل آن را نیز مصرف بکنید که باید هر ۱۲ روزگار مصرف بشوند.

اکسی کدون را می توان به شکل تزریقی نیز استفاده کرد. معمولا اکسی کدون زمانی استعمال می شود که فرید نتواند مورفین استفاده بکند یا مورفین برای او موثر نباشد. بوپرنورفین



این بناء به شکل های کوچکتر وجود دارد: برچسب جذبی پوست که باید هر ۳ روز معاوضه بشود. برچسب جذبی پوست که باید هر ۷ روز مبادله بشود. قرصی زیرزبانی که هر ۶ تا ۸ زمانه باید مصرف بکنید. دی سبک مورفین (هروئین)

معمولا باید زمانی دی استیل مورفین را کاربرد بکنید که قادر به مصرف خانه از ضابطه خوراکی نباشید. دی استیل مورفین باید به بیمار تزریق بشود. دی استیل مورفین در بدن به مورفین دگرگونی می شود. تاپنتادول

لباس های موجود تاپنتادول عبارت اند از: قرص های با اثر سریع؛ شربت با پی سریع؛ پایدار با اثر طولانی. هیدرومورفون

شکل های موجود هیدرومورفون عبارت اند از: کپسول با اثر سریع؛ کپسول با جای پا تمام. متادون

شکل های موجود متادون عبارت اند از: قرص؛ شربت؛ تزریقی.

متادون تنها باید زیر نظارت دقیق متخصص درد استفاده بشود. متادون می تواند بوسیله کاهش درد عصبی همچنین کمک بکند. آلفنتانیل

آلفنتانیل یک مسکن قوی دیگر است که بوسیله بیمار تزریق می شود. معمولا آلفنتانیل بخاطر کسانی تجویز می شود که کلیه گیرایی به عطا فقره نمی کند. نحوه اثرگذاری ساختمان ها چگونه است؟

مسکن های مختلف بوسیله رویه های متفاوتی ایفا می کنند. اپیوئیدها با کاهش سیگنال درد توسط مایه عصبی و فایده مغز بوسیله این سیگنال ها ایفا می کنند.

استامینوفن با تغییر روشی که بدن درد را درک می کند، عمل می کند.

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی با مسدودکردن پروستاگلاندین (مواد شیمیایی ای که تو بدن خاصیتی مثل هورمون ها دارند) می توانند درد و باد را کاهش بدهند. عوارض جانبی مسکن ها



مسکن ها نیز شبیه بسیاری از داروها عوارضی از خود پیاده شدن جای می گذارند. البته عوارض ناشی از آنها بر همهٔ افراد تاثیر نمی گذارد. برخی از مرسوم ترین عوارض ناشی از مصرف مسکن ها تو زیر آمده است. دریا

بیشتر مسکن ها انگیزه سیل گرفتن می شوند.

اگر از مسکن های قوی استفاده می کنید، باید در اطراف ٔ درمان از داروهای ملین همچنین مصرف بکنید. برخی داروهای ملین به مهر سرگین و حرکت راحت تر آن کمک می کنند. برخی دیگر از این داروها بوسیله تحریک روده و لول زننده تر مدفوع دستیار می کنند. مصرف ترکیبی از هر دوی این ملین ها بهترین متد برای پیشگیری از یبوست است. همچنین داشتن رژیمی سرشار از فیبرها و مصرف زیاد مایعات (حداقل دو لیتر در روز) نیز در پیشگیری از یبوست بسیار کاری است. حالت تهوع

امکان پذیر است با شروع استفاده مسکن های اپیوئیدی دستخوش حالت تهوع بشوید. به همین برهان توصیه می شود در هفتهٔ ابتدا مصرف این خانه ها از داروهای ضدتهوع استعمال بکنید.

اگر حالت شکوفه تان پس از گذشت ۷ روز ایستا نشد یا گشایش پدیدار نکرد، به پزشک مراجعه بکنید. ممکن است پزشک مسکن دیگری برای تان دیپلم بکند. خواب آلودگی

این دشوار معمولا پس از چند روز از استفاده بناء ها از بین می رود. چنانچه پس از اغماض مدتی همچنان با مصرف مسکن عاطفه رویا آلودگی کردید، پزشک را در قضیه بگذارید. این امر درون زمانی که از سایر داروها بخاطر کوچک کردن غدهٔ سرطانی استفاده می کنید، مرسوم تیز است. در این مواقع مقدور است پزشک سنخ مسکن یا مقدار مصرفی تان را دگرگونی بدهد.

نوشیدنی های الکلی همچنین می توانند انگیزه خواب آلودگی بشوند. بنابراین بهتر است از مصرف این نوشیدنی ها نیز خودداری بکنید. احساس خستگی

مسکن های پرعضله می توانند انگیزه احساس خستگی داخل بی تا بشوند. بوسیله همین برهان چنانچه به تری اول به استفاده این بناء ها کرده اید خواه نرخ مصرفی تان را افزایش داده اید، بهتر است رانندگی نکنید. زیرا این داروها می توانند باعث خواب آلودگی و کاهش سرعت عکس العمل تان بشوند. خشکی دندان

ساختمانی های قوی می توانند باعث هوازی دهان بشوند. جویدن آدامس های دربرگیرنده شیرین کننده های ساختگی مانند استویا می تواند درون برطرف کردن این بغرنج کار کننده باشد. در صورت داشتن این دشوار می توانید از پزشک دستیار بخواید. سایر تاثیرات

بالابودن ارزش مصرفی ساختمان می تواند باعث بروز علائم مادون بشود: گیجی؛ فراموشی؛ بختک های شب هنگام و توهم؛ کاهش ضیق خون؛ نفس کشیدن خلوت و عمیق؛ سرسام و غش.

در صورت بروز هر یک از این مالیات با پزشک رابطه بگیرید.

بااینکه ساختمان های زورمند مقدور است علائم مشابهی ابداع بکنند، اما احتمالا فدایی از آنها برای تان مناسب ترند. اگر دردتان به دهش کنترل نشد خواه عوارض جانبی باعث اختلال در زندگی تان می شود با پزشک مشورت بکنید. پزشک ممکن است ارج مصرفی یا نوعی مسکن مصرفی تان را دگرگونی بدهد. احتیاط هایی درباره ساختمان ها

قبل از قبض مسکن از پزشک، او را داخل جریان طولانی بیماری ها و مشکلات تان بگذارید.

کودکان باید از استعمال آسپرین خودداری بکنند. زیرا که کار بزرگ بروز مشکلی جدی به نام نشانگان ری حیات دارد.

مصرف مقادیر زیاد استامینوفن می تواند باعث آسیب به کبد بشود. در روز زیاد از سه گرم استامینوفن (حدود ۶ عدد استامینوفن کدئین یا ۹ عدد معمولی) استفاده نکنید.

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی می توانند خطر خونریزی معده، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش بدهند. با پزشک تان دربارهٔ خطرات احتمالی این داروها مشورت بکنید.

کاربرد درازمدت اپیوئیدها می تواند باعث وابستگی یا حتی اعتیاد به این داروها بشود. دربارهٔ این نگرانی تان با پزشک مشورت بکنید.

زمانی که استعمال اپیوئیدها را شروع می کنید، تا از نحوهٔ اثر آن پهلو روی خودتان مطلع نشدید، از انجام رانندگی و فعالیت هایی که به هوشیاری حاجت دارند، خودداری بکنید.

قبل از فاتحه مصرف داروهای مسکن پزشک را در جریان تمام داروهای مصرفی تان ازجمله داروهای بانسخه، بدون نسخه، غیرقانونی، تفننی، گیاهی، تغذیه ای و … بگذارید.

برچسب روی داروها را قبل از استعمال بوسیله دقت بخوانید. از استفاده دارو بیش ازمقدار توصیه شده خودداری بکنید.

اگر مشکوک بوسیله بیش مصرفی (اُوردوز) با دارویی هستید، بلافاصله با فوریت های پزشکی وفاق بگیرید. مسکن ها و نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی می توانند موجب تشدید مالیات جانبی فدایی مسکن ها بشوند.

در زمان مصرف مسکن ها (مخصوصا خانه های شامل استامینوفن) از استفاده نوشیدنی های الکلی خودداری بکنید. مسکن ها و بارداری



درصورت بارداری یا نیت بارداری یا شیردادن به نوزاد، قبل از مصرف مسکن ها پزشک را تو جریان بگذارید.

می توانید دربارهٔ فواید و خطرات مصرف مسکن ها داخل این دوره با پزشک نیز مشورت بکنید. حتما بخوانید: عوارض مصرف الکل برای سلامتی؛ ۱۰ تصادف بنیانی که باید بدانید
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر آدرین مقدسیان متخصص قلب و عروق با ابرام بر عوارض ناشی از اضافه ضیق خون  گفت:  تنگ کردن خون طبیعی همه افراد بین ۱۱ تا ۱۳ پیاده شدن روی ۷ تا ۹ است و زیاد از این یعنی هشداری جدی که باید دست ناچیز چهار روز متوالی ردیابی و تجسس شود. وی افزود: افراد مبتلا بوسیله فشار خون بالا علاوه بر استعمال محدود نمک، چربی و قند باید در کاربرد انواع مسکن ها و شربت های سینه مداقه کنند چرا که فدایی مسکن ها مانند ایبو بروفن و دیکلوفناک و شربت های سینه مقیاس پتاسیم و سدیم بدن را نا متعادل می کنند و موجب افزودن تنگ کردن خون می شود. طبیب مقدسیان افزایش سن را در ابتلا به تنگ کردن خون بی نفوذ دانست و گفت: افرادی که مبتلا به فشار خون آرام هستند یعنی از مصیبت خود مطلع نیستند، افزودن سن جهت بروز بیماری  آنان می شود. به پند دکتر مقدسیان پیاده روی روزمره به مدت ۳۰ دقیقه یک تا ۳ درجه فشار خون را کاهش می دهد. طرح غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در مرکز ترقی سلامت آغاز شده است و تا ۱۵ تیر بوسیله رجوع کنندگان خدمات رایگان عرضه می دهد.
به گزارش ایسنا، بیمه با آن که مساله ای مهم در هر سیر به حساب می آید اما تا سانحه ای پیش نیاید نقش مهم خود را نمایان نمی کند. تعهد سفر به بسیاری از کشورها خارجی بیمه است. تو حجنیز با آن که بیمه جزو ملزومات این عروج به حساب می آید اما تا وقتی حادثه سقوط جرثقیل تو مسجدالحرام و ضرب منا رخ نداده بود، جلال و گستردگی پوشش آن چندان درک نمی شد.

مقابل قراردادی که سازمان حج با یکی از همکاری های بیمه در ایران بسته، فاتحه پوشش بیمه ای از ۴۸ زمانه قبل از برون رفت از کشور تا ۷۲ روزگار پس از ورود به سرزمین گلچین شده است. تعهدات بیمه ای؛ بیمه عمر، حوادث و علاج

در صورت فوت به هر جهت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به سکه ۳۵۰ میلیون ریال(۳۵ میلیون تومان) خواهد حیات.

 در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان درون جای پا حادثه پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال(۲۶۵ میلیون تومان) خواهد بود.

بدیهی است در صورت فوت به خشکی امدن اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد مدل عوضی فوت جمعا ۳ میلیارد ریال(۳۰۰ میلیون تومان) خواهد حیات.

درون رخساره ابراز واقعه منجر بوسیله نقص تن و خواه از کار تواضع دائم و کامل پرداخت کفاره به مسکوک ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) خواهد حیات.

در صورت بروز سرگذشت منجر بوسیله عیب هیکل و یا از کار شکسته نفسی دائم و لخت صیقل غرامت حداکثر تا سقف مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) خواهد بود.

درون صورت رنجور شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، صیقلی زیان تا سقف مبلغ  ۲۷۰ میلیون ریال(۲۷ میلیون تومان) خواهد بود.

صیقل هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت مصیبت یا سانحه همانند ارتکاب نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف ۲۷ میلیون ریال(۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) امکان پذیر است. بیمه مسؤولیت مرحله تعهدات و پوشش ها

اموال هر نفر از زائران تو زمان رفت تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال(۱ میلیون تومان)  و در زمان برگشت تا سقف مسکوک ۳۰ میلیون ریال(۳ میلیون تومان) تحت پوشش بیمه خواهد حیات.

خسران دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف ۱۰ میلیون ریال(۱ میلیون تومان) از سوی بیمه گر صیقلی خواهد شد و بخاطر گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.

بار هر یک از زائران از زمان رفت و تحویل وهله به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل کود به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.

مسؤولیت بار زائرین که تو زمان رفت یا مراجعت از عربستان تحویل انبازی های هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ وعده به زائران تحویل شده با مشارکت های هواپیمایی بوده و انبازی بیمه گر نسبت بوسیله این متاع تعهدی نخواهد داشت. بنابراین احتیاج است زائران گرامی نسبت بوسیله گرفتن لوازم طولانی خود از شرکت های هواپیمایی توجیه شوند.

همچنین تو صورت مفقودی اشیاء و متاع باید مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به وقوف ستادهای ثابت قدم درون مکه مکرمه و مدینه منوره یا مدیریت های حج و زیارت استان های سراسر کشور خبر رسانی شود.

وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، شایسته کردن مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دوا و مواد غذائی، اکو، آمپلی فایر، لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران ضرر نخواهد شد.

گفتنی است که مدت زمان اعلام خسارت از زمان وقوع حادثه، حداکثر ۹۰ روز خواهد بود. بنابراین زائران و مدیران کاروانها باید در اولیه فرصت ممکن وقوع خسارت را بوسیله ستادهای سازمان حج و زیارت در عربستان یا دفاتر حج و زیارت استانها اخبار کنند؛ بدیهی است پس از گذشت ۹۰ روز از زمان وقوع حادثه در عارض اعلام ضرر بیمه تعهدی تو این خصوص نخواهد داشت.

هزینه بیمه زائران درون زمان ثبت نام از آنها شهود شده است و تعهدات ذکر شده در رخساره بروز هر سیاق قضیه خواه مشکل مورد توجه خواهد بود.

پوشش های بیمه ای ذکر شده برای همگی زائران حج تمتع در نظر اندوهناک شده است اما اگر زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود ایفا دهد، می تواند با رجوع به هر یک از شریک های بیمه ای خواه شعب آنها در بکلی ناحیه به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعف پر حرارت بهره بگیرد.
درست دیازپام برای مصارفی همچون درمان اضطراب، اسپاسم ماهیچه ها، سندرم اندازه مصرف الکل و برخی تشنج ها مورد استفاده راحتی می گیرد. این منیع با اشتهار تجاری والیوم شناخته می شود. دیازپام بوسیله لباس قرص، شربت، ژل مقعدی و آمپول همچنین درون دسترس است. در این مقاله به شناساندن این دارو و موارد مصرف آن می پردازیم. حتما بخوانید:کلونازپام چیست و چه عوارضی دارد؟پروزاک یا قرص فلوکستین چیست؛ موارد مصرف و مالیات فلوکستینداروهای ضد افسردگی، چگونگی عملکرد و عوارض جانبی آنها آژیر مهم درمورد استفاده دیازپام

سازمان غذا و دوا نسبت به عوارض جانبی خطرناک استفاده ثابت قدم دیازپام بوسیله همراه موادمخدر هشدار داده است. روی بسته بندی قرص دیازپام، هشدار مصرف آن داخل کادر مشکی رنگی مشخص شده که یکی از جدی ترین هشدارها از سمت سازمان غذا و دارو بوسیله شمار می آید. این کادر مشکی بوسیله پزشکان و بیماران دربارهٔ عوارض مصرف این دارو که مقدور است خطرساز باشد، هشدار می دهد.

مصرف استوار دیازپام همراه با موادمخدر، عوارض خطرناکی به مکان خواهد گذاشت. این عوارض محتوی خواب آلودگی شدید، تنگی نفس، کما و مرگ می شود. اگر پزشک مصرف این درست را همراه با موادمخدر توصیه کرده، قطعا شما را تحت دیدن قرار خواهد داد. ویکودین، کدئین و ترامادول از یکسره این موادمخدر هستند. موارد استعمال ثابت قدم دیازپام چیست؟



پایدار دیازپام بخاطر مقابله با این موارد تجویز می شود: اضطراب؛ نشانه های سندرم اندازه مصرف الکل مشابه بی نظمی و لرزش؛ علاج مکمل برای اسپاسم های ماهیچه اسکلتی؛ تداوی مکمل برای برخی از پریدن ها.

ممکن است از قرص دیازپام به عنوان کمی از درمان ترکیبی استعمال شود. این بدان معناست که این قرص همراه با دیگر داروها تجویز می شود. عملکرد قرص دیازپام چگونه است

این پایدار تو رده درمانی بنزودیازپین قرار می گیرد. بنزودیازپین ها نیز بخاطر درمان مشکلات مشابهی به کار می روند. ساختار کیمیایی آنها نیز شبیه است. محکم دیازپام فعالیت گاما آمینوبوتیریک اسید ( GABA ) را بالا می برد. گابا یک واگذاری دهنده تندخو است که به ارسال پیام بین مغز و سیستم تندخو کمک می کند. پایین بودن سطح گابا درون بدن پایین باعث ابداع هیجان، اضطراب، اسپاسم های ماهیچه ای خواه تشنج می شود. با مصرف سفت دیازپام، استاندارد گابا داخل بدن افزایش می یابد و بوسیله کاهش اضطراب، دردهای عضله ای و تیک کمک می کند. عوارض جانبی برقرار دیازپام

قرص دیازپام، سرعت فعالیت های مغز را پایین می آورد و روی قدرت قضاوت، تفکر و مهارت های حرکتی تان پی سوء دارد. زمانی که تحت درمان با این قرص هستید، از استفاده الکل یا دیگر موادمخدر که روی فعالیت های مغز تأثیر می گذارد، خودداری کنید. هم این طور تا زمانی که از تأثیر قرص دیازپام روی بدن تان آگاه نشده اید، از رانندگی، کارکردن با وسایل یا دیگر کارهایی که نیاز بوسیله انتزاعی بااطلاع دارد، دوری کنید. دیگر عوارض جانبی شایع



عوارض جانبی شایع که امکان پذیر است در پی مصرف قرص دیازپام به بود آید محتوی این موارد می شود: خواب آلودگی؛ احساس خستگی و کوفتگی؛ شکست ماهیچه ها؛ ناهماهنگی یا بی نظمی حرکات عضلانی (آتاکسی)؛ سردرد؛ لرزش؛ سرگیجه؛ خشکی دندان خواه اب دهان زیاد ازحد؛ حالت تهوع؛ یبوست.

اگر شدت این عوارض کمینه یا متوسط باشد، پس از چند روز خواه چند هفته از بین خواهند رفت. چنانچه شدت این عوارض زیاد است خواه مدت طولانی شما را توقیف کرده ، با پزشک تان مشورت کنید. مالیات جانبی خطرناک



اگر عوارض جانبی شدیدی دارید، بلافاصله با پزشک ربط بگیرید. اگر حس کردید مشکل اورژانسی دارید حتما با بخش فوریت های پزشکی تماس بگیرید. عوارض جانبی خطرناک و مقصد هایشان از این راحتی است:

تشدید تشنج که مقدور است با بالارفتن تعداد حملات و موکد شدن آن همراه باشد.

تغییرات مغزی خواه شیوهٔ فکر کردن کردن با نشانه هایی قرین: افسردگی، سردرگمی، احساس چرخیدن حجره دور سر، نظر دوتایی یا تار، فکر خودکشی و از دست دادن حافظه.

واکنش های غیرمنتظره همراه با نشانه هایی مثل: اضطراب زیاد ازحد، اضطراب، توهم، شدت اسپاسم های ماهیچه ای، مشکل خواب و ژولیدگی.

مشکلات ریه که با نشانه هایی شامل زرد شدن پوست خواه سفیدی چشم ها (یرقان) همراه می شود.

مشکلات مثانه مثل: لیس توانایی دفع و نگه داشتن بول.

کاهش یا اضافه کام جنسی

خماری که با نشانه هایی مثل لرزش، دردهای شکمی یا عضلانی، عرق کردن و جهش همراه می شود. تداخل دارویی قرص دیازپام با دیگر داروها

ممکن است قرص دیازپام با سایر داروها، ویتامین ها خواه داروهای گیاهی مصرفی تان خلق اختلال یواش. زمانی که معلول دوا تغییر کند، به مجرد تداخل دارویی خواهد وجود. این اختلال می تواند خطرناک باشد و یا اثردهی مناسب قرص را پایین بیاورد.

برای جلوگیری از تداخل دارویی، پزشک باید با مداقه کامل داروهای شما را سامان دهی کند. فراموش نکنید که لیست طولانی داروها، ویتامین ها یا داروهای گیاهی مصرفی تان را به پزشک نمایش دهید. برای درک چگونگی اختلال درست دیازپام با سایر داروها، با پزشک خواه متصدی داروخانه کیاست کنید. تشدید رویا آلودگی و بروز تنگی نفس، از عموم عوارض جانبی مشترک مصرف هم زمان برخی داروها با قرص دیازپام به حساب می آید. فداکار از این داروها بوسیله شرح زیر است: داروهای تضعیف کنندهٔ اسید ( Acid-suppressing )

این داروها قدرت جذب دیازپام را بوسیله شدت پایین می آورند. اگر سفت دیازپام را همزمان با این داروها کاربرد کنید، احتمالا دز لازم دارو و اثردهی آن را ستاندن نخواهید کرد. فاموتیدین، امپرازول، پنتوپرازول، و رانیتیدین از جمله داروهای کاهش دهندهٔ اسید معده هستند. داروهای ضدحساسیت خواه سرماخوردگی

مصرف برخی داروهای تسکین دهندهٔ دریافتن خواه درمان سرماخوردگی با پایدار دیازپام ایجاد اختلال خواهد کرد. دیفن هیدرامین، کلرفنیرامین، پرومتازین و هیدروکسی زین از جمله داروها هستند. داروهای ضدافسردگی

مصرف غم زمان فداکار داروهای ضدافسردگی به همراه قرص دیازپام حدس رویا آلودگی را در مصرف کننده بالا می برد. آمی تریپتیلین، نورتریپتیلین، دوکسپین، میرتازاپین و ترازودون از جمله این داروها هستند. داروهای نقیض قارچ

داروهای ضدقارچ آنزیم های جذب دیازپام را عقد می کنند. این داروها می توانند سطح دیازپام بدن را بلندی بازداشت و ریسک بروز عوارض جانبی مثل خواب آلودگی را بیشتر کنند. کتوکونازول، فلوکونازول و ایتراکونازول نمونه های داروی ضدقارچ هستند. داروهای ضد رسا پریشی

مصرف هم زمان برخی داروهای ضدروان پریشی همراه با امین دیازپام موجب اختلال دارویی می شود. هالوپریدول، کلرپرومازین، کوئتیاپین، ریسپریدون، الانزاپین و کلوزاپین جزو داروهای ضدروان پریشی به حساب می آیند. جماز های ضد ناراحتی

استفاده برخی قرص های ضد التهاب مثل لورازپام، کلونازپام و آلپرازولام هم زمان با قرص دیازپام باعث تشدید مالیات جانبی خواهد شد. قرص های ضد تهوع

مصرف هم زمان قائم دیازپام همراه با برخی امین های ضد تهوع که بخاطر درمان بلای ناگهانی لول تجویز می شوند، علت بروز عوارض جانبی در بی نظیر خواهند شد. مکلیزین و دیمن هیدرینات نمونه قرص های ضد شکوفه هستند. دیگر داروهای ضد تیک

فنوباربیتال، متخصص توئین، لوتیراستام، کاربامازپین، توپیرامات، والپروئکس سدیم، والپروات نمونه داروهای نقیض تشنج هستند.

متخصص توئین، فنوباربیتال و کاربامازپین موجب مسدودیت آنزیم های جذب کنندهٔ دیازپام می شوند. به این ترتیب، سطح دیازپام تو بدن بالا رفته و سربزرگی بروز عوارض جانبی بیشتر خواهد شد. داروهای خانه

اکسی کدون، هیدروکودن، مرفین، هیدرومرفون و کدئین از جمله داروهای مسکن هستند که نباید همزمان با مستحکم دیازپام مصرف شوند. داروهای رویا آور

از استعمال هم زمان ثابت قدم دیازپام با هریک از این داروهای خواب آور پارسایی کنید: زولپیدم، اسپزوپیکلون، سوورکسانت، تمازپام و تریازولام. داروهای ضد سل

این داروها باعث بالا رفتن سرعت جذب دیازپام در بدن می شوند. در نتیجه، سطح دیازپام در بدن پایین می آید. امکان پذیر است مصرف داروهای نقیض سل بی آرامی زمان با قرص دیازپام، اثردهی دارو را ناچیز درنگ. ریفامپین، ریفابوتین، ریفاپنتین مدل داروهای ضد سل هستند.

سلب مسئولیت: از آنجایی که ممکن است هر دارویی روی هر مصرف کننده ای عوارض متفاوتی به جا بگذارد، نمی توانیم تضمین کنیم که کامل عوارض جانبی این دارو را به شما آژیر داده ایم. قدیم درون نظر داشته باشید که عوارض جانبی هر دوا را با پزشک تان و برابر سابقه پزشکی خودتان بررسی کنید. هشدار در مصرف قرص دیازپام

مصرف قرص دیازپام با هشدارهای زیادی همراه است. در امتداد به فدایی از هشدارهای لازم که باید پس از مصرف دارو بوسیله آنها توجه کنید، رمز خواهیم کرد. درک و آلرژی

مقدور است با مصرف پایدار دیازپام فایده های آلرژیک بروز نرم. مشکل درون تنفس، متورم شدن گلو یا زبان، کهیر و راش پوستی فداکار از این واکنش های آلرژیک هستند.

اگر با کاربرد این دارو دچار تاثیر آلرژیک شده اید، هرگز دوباره قرص دیازپام را مصرف نکنید. مصرف دوبارهٔ این قرص پس از بروز واکنش آلرژیک می تواند مرگبار باشد. تداخل غذایی

زمانی که استوار دیازپام را مصرف می کنید، از اسقاء کردن آب انگور خودداری کنید. این نوشیدنی قدرت پردازش جگر بخاطر هضم قرص این دوا را متوقف می یواش و باعث می شود این دارو مدت بیشتری تو بدن باقی بماند. تداخل با الکل

هم زمان با مصرف برقرار دیازپام، مصرف الکل را حد کنید. این دارو می تواند روی قدرت قضاوت، فکر کردن و مهارت های حرکتی شما اثر سوء بگذارد. رویا آلودگی و تنگی نفس نیز از دیگر عوارض ناشی از استعمال هم زمان قرص دیازپام با الکل است.

جالب است بدانید که بدن داخل جذب این دوا و الکل راندمان مشابهی دارد. این بدان معناست که مصرف الکل هم زمان با این دارو باعث می شود دیازپام مدت زمان بیشتری در بدن پاینده بماند. این روند می تواند عوارض جانبی را شدیدتر نرم. بانگ برای افرادی که مشکلات خاص پزشکی دارند



کسانی که دچار مشکلات مربوط به کلیه هستند: دیازپام توسط کلیه ها از بدن دفع می شود. اگر دستخوش مشکلات کلیه هستید، احتمالا داروها مدت طولانی تری در بدن تان پاینده می قرین و ریسک بروز عوارض جانبی رفعت می جوی. پزشک باید دز مناسب را برای شما دیپلم یواش و شما را تحت نظر صبر دهد.

کسانی که دچار آب سیاه هستند: اگر دچارآب سیاه هستید، به پزشک تان اطلاع دهید. کسانی که دچار گلوکوما زاویه باز ( open angle glaucoma ) هستند می توانند معتمد دیازپام را استفاده کنند، اما مبتلایان به گلوکوما زاویه بسته باید از مصرف این دارو پارسایی کنند.

کسانی که سابقهٔ سؤمصرف مواد مخدر یا الکل دارند: اگر سابقهٔ سؤمصرف موادمخدر یا الکل دارید، به پزشک تان اطلاع دهید. ریسک اعتیاد، وابستگی یا پایداری بوسیله قرص دیازپام درون شما بیشتر خواهد بود.

کسانی که دستخوش مشکلات ریه هستند: فرایند جذب دیازپام در بدن توسط شش انجام می شود. اگر دچار مشکلات کبدی هستید، میزان بیشتری از این دارو تو بدن پایا خواهد ماند و ریسک ابتلا به عوارض جانبی بالا می جوی. پزشک با توجه به شرایط شما دز مناسبی تجویز می بطی ء و شما را عرشه رویت خواهد گرفت. چنانچه مشکلات کبدی شدید دارید، هرگز نباید از سفت دیازپام استفاده کنید.

کسانی که دچار مشکلات سیلان هستند: چنانچه دچار افسردگی قطعی بوده اید یا به خودکشی فکر کردن کرده یا اقدامی در این شالوده انجام داده اید، به پزشک تان اطلاع دهید. معتمد دیازپام می تواند مشکلات روانی را شدیدتر کند. معمولا پزشک چنین مصیبت را ذیل رویت قرار خواهد رحم.

کسانی که دچار میاستنی گراویس (انقراض وخیم عضلانی) هستند: اگر از شکست وخیم عضلات رنج می برید، نباید قرص دیازپام مصرف کنید. میاستنی گراویس باعث کاهش قدرت و خستگی شدید عضلات می شود.

کسانی که مشکلات تنفسی دارند: اگر به مشکلات تنفسی دچار هستید حتما پزشک تان را در روند قرار دهید. امین دیازپام روی عصب های مرکزی معلول گذاشته و امکان پذیر است تو اثر کاربرد این دارو، دستخوش تنگی لحظه شوید. احتمالا پزشک دز پایینی از قرص دیازپام را تجویز می کند و شما را زیر دیدن قرار خواهد قسط. اگر مشکلات تنفسی موکد متشابه وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب) دارید، پزشک داروی دیگری را جایگزین قرص دیازپام خواهد کرد. هشدار برای دیگر قسمت قسمت کردن ها

زنان باردار: قرص دیازپام داخل دسته D داروهای بارداری قرار می گیرد که دو معنی دارد:

۱. تحقیقات علامت دهندهٔ وجود عوارض خطرناک برای جنین است.

۲. فواید مصرف این دارو نسبت بوسیله خطرات احتمالی آن بیشتر است.

مصرف قرص دیازپام درون دوران بارداری می تواند منجر به متولد نوزادانی ناقص دارای ضعف عضلات، مشکلات تنفسی یا بلع، پایین وجود داشتن دمای بدن و دیگر عوارض جانبی شود.

اگر باردار هستید و یا عزیمت بچه دار شدن دارید، به پزشک تان اطلاع دهید. استعمال قرص دیازپام در دوران ابستنی تنها در صورتی مشروع خواهد حیات که فواید آن نسبت به خطرات احتمالی آن برای جنین بیشتر باشد.

زنان درون دوران شیردهی: قرص دیازپام خبردار شیر مادر شده و عوارض خطرناکی برای نوزاد شیرخوار تو معلول خواهد داشت. شما با مشی پزشک تان تصمیم می گیرید که شیردهی یا مصرف قرص دیازپام را گزینش کنید.

بخاطر افراد سالمند: ممکن است ریسک بروز عوارض جانبی مصرف قرص دیازپام، مثل آتاکسی (عدم تجانس خواه بی نظمی حرکات عضلات) برای افراد سالمند بیشتر باشد. اثرات ساکت دهی این دوا همچنین در افراد سالمند بیشتر است. سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی یا تنگی دم نیز در این گروه از مصرف کنندگان بیشتر رخ خواهد داد. پزشک با تجویز دز کمتر این دارو، مخاطره ابراز عوارض جانبی را کم خواهد کرد.

بخاطر کودکان: مقاوم دیازپام را دور از دسترس کودکان راحتی دهید. هنوز خراج ای از شدت عوارض جانبی یا بی سربزرگی بودن استفاده این دارو درون نوزادان زیر ۶ ماه در دسترس تراشیدن. شیوهٔ مصرف قرص دیازپام



درون این بخش، تنها دستور مصرفی برقرار دیازپام را تجسس می کنیم و دیگر دشواری دارویی تک نظر ما نیست. دز مصرفی، شکل دارو و دستور استفاده پایدار بسته بوسیله شرایط دامن گلچین می شود: سن؛ جنس بیماری؛ شدت بیماری؛ دیگر داروهای مصرفی؛ نفوذ کردن بوسیله اولین دز مصرفی. دشواری و قدرت دارو

نام عمومی: دیازپام

بوسیله شکل برقرار و در بسته های ۲، ۵ و ۱۰ میلی گرم در دسترس است.

برند: والیوم

به شکل قرص و در سپرده های ۲، ۵ و ۱۰ میلی گرم در دسترس است.

دز مناسب سفت دیازپام برای تداوی اضطراب، سندرم پیمانه کاربرد الکل، علاج تکمیلی اسپاسم عضله ای و درمان پریدن در افراد مبتلا بوسیله صرع بوسیله این قیافه خواهد بود: دز بزرگسالان (۱۸ تا ۶۴ سال)

دز مدل بین ۲ تا ۱۰ میلی گرم و مصرف ۲ تا ۴ بار درون کشش روز.

  دز کودکان (نوزاد مادون ۵ ماه)

هنوز نتیجه ای از شدت مالیات جانبی یا بی سربزرگی بودن مصرف این دارو داخل نوزادان دون ۶ ماه در دسترس ازاله و بهتر است از تجویز دارو برای این قسمت قسمت کردن سنی خودداری شود.

  دز کودکان (۶ ماه تا ۱۷ سال)

اولین دز تجویزی بین ۱ تا ۲.۵ میلی گرم است که روزی ۳ الی ۴ مرحله کاربرد می شود.

پزشک فاتحه پایین ترین دز را تجویز می یواش و بسته با واکنش و مقاومت بدن نسبت به دارو، دز بالاتری را تجویز خواهد کرد.

  دز سالمندان (۶۵ سال و بیشتر)

دز اولیه بین ۲ تا ۲.۵ میلی گرم و استفاده ۱ الی ۲ وهله در روز خواهد حیات.

سپرده بوسیله نیاز و فایده بدن نسبت به مصرف محکم دیازپام، پزشک دز مصرفی را به آهستگی اعلی خواهد برد.

جذب این دوا برای افراد سالمند آهسته نمدار قیافه خواهد گرفت. پزشک با دز پایین شروع می بطی ء تا از ابدی ماندن دوا در بدن جلوگیری شود. وجود داروی یدکی در بدن می تواند سمی باشد. بیماری های مهلک

دز مصرفی ۲ یا ۲.۵ میلی گرم و کاربرد ۱ یا ۲ وعده داخل روز برای شروع به این بیماران داده می شود

پزشک بسته با واکنش و مقاومت بدن نسبت بوسیله دارو، دز بالاتری را تجویز خواهد کرد. مصرف منیع دیازپام مقابل رخصت پزشک



امین دیازپام بخاطر درمان های کوتاه مدت تجویز می شود. اگر دارو را طبق اجازه پزشک مصرف نکنید، ریسک ابراز عوارض جانبی آن پشته خواهد رفت.

چنانچه یک وعده مصرفی معتمد دیازپام را فراموش کردید: بلافاصله پس از به یاد آوردن، جماز را کاربرد کنید ولی دز آن را بالا نبرید. این امر می تواند حالت سمی برای بدن ایجاد یواش.

چنانچه امین را مصرف نکنید: نشانه های بیماری (اضطراب، سندرم پیمانه استعمال الکل یا لرزه، اسپاسم عضلات یا پریدن) بهتر نخواهد شد.

اگر مصرف محکم دیازپام را سرزده معادل کردید: مقدور است با یک یا چند عوارض جانبی زیر روبرو شوید: لرزش؛ درد ماهیچه ای یا شکمی؛ استفراغ؛ تعریق؛ سردرد؛ التهاب شدید؛ حالت عصبی؛ بیقراری؛ گیجی؛ کج خلقی؛ توهم؛ تیک.

اگر مدت طولانی از مصرف برقرار دیازپام گذشته باشد و آن را یک دفعه حد کنید، این آماج ها شدیدتر خواهند وجود.

اگر دوا را بسیار از حد استفاده کنید: استفاده متجاوز از حد مستحکم دیازپام می تواند تخفیف سیستم عصبی مرکزی (CNS) را با نشانه های عرشه در پی داشته باشد: رویا آلودگی؛ گیجی؛ خستگی؛ واکنش ضعیف؛ تنگی نفس؛ فشار خون پایین خطرناک؛ کما.

ممکن است ابراز چنین حالت هایی کشنده باشد. اگر فکر می کنید مقدار زیادی دارو استعمال کرده اید، بلافاصله با پزشک تان خواه اورژانس تماس بگیرید. احتمالا داروی فلومازنیل برای شما دیپلم خواهد شد تا از بروز اوردوز بنزودیازپین جلوگیری شود. ممکن است در اثر استفاده این دارو، کار بزرگ تشنج نیز فراز رود.

چگونه اثردهی مقاوم دیازپام را نمره دهیم: بسته به دلیل مصرف محکم دیازپام، ملتفت خواهید شد که مقصد های بیماری (مثل اضطراب، لرزش یا بی قراری سندرم قطع استعمال الکل، اسپاسم عضلات یا تشنج) کاهش یافته و یا متوقف شده است.

هنوز مشخص محو که آیا مصرف کامل (بیش از ۴ ماه) قرص دیازپام تأثیرگذار خواهد بود خواه خیر. پزشک شما بوسیله طور نیکو موقعیت شما و اثردهی دوا را تقویم خواهد کرد. نکات مهم برای مصرف ثابت قدم دیازپام

اگر پزشک متین دیازپام را برای شما تجویز کرده است، این نکات را به اندیشه بسپارید.

نکته کلی: امین دیازپام قابلیت خرد شدن دارد.

مراقبت: این دارو را درون دمای اتاق بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد حراست کنید. دارو را دور از تلالو و دمای بالا استراحت دهید. از قرار دادن دارو در جایی که امکان تر شدن دارو وجود دارد (مثل محیط حمام)، خودداری کنید. ادامه مصرف

مصرف قرص دیازپام عزب مقابل اجازه پزشک امتداد دار خواهد شد. پر کردن دوبارهٔ این دارو تنها برای ۵ وهله در طی ۶ ماه از اولین فتوا امکان پذیر است. پس از ۵ مرحله تجویز یا عفو ۶ ماه (هر کدام که زودتر ائتلاف افتاد)، بوسیله نسخهٔ جدیدی از پزشک حاجت خواهید داشت. سیر تکاملی



داخل حین سفر و مصرف دارو این نکات را به خاطر داشته باشید:

همیشه قرص مصرفی تان را تو کیف دستی صبر دهید.

نگران مایه های اشعه ایکس فرودگاه نباشید. آنها ضرری به دارو نمی رسانند.

ممکن است نیاز باشد برچسب دوا را برای مفروضات بیشتر به کارکنان فرودگاه نشان دهید. هنگام سفر، نسخهٔ اصلی دارو را به همراه داشته باشید.

از راحتی دادن سفت دیازپام در ماشین به مدت تمام و بوسیله خصوص هنگامی که هوا خیلی گرم خواه سرد است، خودداری کنید.

از آنجایی که این دارو طبق نسخهٔ پزشک دیپلم می شود، امکان پذیر است دسترسی مجدد بوسیله دارو در شهر خواه کشور مقصد با مشکلاتی مشخص شود. پیش از سفر، از داشتن قیمت کافی دارو اطمینان مولود کنید. پایش بالینی

پیش از شروع استعمال و در کشش دورهٔ استفاده درمان با قرص دیازپام، پزشک عملکرد کبد، کلیه، تنفس، وضعیت اشتی رسیده و بهبود علائم بلای ناگهانی را تجسس خواهد کرد. آیا جایگزینی برای درست دیازپام بود دارد؟

پزشک با توجه به سابقهٔ پزشکی شما، دز مناسب را برای کاربرد تجویز خواهد کرد. اگر نیاز باشد، پزشک برای جلوگیری از ابراز عوارض جانبی، اندک کمینه و با دقت دز مصرفی را بالا می برد. در ادامه بخوانید: قرص کلیدینیوم سی؛ نحوه مصرف و مالیات جانبی آن
ASGHAبیOOOONSGHAROOOON ام و از سال ۲۰۰۴ به هاچبک های اسپرت فرع مند شد و دوده مقدمه سری یک را شناساندن کرد. این محصول در نسل دوم، با بدنه ی صندوق دار بی قراری تولید شد؛ ولی در نسخه های هاچبک ۳در و ۵در محبوبیت یافت. پس از ارائه ی فیس لیفت خاندان دوم تو سال ۲۰۱۷، امروز تبار سوم سری یک رونمایی شد. برخلاف سال های گذشته و روند معمول تو معرفی کردن میزان های متاخر بی ام و، این بار تصاویر و مشخصات فنی محصول ارتقایافته با آپشن های M، پیش از رونمایی استاندارد پایه منتشر شده است.



از دیدگاه ظاهری، تفاوت بین اولاد متاخر و مقیاس قبلی چندان زیاد محو. یکی از بنیانی ترین جذابیت ها داخل سری یک، امکان رانندگی به صورت دیفرانسیل عقب بود که تو مدل جدید، نمایش نخواهد شد. اولاد سوم، در میزان پایه دیفرانسیل جلو خواهد وجود و نسخه های گرانبها تر با سیستم دو دیفرانسیل X درایو نمایش می شوند. البته، مهندسان بی ام و قول داده اند، به لطف فناوری های مدرن درون نمونه جدید، خریداران مدل ی دو دیفرانسیل بتوانند هیجان رانندگی مشابه خودروهای اسپرت دیفرانسیل متعاقب را امتحان کنند.

سلسله متاخر سری یک، چهره ای تهاجمی تر از گذشته دارد. مشابه محصولات مدرن بی ام و، افزایش وزن در جلوپنجره را تجربه می کند و دارای چهارچوب فلزی داخل این سرنوشت است. علاوه بر این، تولید مدل های هاچبک ۳در و سدان در بازار جهانی متوقف خواهد شد و احتمالا، فقط داخل بازار چین یا کشورهای شرق آسیا، بی ام و سری یک جعبه دار، نمایش می شود.



در مقایسه با نسل قبل، معیار جدید عرض و اوج سقف بیشتر مهیا می یواش تا قرار سرنشینان بهبود یابد. البته کشش خودرو، برخلاف بزرگ شدن کابین، کوتاه مرطوب شده است. علاوه پهلو افزایش فضای مفید در کابین، مجری پشت اندوه این خودروی هاچبک هم، جادارتر از مقیاس سابق خواهد بود تا با ظرفیت ۳۸۰ لیتر، ارشد پر حرارت از رقبا، مثل مرسدس بنز A A کلاس هاچبک، فولکس گلف GTi و آئودی A1.



باشد خریدار معیار پایه می تواند از پنل سنتی با عقربه های آنالوگ و نمایشگر رنگی ۵ اینچ در وسط مصرف کند؛ اما نمایشگر تمام رنگی.۱۰ ۲ اینچ هم در ازای پرداخت بیشتر، دنبال فرمان بی ام و سری ارائه خواهد. شد علاوه پهلو این ها، نمایشگر لمسی گسترده بخاطر جهیز سرگرمی و ناوبری قابل استفاده. است امکانات لوکس و فناوری های مدرن بی ام و، همانند کار صوتی، جوی استیک و مدیریت آپشن ها با نمره حرکت دست، برای M135 برازنده سفارش.



هستند مدل محور با کد 118i ، مهیا به پیشرانه ی.۱ ۵ لیتر توربوشارژ ۳ استوانه با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر است که.۸ ۵ ثانیه پس از اول لول به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می. رسد بخاطر M135 موتور توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۳۰۲ اسب تبخیر و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر هم وجود دارد که این خودرو را قید.۴ ۸ ثانیه بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می. رساند سری یک، با پیشرانه های مختلف دیزلی اندوه تولید خواهد شد که طرفدار پرشماری تو راسته اروپا. دارد جعبه دنده ی ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته خودکار هم، شایان انتخاب خواهند.



 حیات قیمت نهایی میزان های متنوع بی ام و سری یک، هنوز اعلام نشده است اما می قابلیت انتظار داشت، حدود ۳۰ هزار دلار برای نسخه ی 118i و ۵۰ هزاره دلار برای میزان M135i ، قیمت گذاری. شود معیار ویژه ای از M135i بوسیله نام نسخه ی پرفرمنس تیمار تولید خواهد شد که با نشانی گرانبها ترین و طولانی ترین نمونه، تجهیزات خاص ی رانندگی در پیست و ظاهر متفاوت از مدل اصلی خواهد.

داشت بیشتر:بخوانید موتورسیکلت مفهومی بی ام و R18 رونمایی شدخودروی مفهومی بی ام و گارمیش کلاسیک بازتولید شدجعبه دنده ZF، بهینه دشت در میدان جهانی است؟بهترین پیشرانه های جهان در سال ۲۰۱۹ و اعاده موفقیت فرارینسخه سفارشی از هوندا سیویک R Type R مخصوص رالی
بسیاری از افراد دلبستگی مندند با استراتژی افزودن سوخت و ساز بدن از وزن شان بکاهند. رژیم متابولیک بر کاربرد برخی غذاها داخل زمان مشخص تاکید دارد تا بتواند سرعت سوخت و ساز را اضافه بدهد. این امر باعث می شود بتوانید بدون کاهش چشمگیر حجم غذای مصرفی، وزن کم بکنید. البته شبیه بیشتر رژیم های غذایی نظرات راجع به این رژیم غذایی نیز متناقض است. در این یادداشت بوسیله وارسی رژیم متابولیک و تاثیر آن پیاده شدن لاغری می پردازیم.

حتما بخوانید:رژیم کتوژنیک چیست و چه تأثیری پیاده شدن لاغری و صلح و صفا دارد؟آشنایی با رژیم پالئو و تاثیر شگفت انگیز آن بر سلامتی و کاهش وزنرژیم سوپ و تاثیر آن بر کاهش قطع رژیم متابولیک چیست؟

رژیم متابولیک یک برنامهٔ غذایی است که وعدهٔ کاهش ۹ کیلوگرم از حد را در مدت ۲۸ روز می دهد. این رژیم توسط «هایلی پومروی» ابداع شده است. او یک متخصص تغذیهٔ معروف و مباشر سلامت با سابقهٔ یادگیری دانشگاهی تو رشتهٔ علوم دامی است.

بنیان این رژیم بر پایهٔ استعمال فداکار غذاها در زمان های خاص است که می تواند با تسریع بنزین و ساز بدن، به لاغری کمک بکند. علاوه بر برنامهٔ غذایی هفتگی، درون این رژیم لیستی از غذاهایی بود دارد که نباید بخورید. نیز این رژیم فرد را به ایفا دو تا سه جلسه تمرین ورزشی در هفته تشجیع می نرم. چنانچه در کشش دورهٔ رژیم به معادل موردنظرتان نرسیدید، باید رژیم را دوباره شروع بکنید و تا الحاق بوسیله وزن ایده آل تان دنباله بدهید.

پس از رسیدن به حد موردنظر می توانید با انجام یک هفته در ماه یا چرخهٔ تمام ۲۸ روزهٔ رژیم متابولیک در هر ۶ ماه وزن تان را ثابت نگه دارید. برخی از الگوهای این رژیم غذایی پایهٔ علمی دارند، ولی برخی از آنها پایهٔ علمی محکمی ندارند. مراحل رژیم متابولیک



رژیم متابولیک بوسیله سه جنین انشعاب می شود که این مراحل هر هفته جبران می شوند تا دورهٔ ۴ هفته ای این رژیم به پایان برسد. در هر گرداگرد کنار استفاده غذاهای مختلفی تأکید شده و نصیحت هایی را برای فعالیت های فیزیکی متنوع دارد. حجم بار های غذایی در هر بار بسته بوسیله معیار کاهش وزن مورد نظرتان متفاوت است. در ذیل با دستورالعمل های واقعی این برنامه درون هر وهله آشنا می شوید. مرحلهٔ ابتدا (دوشنبه و سه شنبه)

طرفداران این رژیم مدعی اند که مرحلهٔ اول رژیم متابولیک بوسیله کاهش استرس کمک کرده و باعث می شود بدن تان دیگر تلاشی برای ذخیرهٔ روغن نکند. داخل طول این دو روز شما باید غذاهایی با شاخص گلوکزی بالا و سرشار از کربوهیدرات مصرف بکنید. همچنین باید نرخ پروتئین مصرفی تان را کاهش بدهید و از مصرف روغن ها کلا خودداری بکنید.

این اقدامات به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و بدن تان را برای کاهش وزن آماده می کند. همچنین ترشح هورمون استرس کورتیزول از غدد علو کلیوی نیز کاهش یافته و درنتیجه بوسیله کاهش استرس دستیار می یواش.

غذاهای این دوره محتوی علیه های با شاخص گلوکزی بلندی مانند گلابی، انبه، آناناس و طالبی و غلات تمام سرشار از کربوهیدرات مانند جو دوسر، برنج قهوه ای و گندم آلمانی است. نیز در این مرحله باید از غذاهای سرشار از ویتامین های B و C مانند گوشت بدون روغن گاو، عدس، پرتقال، بوقلمون و کیوی استعمال بکنید. طرفداران رژیم متابولیک مدعی اند این غذاها می توانند با تهییج غدهٔ تیروئید به سوزاندن موثرتر چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها معاون کرده و قندها را به جای ذخیره سازی به انرژی تبدیل بکنند.

در این مرحله باید حداقل یک جلسه تمرین هوازی داشته باشید. مرحلهٔ دوم (چهارشنبه و پنج شنبه)

تو این جنین باید پس انداز های روغن شکسته شده و ماهیچه سازی انجام بشود. در طول این چند روز باید رژیم تان سرشار از پروتئین، غذاهای عاری نشاسته و سبزیجات قلیایی باشد. همچنین باید میزان کربوهیدرات و چربی مصرفی تان را کاهش بدهید.

غذاهای سرشار از پروتئین قرین گوشت عاری روغن گاو، بوقلمون، ماهی و مرغ به عضله سازی دستیار می کنند. همچنین در این جنین باید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ، اسفناج، خیار و کولارد سبز استفاده بکنید. طرفداران رژیم متابولیک مدعی اند که مصرف این سبزیجات می تواند به ایجاد حالت قلیایی و خنثی کردن اسید بدن کمک کرده و کبد را بوسیله آزادسازی سلول های روغن تحریک بکند. مصرف این سبزیجات آنزیم ها و فیتونوترینت های (ترکیبات موثر گیاهی که بیشتر فایده پزشکی دارند تا تغذیه ای) موردنیاز بخاطر تجزیهٔ غذاهای سرشار از پروتئین را فراهم می نرم.

البته نباید فراموش بکنید که بدن بوسیله طور دقیقی سطح pH خون را تنظیم کرده و آن را در محدودهٔ قلیایی ۷٫۳۶ تا ۷٫۴۴ نگه می دارد. درواقع خروج pH خون از محدودهٔ طبیعی می تواند پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. بنابراین وجود سبزیجات مفید در مرحلهٔ دوم برای سلامتی بسیار مفید است. اما برهان این فقره به خاطر فایده آنها بر قلیایی کردن خون تراشیدن.

در طول مرحلهٔ دوم باید حداقل یک مجمع فتنه با وزنه داشته باشید. بار سومین (از جمعه تا یکشنبه)

این مرحله بخاطر تعجیل سوخت وساز و اضافه چربی سوزی مدل سازی شده است. تو کشش این سه روز باید بها زیادی روغن های تندرست را به وعده ها و میان کود ها بیافزایید و مقادیر متوسطی از کربوهیدرات و پروتئین را مصرف بکنید.

غذاهایی که تو این بار می توانید بخورید عبارت اند از: روغن زیتون و روغن هستهٔ انگور، تخم مرغ، مغزها، دانه ها، نارگیل، آووکادو و که. داخل این مرحله از رژیم متابولیک مصرف غذاهایی قرین جلبک دریایی، روغن نارگیل، میگو و خرچنگ نیز پند می شود. از طرف این غذاها می توانند با تحریک غدهٔ تیروئید، سوخت وسازتان را افزودن بدهند.

در کشش این مرحله باید با برخی فعالیت های فیزیکی، استرس تان را کاهش بدهید. ازجمله این فعالیت ها می توان به یوگا، مدیتیشن و ماساژ اشاره کرد. این حکم به معنای کاهش سطح هورمون استرس و افزودن تفرج خون و ترکیباتی است که به چربی سوزی معاون می کنند. ممنوعیت های غذایی در رژیم متابولیک



در رژیم متابولیک باید تا حدامکان از کاربرد فداکار غذاها خودداری بکنید. این غذاها عبارت اند از: گندم؛ ذرت؛ لبنیات؛ سویا؛ علیه خشک؛ آبمیوه؛ قند و شکر؛ شیرین کننده های تقلبی و محصولات محتوی آن؛ کافئین؛ نوشیدنی های الکلی.

البته طراح این رژیم بخاطر علف هرزه خواران جدا قائل شده و آنها می توانند از ۳ غذای محتوی سویا (توفو، تمپه و ادامامه) استفاده بکنند. باید یادتان باشد که طولانی غذاهای مصرفی تان باید ارگانیک بوده و دست موثر ژنتیکی نشده باشند.

داخل رژیم متابولیک مصرف غذاهای غیرارگانیک و گوشت های محتوی نیترات ممنوع است. بجای افزودنی ها، نگهدارنده ها، آفت کش ها، حشره کش ها و هورمون های موجود در این غذاها سرعت چربی سوزی را کاهش می دهند. قوانین رژیم متابولیک

علاوه بر دستورالعمل های غذایی و فعالیت فیزیکی مربوط به هر مرحله، باید برخی قوانین دیگر را نیز درون رژیم متابولیک تعظیم بکنید. این قوانین عبارت اند از:

۱. روزانه ۵ جنین خوردنی بخورید.

۲. به غیر از زمان خواب، هر ۳ تا ۴ روزگار غذا بخورید.

۳. تا ۳۰ دقیقه پس از بیدارشدن خوردنی بخورید.

۴. مراحل را بوسیله ترتیب پشت سر بگذارید.

۵. در هر مرحله عزب غذاهای همان بار را بخورید.

۶. تمرینات بدنی مخصوص هر وهله را به درستی انجام بدهید.

۷. بوسیله ازای هر کیلوگرم از پیمانه تان، تقریبا ۶۰ سی سی آب داخل روز بخورید.

۸. از مصرف گندم، ذرت، سویا، لبنیات، میوه خشک، آبمیوه، شکر، شیرین کننده های مصنوعی، کافئین و نوشیدنی های الکلی خودداری بکنید.

۹. تا حدامکان غذاهای ارگانیک بخورید.

۱۰. گوشت های محتوی نیترات را مصرف نکنید.

۱۱. حتما ۲۸ روز رژیم را کامل دنبال بکنید و تا زمان فرود امدن به وزن ایده آل تان آن را تکرار بکنید.

۱۲. برای مدلل ماندن وزن تان، رژیم متابولیک را یک هفته درون هر ماه خواه یک دورهٔ ۲۸ روزه در هر ۶ ماه جبران بکنید. آیا رژیم متابولیک به کاهش معادل کمک می کند؟



رژیم متابولیک احتمالاً به چند دلیل می تواند به کاهش وزن دستیار بکند.

ابتدا اینکه رژیم محتوی غذاهای کامل و فرآوری نشده است. این کار می تواند معیار فیبر دریافتی تان را افزودن داده و به کاهش وزن معاون بکند.

برهان مربوط باینده حذف سویا، گندم، قند و شکر و شیرین کننده های مصنوعی از رژیم غذایی تان باعث کاهش چشمگیر کالری دریافتی تان می شود. درنتیجه مرده تر می توانید وزن تان را کاهش بدهید.

نیز فتنه فیزیکی منظم می تواند میزان کالری سوزی را افزایش داده و به کاهش حد دستیار بکند.

و برهان آخر اینکه مصرف آب بسیار که داخل این رژیم پهلو آن مداومت شده، می تواند به کاهش اشتها و اضافه کالری سوزی و لاغری کمک بکند. سایر فواید رژیم متابولیک

رژیم متابولیک علاوه پیاده شدن لاغری فواید دیگری نیز بخاطر بدن به همراه دارد. حیات ارزش یدکی میوه، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم موجب شده ویتامین ها و مواد معدنی موجود در رژیم متابولیک از بسیاری از رژیم های غذایی دیگر بیشتر باشد.

سواد نسبتا طولانی این رژیم داخل ممنوعیت استفاده فدایی غذاها می تواند میزان گرفتن غذاهای فرآوری شده و کم سود را بوسیله نعوظ چشمگیری کاهش بدهد و به دریافت غذاهای غنی و باارزش کمک بکند.

نیز فیبر فراوان موجود در رژیم متابولیک می تواند به سلامت گوارش، کنترل قند خون، تقویت عملکرد مغز و دستگاه ایمنی کمک بکند. بررسی الگوهای رژیم متابولیک و راستی آزمایی آنها

رژیم متابولیک می تواند عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. مبنای علمی ضعیف

رژیم متابولیک تاکید اختصاص ای بر مصرف برخی غذاها دارد تا بتواند سوخت وساز را افزودن داده و بوسیله کاهش وزن کمک بکند. درحالی که شواهد علمی کمی در کنف از فداکار از الگوهای این رژیم وجود دارد. به عنوان مثال در مرحلهٔ شروع استعمال غذاهایی با شاخص گلوکزی بالا و سرشار از کربوهیدرات به عنوان راهی بخاطر تهییج غدد زبر کلیوی به تولید هورمون استرس کمتر و آمادگی بدن برای کاهش قطع عنوان شده است. این درحالی است که براساس تحقیقات مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده می تواند باعث افزایش سطح هورمون استرس بشود. برخلاف برخی ادعاها هیچ شواهدی مبنی بر اینکه استفاده غذاهای سرشار از کربوهیدرات بخاطر ۲ روز متوالی بتواند از استرس و اضطراب بکاهد، وجود ندارد.

داخل مرحلهٔ دوم دعوی می شود کاربرد مقدار زیادی پروتئین و سبزیجات قلیایی باعث عضله سازی، تنظیم pH و دستیار به شش می شود تا سلول های چربی بیشتری را بشکند. رژیم های سرشار از پروتئین به عضله سازی دستیار می کنند؛ مخصوصاً اگر این رژیم ها با تمرینات قدرتی همراه بشوند. ولی هیچ شواهدی وجود ندارد که مصرف سبزیجات برای تنظیم pH خون کار کننده باشد. درواقع شواهد فراوانی حیات دارد که بدن فارغ از تغذیه تان می تواند به طور طبیعی pH خون را در یک محدودهٔ مشخص ثابت نگه دارد. همچنین هیچ مطالعه ای علامت نمی دهد که سبزیجات قلیایی بتوانند کبدتان را بوسیله آزادسازی سلول های چربی تحریک بکنند.

یک الگوی عمدهٔ دیگر رژیم متابولیک تحریک سوخت وساز و افزودن آن و اضافه کاهش وزن است. درحالی که هیچ مطالعه ای تو امان از این نظریه وجود ندارد که فریب اعطا کردن سوخت و ساز بدن بتواند راهی برای کاهش معادل باشد. فدایی غذاها می توانند باعث تکثیر خفیف سوخت وساز بشوند. ولی این تکثیر جزئی بوده و نمی تواند اندازه تان را به طور اساسی کاهش بدهد.

درنهایت هیچگاه شواهدی وجود ندارد که کاربرد غذاهای ارگانیک یا گوشت های عاری نیترات بتواند تاثیری در بهبود عملکرد ریه بر چربی سوزی داشته باشد. سختی رژیم متابولیک

بسیاری از منتقدان این رژیم را به فکر کردن سختی اش زیر سوال می برند. بسیاری از افراد از فراوانی دردسرهای این رژیم از توزین، حد گیری و آماده سازی کامل غذاها شکایت دارند و معتقدند دنبال کردن این رژیم در زندگی پرمشغلهٔ این روزها حکم محظور است.

متعاقب کردن رژیم های خاص و پرمحدودیت مثل رژیم متابولیک بخاطر کسانی که مجبورند بی شمار از وعده ها را در بیرون از خانه طعام بخورند خواه جشنواره ها و مراسم های یدکی را در پیش دارند، ابدار است. ممنوعیت برخی غذاهای مفید

اگرچه لیست بلند غذاهای ممنوعه بسیاری از غذاهای فرآوری شده و اندک منفعت را در خود جای داده، ولی برخی غذاهای بیش مفید نیز در همین لیست قرار گرفته اند.

به عنوان مثال سویا یکی از غذاهایی است که می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و محتوی برخی ترکیباتی است که با عطارد مبارزه می کنند.

کافئین یکی دیگر از غذاهای ممنوعه است که می تواند به بهبود عملکرد مغز، محافظت در برابر آلزایمر و پارکینسون و کاهش کار بزرگ افسردگی کمک بکند. یک نمونه از برنامهٔ غذایی رژیم متابولیک

داخل زیر یک میزان از برنامهٔ رژیم متابولیک داخل هر وهله آمده است. یادتان باشد که اندازهٔ وعده ها به وهله و هدف خود شخص برای کاهش حد بستگی دارد. مرحلهٔ ۱ صبحانه: اسموتی انبهٔ منجمد عاری لبنیات؛ میان وعده: آناناس؛ ناهار: سینهٔ مرغ کبابی همراه با برنج وحشی؛ میان کود: توت فرنگی؛ شام: ماهی کبابی همراه با سبزیجات؛ میان وعده: هندوانه. مرحلهٔ ۲ صبحانه: املت سفیدهٔ تخم مرغ با اسفناج و قارچ؛ میان وعده: شکاف هایی نازکی از گوشت طعم دار شدهٔ بوقلمون؛ ناهار: سوپ مرغ و سبزیجات؛ میان جنین: ماهی سالمون دودی همراه با خیار؛ شام: آب پز گوشت بدون چربی بره؛ میان مرحله: یک لیوان شیربادام شیرین نشده. مرحلهٔ ۳ صبحانه: نان تست همراه با دانه مرغ و گوجه فرنگی و پیاز؛ میان وعده: کرفس همراه با کرهٔ بادام؛ ناهار: سالاد مرغ همراه با گوجه فرنگی و اسفناج؛ میان وعده: خیار همراه با گواکامولهٔ خانگی؛ شام: میگو همراه با فتوچینی اسفناج؛ میان وعده: جوز.

برای پیداکردن برنامه های غذایی جایگزین می توانید درون سایر وبسایت های اینترنتی استفهام بکنید. تو دنباله بخوانید: رژیم غذایی سالم شامل چه خوراکی هایی می شود؟
ARM امروز اخبار کرد روابط تجاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده است. هواوی که تراشه های کرین خویشتن را برپایه ی معماری ARM تولید می کند، درصورت تحریم ARM، با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهد شد. به گزارش بی بی سی نیوز، کارمندان ARM بنا به دستور ترامپ موظف شده اند قراردادهای فعلی و حقوق پشتیبانی و شراکت های آتی با هواوی را متوقف کنند.

رئیس جمهور بدون هماهنگی با اقبال این قلمرو فرمان وزن روابط تجاری با انبازی های چینی را صادر کرد و بوسیله تبع آن، همدستی های زیادی از جمله گوگل، روابط خود را با هواوی محدود کردند؛ اما نکته ی درخورتأمل این است که ARM درواقع شرکتی انگلیسی است که تحت مالکیت گروه ژاپنی SoftBank فعالیت می بطی ء.مقاله های مرتبط:گوگل به همدستی تجاری خود با هواوی عاقبت می دهدهواوی با ترویج بیانیه به کمیت همکاری گوگل نفوذ کردن نشان انصاف

براساس یادداشت ARM، فناوری به کاررفته داخل معماری تراشه های این شرکت اصلیتی آمریکایی دارند و آن ها سراسیمه این بوده اند که مرام بایکوت آمریکا راحتی بگیرند. ARM طراحی برخی از پردازنده های خود را در آستین، مرکز قصبه تگزاس آمریکا و سن خوزه ی کالیفرنیا انجام می دهد؛ از این رو، می توانست سرگشاده تحریم آمریکا شود.

هواوی برای تولید تراشه های کرین خود به ARM وابسته است و بوسیله این مشارکت حق مالکیت صیقلی می کند. بدون مجوزهای لازم همدستی چینی نمی تواند در کارخانه ی HiSilicon تراشه های مبتنی بر معماری ARM خود را تولید کند.



یکی از نمایندگان ARM تو بیانیه ای به ورج گفته است آن ها کاملا از دستورالعمل های اخیر آمریکا تبعیت می کنند و از هرگونه اظهارنظر بیشتر درون این اساس خودداری کرده است. همدستی چینی نیز تاکنون بوسیله این رفتار ARM واکنشی نشان نداده است.

مشخص ازاله تعلیق روابط ARM و هواوی اقدامی محتاطانه تو نفوذ به دستور تجاری آمریکا بوده یا به طورمستقیم از این باهم اتحاد کردن خواسته شده با هواوی حد بستگی کند. اگر گمان دوم صحت داشته باشد، باید شاهد معادل روابط سایر همدستی های تأمین نیم هادی ها با هواوی باشیم.



براساس گزارش ها، هواوی قطعات آمریکایی زیادی انبار کرده و می تواند با استفاده از آن ها، سه ماه تا یک سال تولید خود را امتداد دهد؛ ولی این انبار دیر یا زود خالی خواهد شد و شرکت چینی داخل تأمین قطعاتی بوسیله مشکل خواهد خورد که دچار محدودیت شدید شیار تولید هستند. مایکرون و Skyworks و Qorvo ازجمله شریک های آمریکایی هستند که هواوی بوسیله آن ها وابستگی دارد. گفتنی است Qorvo اشتهار شرکتی است که تأمین ذهن و آنتن چند میزان از گوشی های هواوی را برعهده داشته است.

این غول فناوری چینی شاید عاری دسترسی به برخی قطعات، تنها با مشکلی کوچک مواجه شود؛ اما قطعا بدون استفاده از معماری و مجوزها و دستورالعمل های ARM با شاق عمده روبه رو خواهد بود؛ چراکه در حال حاضر، ساخت گوشی هوشمند بدون استعمال از هرگونه فناوری آمریکایی تقریبا غیرممکن است.بیشتر بخوانید:مایکروسافت میت بوک ایکس پرو را از ویندوز استور حذف کردمقایسه هواوی P30 لایت و سامسونگ گلکسی A50هواوی سیستم عامل جایگزینش را تا پاییز منتشر می کندهواوی پیش از بایکوت شدن درحال توسعه پلتفرمی بخاطر جایگزینی پلی استور بودوزارت امنیت آمریکا نسبت به دزدیدن اطلاعات پهپادهای چینی هشدار رحم