عطر دونی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شوﺭﺍی ﭘﻮﻝ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ مقرر کرده بودﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰیﺟﻤﻬﻮﺭی ﺍﺳﻼمی ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﺎهنگی ﻻﺯﻡ ﺑﺎ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰشکی، ﺑﺮﺍی ﺗﺪﻭﻳﻦ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞﻫﺎی ﺑﻬﺪﺍﺷﺘی ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻓﻌﺎلیت ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏ ها در شرایط بیماری کروناﻭ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍی ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﺳﻼﻣﺖ کارکنان ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺎﻧﮏ ها ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻭ. ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺎﻧﮑی ﺍﺑﻼﻍ نرم.

همچنین، بانک مرکزی مکلف شد ﺗﻤﻬﻴﺪﺍﺕ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍی ﺗﺮﻣﻴﻢ، ﺗﺠﻬﻴﺰ ﻭ ﺍﺭﺗﻘـﺎء ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭنیکی ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺎنکی ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﮐﺎﻫﺶ ﺍﺭﺍئه ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺣﻀﻮﺭی ﺩﺭ ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ ﺍﻧﺪﻳﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﮐﻮﺗﺎﻩﺗﺮﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﺟﺮﺍ ﺩﺭﺁﻳﺪ.

بر این اساس، بانک مرکزی مجله وزارت بهداشت با موضوع ابلاغ شرح وظایف، اقدامات و تکالیف شبکه بانکی قلمرو در راستای سازماندهی ظرفیت های ملی مقابله با بیماری کرونا را به مدیران عامل تمامی بانک ها ابلاغ کرد.

این تکالیف دربرگیرنده ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺍﻗﻼﻡ ﺑﻬﺪﺍشتی ﻭ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻓﺮﺩی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍی ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ، ﮔﻨﺪﺯﺩﺍیی ﻭ ﺿﺪﻋﻔﻮنی مستمر ﮐﻠﻴﻪ ﻭﺳﺎﻳﻞ، ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻭ ﻓﻀﺎﻫﺎ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎی ﺍﺑﻼغی، ﺗﺸﮑﻴﻞ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻭﻳﺪﺋﻮﮐﻨﻔﺮﺍﻧﺲ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭی ﺩﻭﺭﻩﻫﺎی ﺁﻣﻮﺯشی ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺠﺎﺯی و ﺍﺟﺮﺍی ﮐﻠﻴﻪ ﻣﺼﻮﺑﺎﺕ ﺳﺘﺎﺩﻫﺎی ملی ﻭ ﺍﺳﺘﺎنی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﻴﻤﺎﺭی ﮐﺮﻭﻧﺎ است.

تسهیل، ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻭ. ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟی ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺳﺘﺎﺩ ﻣﻠی مدیریت ﺑﻴﻤﺎﺭی ﮐﺮﻭﻧﺎ، ﻭﺯﺍﺭﺕ بهدﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ. ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻭ. ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎی ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑی ﮐﺸﻮﺭ ﺟﻬﺖ ﺧﺮﻳﺪ ﺩﺍﺭﻭ ﻭ. ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ، هماهنگی لازم با حوزه ارزی بانک مرکزی جهت تخصیص به موقع ارز مورد نیاز بخاطر تامین اقلام خارجی مورد نیاز ستاد ملی، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و استمهال اقساط تسهیلات اعطایی به مراکز بهداشتی درمانی از جمله تکالیف دیگر ابلاغی است.

دادرسی گذاری در خصوص استمهال اقساط تسهیلات اعطایی به افراد، مشاغل و صنوف که بوسیله دلیل اپیدمی بلای ناگهانی کرونا متضرر شده اند نیز از دیگر تکالیف شبکه بانکی است.

بانک مرکزی همچنین اطلاع دادن کرده که ﺿﻮﺍﺑﻂ مربوط به کاهش ارائه خدمات حضوری در شعب بانک ها و ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭی ﻏﻴﺮﺑﺎنکی ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮐﺎﺭ ﺍﺩﺍﺭﺍﺕ ﺫﯼﺭﺑﻂ ﺩﺭ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﴼ ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺎنکی ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺑﻼﻍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
چندی پیش، خبری منتشر شد که سامسونگ به فرمان تولید نمایشگرهایی با پنل LCD تا پایان سال ۲۰۲۰ در چین و اکراه جنوبی پایان خواهد دارد. گویا دلیل این فرمان کاهش اکید تقاضا برای تولید نمایشگرهایی با پنل LCD است.

حال به رویت می رسد سامسونگ در نظر دارد روی تولید پنل هایی با تکنولوژی QD-OLED تمرکز کند. طبق مطالعات، عمر مفید پنل های QD-OLED بوسیله یک میلیون ساعت می رسد و  فن شناسی های به کاررفته در آن درمقایسه با پنل های متداول OLED بوسیله روزتر است. برای مثال، به جای کاربرد از کادمیوم که استشمام آن برای مردم متجاوز خطرناک است، از فسفید ایریدیم استعمال شده است.مقاله های مرتبط:تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ، تحولی بخاطر گذر از فناوری OLEDمیکرو LED دربرابر مینی LED؛ کدام یک فناوری انقلابی بعدی داخل تلویزیون خواهد بود؟

از برتری های نمایشگرهایی مجهز بوسیله پنل QD-OLED درمقایسه با پنل هایOLED می توان بوسیله برخورداری از گاموت یا طیف رنگی وسیع تر و بهبود عملکرد تلویزیون خواه نمایشگر درون میزان عرضه ی سو تصویر اشاره کرد. از زمانی که تکنولوژی ساخت پنل های OLED با کوانتوم دات ادغام شد، پنل های OLED با قابلیت واژگونی تنها یک پرتو توانستند به کاهش هزینه تولید کمک شایانی کنند. درون پنل های QD-OLED که اولاد جدید پنل های OLED محسوب می شوند، از چنین فرایندی بهره محزون شده و حتی گواه کاهش بیشتر هزینه ی تولید هستیم.



ماه اکتبر، مقام های سامسونگ اعلام کردند بودجه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار در رویت گرفته شده است که در پنج سال آینده، خط تولید LCD داخل یکی از مجموعه کارخانه های کره جنوبی به تولید نمایشگرهای کوانتوم دات ارتقا یابد. این در حالی است که پنل های QD-OLED نویدبخش تکنولوژی های کاربردی داخل محصولات آینده هستند؛ اما همچنان محصولی آزمایشگاهی محسوب می شوند و تا تولید متراکم اسلوب درازی در پیش دارند.

به نظر می رسد تولید پنل های QD-OLED درمقایسه با پنل های مرسوم OLED هزینه کمتری داشته باشند؛ اما مشکل در تولید انبوه است و هنوز خط تولید بوسیله تعداد کافی بخاطر تولید انبوه چنین پنل هایی راه اندازی نشده است. البته سامسونگ این دشوار را به سرعت رفع خواهد کرد.بیشتر بخوانید:مقایسه سرعت شارژ سامسونگ گلکسی S20 اولترا با اپل آیفون 11 پرو مکسجزئیات رقیق افزاری دوربین سلفی گلکسی اس 21 معین شدنگاهی به رقبای آیپد اپل درون ده سال گذشتهانتقال فایل به رخساره بی سیم بین ویندوز ۱۰ و گوشی های سامسونگ مهیا شدمدل اکسینوس گلکسی S20 اولترا با بغرنج فوکوس خودکار و داغ شدن زیاد از حد مواجه است
لایکا و الیمپوس اعلام کردند در دوران شیوع کرونا، دوره های آموزشی رایگان و رمزی خود را بوسیله همراه سخنرانی های مرتبط بخاطر عکاسان برگزار می کنند. تاکنون، همکاری های متعددی در دنیای فناوری چنین برنامه هایی برای کمک به تولیدکننده های محتوا داخل دوران قرنطینه ارتکاب کرده اند. برای مثال، نیکون هفته ی گذشته تمامی پرگیر های آموزش عکاسی آنلاین خود را تا فرجام آوریل مجانی کرد.

الیمپوس دستور کار ای به نام Home With Olympus Sessions شروع کرد که مردم و کاربران عادی را به متخصصان و مهندسان شریک هموار می بطی ء. کاربران می توانند فردی یا گروهی برای برگزاری کنفرانس ی آنلاین با متخصصان ثبت شهرت کنند و میتینگ ها بوسیله صورت پرسش و پاسخ و مناظره و اظهارنظر درباره ی موضوعات عکاسی برگزار می شود. همچنین، کاربران با شرکت در جلسه ها می توانند بینش خود درباره ی محصولات الیمپوس را افزایش دهند.

جلسه های گروهی الیمپوس حداکثر با ۶ نفر همدستی کننده برگزار می شود و موضوع مشترکی همچون مدلی خاص از محصولات همدستی یا سبکی از عکاسی را پوشش می دهد. بوسیله عنوان مثال، کنفرانس های جداگانه درباره ی عکاسی های منظره و ماکرو و عکاسی زیر آب برگزار می شود. کاربران بخاطر ثبت اشتهار در مجمع ها می توانند از وب سایت رسمی الیمپوس رفتار کنند.مقاله های مرتبط:بیش از ۴۰۰ دوروبر ی آنلاین رایگان؛ بهترین فرصت درس در زمان شیوع مصیبت کووید ۱۹کاهش ۷۵ درصدی ظرفیت تولید دوربین کانن EOS R5 به دلیل مسری کرونا

لایکا گرداگرد های آنلاین خود را به صورت جلسه های مجازی بحث و گفت وگو برگزار می کند که عکاسان حرفه ای و مشهور تو آن ها حضور دارند. بوسیله علاوه، دیگر فعالان ستاره همچون موسیقی دانان و بازیگران نیز تو نشست های لایکا حضور خواهند داشت. جلسه ها به صورت منظم از ۱۲ آوریل مبدا می شوند و تا چند هفته ی آتی ادامه صریح می کنند. عکاسان بزرگی همچون جنیفر مک کلور و خوان کریستوبال کوبو، وضعیت زندگی و عکاسی را در دوران قرنطینه ی خانگی شرح می دهند.

مگی استبر سخنران دیگری خواهد حیات که درباره ی پروژه ی خود به نام Secret Garden of Lily LaPlama گفتگو می درنگ. افزون براین، استفن واناسکو درون جلسه های سئوال و پاسخ لایکا حضور دارد و موضوع عکاسی دیجیتال را پوشش می دهد.

کاربران علاقه مند به حضور در جلسه های لایکا باید از این لینک ثبت اشتهار کنند. ناگفته نماند افراد دیگری همچون دی . جی. دی نایسو جف گارلین و دنی کلینچ داخل دستور کار های آتی لایکا آستان خواهند داشت؛ اما درحال مجهز لینک ثبت اسمی برای شرکت در برنامه های آن ها منتشر نشده است.

ارزش به روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه ی انواع دوربین عکاسی احتیاج دارید را در بسرنوشت شوم دچار کردن محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه بر مشخصات متخصص دقیق دوربین های کانن، نیکون ، پاناسونیک، سونی، لایکا، المپوسو دیگر برند ها، امکان مقایسه ی دو خواه چند ثمر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.مشاهده لیست نرخ دوربینبیشتر بخوانید:هم گذاری L-Mount یک سال پس از معرفی در چه وضعیتی قرار دارد؟عینک آفتابی لایکا با وحی از دوربین عکاسی معرفی شدلایکا S3، دوربین مدیوم فرمت DSLR، با توانایی ضبط ویدئو 4K نمایش شدالیمپوس لنز سبک میکرو چهارسوم M.Zuiko F4 Pro را شناساندن کردلایکا سه مدل متاخر لنز Summicron M نسخه محدود شناساندن کرد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر افراد عملکرد طبیعی تیروئیدی داشته باشند کمتر متوجه مشکلات آن می شوند، اما زمانی که اختلالی تو عملکرد آن شروع شود، به محنت می توان از نشانه های آن بی خبر شد. تیروئیدمی تواند دچار اختلالات متعددی شود. معمولا  پرکاری و کم کاری تیروئید، در کارمندان شابع تر است.

محققان دریافتند شیوع بیماری کم موثر تیروئید داخل بین افراد بزرگسال متعاقب میزنشینی که بین ۵۳ تا ۸۳ زمانه درون هفته کار اداری انجام می دهند؛ دو طبق افرادی است که ساعات کاری آن ها ۳۶ تا ۴۲ روزگار درون هفته است.

بر بنیاد این تحقیقات بوسیله ازای هر ۱۰ ساعت تکثیر داخل مدت زمان کار هفتگی، می قابلیت میزان متناسبی از افزودن موارد ابتلا بوسیله کمتر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش تیروئید را شناسایی کرد.

با وجود این که معیار شیوع کمتر مفید تیروئید در بین زنان متجاوز از مردان است، محققان دریافتند افزایش ساعات کارگر صرف نظر از جنسیت و جایگاه مدنی افراد، بوسیله یک نمونه موجب افزایش ریسک ابتلا بوسیله این مصیبت می شود.

تیروئید غده ای کوچک در ملک گردن و مسئول تراوش دو هورمون عمده T ۳ و T ۴ است. هورمون های ترشح شده توسط تیروئید همراه جریان خون در بکلی بدن حرکت کرده و وظایف مهمی، چون سوخت و ساز بدن را کنترل می کنند.

آشنایی با بهینه و بدترین مواد غذایی برای تیروئید

این هورمون ها بر عملکرد طولانی اعضای بدن از عموم قلب، مغز، عضلات و غشا تاثیر می گذارند. متابولیسم (سوخت و ساز) نقش موثری داخل گرمی بدن، نبض قلب و نحوه سوزاندن کالری دارد. اگر مدل هورمون تیروئید کافی نباشد، بدن انرژی کمتری تولید می یواش و به واژه بنزین و ساز بدن تنبل می شود.

مهمترین موجب کمینه مفید تیروئید، التهاب این تومور است که تیروئیدیت هاشیموتو نام دارد. در این حالت، بدن پادتن هایی تولید می درنگ که به غده تیروئید حمله می کنند و آن را ناجور خواهند کرد.

این واقعه می تواند ناشی از یک عفونت ویروسی باشد. برخی دیگر از علل کم مفید تیرویید عبارت است از رادیوتراپی در سرزمین ضابطه و گردن که برای درمان سرطان کاربرد می شود.

فاطمه سیاری فرد فوق تخصص غدد و متابولیسم، درباره ناچیز طرز کار تیروئید اظهار کرد: علل نارسایی اولیه تیروئید بدون گواتر نیز شامل فقدان مادرزادی تیروئید، تیروئید نا به جا، کم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش با علت های ناشناخته (ایدوپاتیک)، پس از تیروئیدکتومی و بعد از تجویز ید رادیواکتیو و پرتودرمانی بیماری های قلمرو است.

علو تخصص غدد و متابولیسم افزود: سبب های نارسایی ابتدایی همراه با گواتر دربرگیرنده اختلال مادرزادی بیشتر هورمون های تیروئید، تیروئید لنفوستیک مزمن، تیروئیدیت کوچکتر حاد، ناچیز مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش شاگرد از کمبود ید، کمینه کاری شاگرد از تکثیر ید و داروها مانند تیونامید لیتیوم، تیومیانات و ید می شود.

او گفت: غربالگری در کمینه کاری تیروئید به این مفهوم است که تست های تیروئید در افراد بدون علامت که دارای خطر بالایی از ظن ابتلا به بلای ناگهانی کمینه کاری تیروئید هستند، انجام شود که موجب تشخیص مصیبت کم موثر تیروئید قبل از بروز تیر های بلای ناگهانی می شود.

فوق تخصص غدد و متابولیسم اشعار کرد: داخل این بیماری پوست خشک و خشن، پوسته پوسته و پهناور می شود، ورم آلودگی صورت و پیله بدون مجعد دیده می شود، رنگ پریدگی غشا بوسیله موجب فشردگی رگ های خونی غشا است.

سیاری بی نظیر  امتداد داد: همچنین افزایش ستبری و کاهش روند خون پوست باعث سرمای بیماران می شود و کاهش فعالیت غدد چربی و عرق  تو پوست ایجاد خشکی کند، موها خشن و ترد هستند، ریزش موهای شیوه و ابرو شایع است و ناخن ها بی حالت و شکننده می شوند.

سیاری فرد با بیان اینکه تو کم کاری تیروئید اشتها اندک و افزایش وزن بوسیله موجب کاهش متابولیسم است، دنباله داد: یبوست از علائم شایع این بیماری به شمار می رود، تعداد ضربان دل کاهش یافته است و به موجب افزایش مقاومت عروق محیطی فشارخون اضافه می یابد.

فوق تخصص غدد تصریح کرد: داخل کمتر کارگر تیروئید، کم خونی خفیف دیده می شود و کاهش برون دهات قلب در برخی موارد وجود دارد، کاهش شنوایی، افزودن اسیداوریک و افزایش خونریزی ماهیانه درون زنان، افزایش عالمگیر سقط زودرس و کاهش اشتیاق جنسی درون هر دو سنخ امکان دارد دیده شود.

او گفت: در بزرگسالان علائم مقدماتی کم کاری تیروئید غیر عام است و زیاد آهسته بروز می کند؛ به طوری که اطرافیان و تا اینکه پزشک خانواده ای که بیمار را مرتب ویزیت می کند، نمی تواند آن را نمره دهد، نیز علائم اولیه به صورت رویا آلودگی، یبوست، لیس بردباری به سرما، گرفتگی عضلات، سندروم کارپال نقب و منوراژی است،

سیاری فرید خاطرنشان کرد: تو طول ماه های پس ازآن و با پیشرفت بیماری فعالیت روحی و جسمانی کاهش می یابد، اشتها کمتر می شود و وزن اندکی تکثیر معلوم می کند، مو و غشا خشک شده، تو بعضی نواحی شبیه ابرو و موها گواه ریزش مو هستیم، صدا کلفت و قدرت شنوایی اندک می شود.

فوق تخصص غدد افزود: در شرح حال باید سابقه بیماری تیروئید در بیمار و خانواده، سابقه مصرف داروهای نقیض تیروئید یا هورمون های تیروئید، سابقه ارتکاب جراحی و مصرف ید رادیواکتیو پرسیده شود.

او گفت: تو افراد مسن و مبتلا به مصیبت های قلبی عروقی خواه افرادی که چندین عامل خطر بیماری های قلبی عروقی دارند، علاج باید با مال اندیشی صورت گیرد، از طرف ممکن است آریتمی قلبی، آنژین صدری یا سکته قلبی در افراد مسن ایجاد شود.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق مجمع نمره مصلحت نظام از نهادهای اصلی کشورمان است که یکی رادیکال ترین مسئولیت هایش حل تضاد میان کانون شورای اسلامی و شورای نگهبان است؛ اما مدت هاست خیر فقط در موارد اختلافی که هرجا مصلحت بداند به موضوع شیوه گذاری ورود می کند.

به گفته علی اکبر گرجی که معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای طریق اساسی زوجیت جمهوری را بر عهده داری دارد و منتقد این موضوع است: «تو سال ۹۸ تقریبا روند به همین شکل بوده است. حالا برخی موارد رسانه ای شده و برخی دیگر نه؛ ولی درحال حاضر این ائتلاف رخ می دهد و هیچگاه ارتباطی تیمار به اختلافی بودن یا اختلافی نبودن مصوبات ندارد».

این موضوع درون حالی رخ داده است که قانون رادیکال چنین اختیاری برای این سرشت داخل نظر نگرفته است، از وظایف عمومی این فطرت می توان به «تشخیص مصلحت میان نظرات کانون شورای اسلامی و شورای نگهبان، تدارک و پیشنهاد پیش نویس سیاست های طاسی نظام (جمهوری اسلامی) در اجرای بند ۱ اصل ۱۱۰ روال اساسی، محلول معضلات نظام با ارجاع از سوی مقام رهبری، اخبار نظر درمورد استفساریه های مربوط به جلسه امتیاز مصلحت نظام» اشاره کرد.

یکی از ممتاز ترین مواردی که بدون حیات تضاد میان مجلس و شورای نگهبان راهی مجمع شد، لایحه پالرمو از چهار لایحه FATF بود که در مجمع ماند تا قبر بخورد. بی توجهی میتینگ به لایحه پالرمو و CFT تا جایی پیش رفت که ایران مکرر در لیست سیاه گروه ویژه رفتار مالی یا همان FATF قرار بگیرد تا این گونه از ۱۹۰ سرزمین جهان فقط ایران و عنف شمالی در این مسوده باشند.

علی اکبر گرجی دراین باره نیز گفته است: «همان زمان که لوایح مربوط به FATF درون این هیئت مطالعه می شد، اطلاع دادن کردیم که این خلاف همه اصول قانون مهم است، چون به هرحال نظارت پیاده شدن مصوبات مجلس صرفا کنار عهده شورای نگهبان است و در این نظارت هیچ ملاک و مدل دیگری مگر شرع و قانون اساسی بود ندارد».

وی درباره بررسی بودجه سال ۹۹ درون هیئت عالی نظارت کنفرانس نمره مصلحت نظام گفت: «درحال مجهز برای انطباق مصوبات مجلس با محاکمه های کلی هیئت نظارت وارد ارتکاب شده و نظرات خود را برای شورای نگهبان ارسال می نرم. شورای نگهبان نیز هم زمان که تطبیق خود را انجام می دهد، به نظرات آن هیئت اندوه توجه می یواش». 

دخالت های جلسه امتیاز مصلحت زیبایی همچنان تو امر قانون گذاری با تفسیری خاص از اختیار تشخیص مصالح کلان نظام در وابستگی با بودجه ۹۹ نیز ادامه داشته و روان قرار است از این پس در رویه قانون گذاری کشور سهمی بنیانی اما نانوشته برای این میتینگ قائل شد، در مدت حداقل از نمایندگان جماعت و شورای نگهبان صدای اعتراضی بلند نشده است.

هرچندعلی مطهری، نماینده مجلس، پیش از این در انتقاد از عملکرد مجمع، با تقریر اینکه این دخالت ها بوسیله دستاویز تطبیق مصوبات مجلس با دادرسی های کلی ترتیب انجام می شود، این کار را مغایر با قانون بنیانی نشانی کرده و گفته است: «اگر ما به مجلس سنا نیاز داریم، باید در قاعده اساسی آورده شود. نشست اگر امید دارد درون مصوبات مجلس دخل و کسب و آنها را اصلاح بطی ء و دگرگونی بوسیله سنا شود، این فقره به تبدیل شیوه اساسی احتیاج دارد».

البته علی لاریجانی، مهتر مجلس نیز  آذر ۱۳۹۷ درون یک جلسه خبری با انتقاد از ادخال کنفرانس تشخیص به مملکت عادت گذاری، گفته بود «این رویکرد این ایهام را ابداع کرده که مجمع تشخیص به مجلس سنا تبدیل شده است».
 

منبع این گونه دخالت ها و بروز اختلاف ها به همان ماه اول تأسیس جلسه بازمی گردد. بهمن ۶۶ که فرق میان حلقه قاعده گذاری و شورای نگهبان پهلو طریق برخی از لوایح، بوسیله چالشی جدی تحول شده بود، برخی از مسئولان و بزرگانی مانند آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی و میرحسین موسوی و مرحوم احمد خمینی در نامه ای به معصوم خمینی (ره) به اختلاف های مکرر مجلس و شورای حافظ کنار سر برخی لوایح و «حاجت بوسیله دخالت روستا فقیه و نمره موضوع حکم حکومتی»، اشاره کردند و خواستار «سرعت ارتکاب مطلوب» داخل این بنیاد شدند.همان روز امام خمینی (ره) تو پاسخ این نامه می نویسد که مجمعی مختلط از فقهای شورای نگهبان، و بزرگانی که برخی مدخل نویسندگان نامه بودند، تشکیل شود. لقب این خلقت تازه حزن «میتینگ تشخیص مصلحت نظام» گذاشته می شود.

با این اقدام قرار بر رفع چالش میان محفل و شورای حافظ است که غرض های میتینگ خویشتن بوسیله چالشی جدید تبدیل می شود تاجایی که کمتر از یک سال بعد، ۹۷ نفر از نمایندگان کمیسیون سومین که عمدتا از جناح چپ بودند، روزنامه ای به معصوم خمینی (ره) می نویسند و گلایه می کنند که سرشت تازه تشکیل شده، «قانون گذاری» نیز می یواش و با این روند، «علاوه کنار بی خاصیت شدن مجلس، تناقض های فراوان داخل قوانین» ایجاد می یواش و «بود مراکز بی شمار و موازی قانون گذاری»، «بغرنج آفرین و انگیزه تزلزل زیبایی سیاسی» می شود. امام خمینی (ره) در پاسخی کوتاه می نویسند «مطلبی که تالیف اید کاملا درست است» و «تصمیم دارم درون تمام زمینه ها گونه به صورتی درآید که همه طبق ضابطه بنیادی لول کنیم. آنچه تو این سال ها ادا اندوهناک است، تو ربط با بحران بوده است».

با اصلاح قانون اساسی درون سال ۶۸ حدود وظایف و اختیارات کنفرانس یکی از مباحث جدی است که در نهایت با اختیاراتی مبهمی داخل قانون بنیادی گنجانده می شود، هرچند گشادگی اختیارات نشست به میزان ضابطه گذاری تک نقد بسیاری از کارشناسان و مسئولان است؛ ولی در عمل این مجمع اختیارات نانوشته بسیاری مافوق عنوان نمره مصلحت دادرسی های کلی نظام بخاطر خود قائل است.

علی اکبر گرجی دراین باره معتقد است: «این کار کننده که الان ایفا می شود یعنی مجمع با استناد به محاکمه های کلی نظام به شورای حافظ دوم تبدیل شده، خلاف روال است، درحالی که ما شورای حافظ دوم نداریم. تنها نهادی که صلاحیت معادله خواه اندوه سنجی مصوبات کانون را با ضابطه اساسی و شریعت دارد، شورای حافظ است».

 به هرحال بودجه ۹۹ قرین بسیاری از لوایح درون شورای حافظ و مجمع تشخیص مطالعه شده و این گونه که از ظواهر فرمان پیداست، بوسیله سمت داشتن دو شورای حافظ بدون تغییر داخل قاعده اساسی داخل حال حرکت هستیم.
در روزهای بناء نشینی اجباری برای قطع زنجیره ی کرونا تنها نگار ای که پیش چشمان خیلی از افراد بود دارد، همان محله ها و خانه های تکراری است که از دریچه ی اتاق خواب خویشتن می بینند. تو این شرایط آدم ها به سرعت دل سبو می شوند؛ ولی به خاطر ارزشی که بوسیله همان اندازه بخاطر سلامت عمومی قائل هستند پا روی دلشان می گذارند و از علاقه ی خویشتن به سیر می گذرند و ماندن در ساختمان را تقدم می دهند. با این حال، راهی وجود دارد که در همین شرایط قرنطینه ناشی از کرونا نیز می توان سفر کرد. همه ی آنچه برای این کار نیاز دارید، کتابی مناسب است. سفرنامه ها و خاطرات سفر، خواه سفرهای انحصاری و خواه سفرهای اکتشافی به ناحیه های جدید و ناشناخته، انسان ها را در تامل خود بوسیله ماجراجویی های مشت مبدا و به محل هایی بیش فراتر از دیوارهای بناء می برد. مقاله های مرتبط:وضعیت قرنطینه ناشی از کرونا چگونه است؟قرنطینه خانگی کرونا؛ چطور از گردشگری در منزل لذت ببریم؟

اگر از فراغت گرفتن داخل فضای محصور مسکن دلگیر شده اید و عاطفه خفگی می کنید، با این مقاله از کجارو همراه بشوید و گریزی بزنید به دنیای کتاب ها. این داستان ها تغییراتی بسیار بیشتر از آنچه تخیل کنید در حال و هوای شما خلق کردن خواهند کرد. به همراه «بلر بریورمن» (Blair Braverman) کچل مناطق توندرای قطبی را در «به این تکه خنک لعنتی خوش آمدید» (Welcome to the Goddamn Ice Cube) سورتمه سواری کنید؛ در «زندگی من در فرانسه» (My Life in France) با «جولیا چایلد» (Julia Child) همراه بشوید و غذاهای خوشمزه و روش های گوناگون آشپزی فرانسوی را کشف کنید؛ یا اینکه دوچرخه ی خود را بردارید و دورتادور قاره ی اروپا را با «درولا مورفی» (Dervla Murphy) در تاریخ «با کامل سرعت به پیش» (Full Time) بپیمایید. برخی از این کتاب ها مانند سفرنامه ی «هنری میلر» به فارسی برگردانده شده و داخل راسته موجود هستند؛ اما، فدایی دیگر را باید به زبان اصلی تدارک و بررسی کنید.۱. «در پاتاگونیا» نوشته ی بروس چاتوین



خاطرات «بروس چاتوین» (Bruce Chatwin) از سفرش بوسیله پاتاگونیا (In Patagonia) که منطقه ای روستایی و مشترک درون میان کشورهای شیلی و آرژانتین است، نامه ای عاشقانه به کشوری دست نخورده و خارق العاده است. او درون روایت خود به منت توانسته است شور و هیجانی زائدالوصف را بوسیله سرزمین هایی ناآشنا و شگفت اماله کند. چاتوین مکان هایی را پیموده است که مهاجران ولزی زمانی در آنجا سکنی گزیده بودند و زمانی دیگر، حفاظ دزدان و راهزنان بود و با این حال، گرایش وی برای ماجراجویی و کشف کتاب بود که سفر او را به جلو سوق می انصاف.

در میان شخصیت های بسیاری که چاتوین داخل سیر تکاملی خود با آن ها ملاقات کرد، تجسمی باورنکردنی از «بوچ کسیدی»، گروهی از گاوچران ها و یک نوازنده ی سیاح پیانو نیز پیشگاه دارند. روح ابتکاری ای که او در ریختگی نوشتاری سفرنامه نویسی دمیده است و محبوبیت پاتاگونیا به عنوان یک مقصد جذاب سفر در کنار هم، هر فردی را حتی پیش از پیوستن بوسیله آخرین صفحه ی تاریخ وسوسه می کند که پا جای پای چاتوین بگذارد و بار سیر تکاملی ببندد.۲. «زندگی غلام درون فرانسه» تالیف ی جولیا چایلد



در سال ۱۹۴۸، «جولیا چایلد» به همراه شوهر خود بوسیله فرانسه سفر کرد. پل چایلد مامور درخت سرو اطلاعات آمریکا در سفارت این ناحیه در فرانسه بود. جولیا آن زمان هیچ اطلاعاتی درباره ی غذاها و سبک آشپزی فرانسه نداشت. حتی بلند نبود سس کره ای سفید یا همان «بور بلان» معروف را مقاوم یواش. ولی او کسی نبود که زانوی هم بغل گیرد و احساس کند آدم دست وپاچلفتی و بی فایده ای است. درون ابتدایی فرصت درون کلاس های آشپزی «کوردون بلو» (Cordon Bleu) ثبت نام کرد و بااطلاع توان سرشار خود داخل آشپزی شد. امروزه، او را به نشانی زنی می شناسند که نقش مهمی در معرفی کردن غذاهای فرانسوی به غیرفرانسوی ها دارد. ولی تاریخچه «زندگی من در فرانسه» بوسیله روزهایی مربوط است که او هنوز داخل ابتدای سیاق قرار داشت.

چایلد به شهرهای مختلف فرانسه سفر کرد تا دستورهای مختلف آشپزی و مواد غذایی گوناگون را کشف کند و همین مواد بودند که بعد از شوهرش، تغییر به دومین عشق بزرگ زندگی او شدند. این سفرها، به مثابه توری حی و گویا به دلخواه ی غذایی پاریزی ها است. اما این خود چایلد است که باعث منحصربه بی مانند بودن این کتاب شده است؛ او با نوشتاری صمیمانه و در عین حال، کنایه آمیز، راوی باانرژی، صادق و بی تکلفی است که اشتهای نوشانیدن را طوری تو خواننده برمی انگیزد که بوسیله محض بستن کتاب، آرزو می کند ای کاش شانس خوردن یکی از دست پخت های او را داشت.۳. «به این تکه یخ لعنتی خوش آمدید» نوشته ی بلر بریورمن



بلر بریورمن زمانی که تنها ۱۹ سال داشت کالیفرنیا را ترک کرد و بخاطر آموزش سورتمه سواری با سگ به نروژ سیر کرد. این امر در آن سن و سال اقدامی شیرهدار در دست خط دستیابی به شغلی سخت نمدار حیات. عمر در پیشقدم شمال او را بخاطر سختی های بیشتر آماده کرد و درون نهایت، این زن جوان بوسیله آلاسکا رفت. او در آلاسکا شغل راهنمای تبر را بخاطر خود انتخاب کرد و پس از آن در «ویسکانسین» اقامت گزید. درنوردیدن توندرای یخی با گله ای از سگ هایی که سورتمه را به جلو می کشند، مفید خطرناک و در گوهر حال، ناراحتی آور است. او در میان تندبادهای بی شماری گیر افتاد و شب های بسیاری را درون غارهای یخی به ضابطه برد، اما بریورمن ماجراجویی بی هراس است که تو حرفه ای برای خویشتن جایگاهی در خور دست وپا کرده که والا تسلط مردان است. خاطرات سفر این زن شجاع در کتاب «به این تکه یخ لعنتی خوش آمدید» که آمیخته با صحنه های اکشن هالیوودگونه است، خوانندگان را به سفری اتش دار تو دل طبیعتی سربزرگی آمیز ولی جذاب می سرما.۴. «سفرهایی با چارلی» تالیف ی جان اشتاین بک



کتاب «سفرهایی با چارلی» (Travels with Charley) یکی از آثار کلاسیک در ژانر خود به شمار می آید. این تاریخچه شامل خاطرات «جان اشتاین بک» (John Steinbeck) از سفر جاده ای خود درون سال ۱۹۶۰ به نقاط متنوع ایالات متحده ی آمریکا است. او را در این سفر، سگ پشمالو و باهوشش یکدلی می کرد که اشتاین بک «چارلی» صدایش می زد. او زمانی گفته بود پس از آنکه صنف ی نویسندگی خود را تقدیم توصیف مناظر آمریکا و مرام آمریکایی ها کرد، می شوق کشور را با چشمان خود ببیند؛ اما «تمامیت»، پسرش، ادعا می کرد پدرش که از مصیبت قلبی خویشتن معارفه داشت، این سفر را در واقع بوسیله عنوان آخرین کوشش خود در طول بود خویشتن انجام بدهد.

اشتاین بک از لانگ آیلند، پاسیفیک نورث وست، بدبوم های داکوتای شمالی، بطرف خانه مین و دره ی سالیناس داخل زادگاه خود، کالیفرنیا، بازدید کرد تا جوابی برای این سوال خویشتن بیابد که «آمریکایی های امروزی چگونه انسان هایی هستند؟». اما، اشتاین بک ذاتا یک رمان نویس تجاری بود و همین خواست قلبی است که بر (به تعبیر) خاطرات وی تاثیر گذاشته است. امر پژوهشی که بوسیله رطوبت انجام شده است بوسیله این نکته اشاره می نرم که بوسیله احتمال زیاد، اشتاین بک برخی از مکالمات این تاریخ را از خویشتن درآورده باشد. حتی تو ویرایش های متاخر این کتاب یادداشتی آمده است که به خوانندگان هشدار می دهد «واقعی دانستن این سفرنامه کار اشتباهی است».۵. «صداهای مراکش» نوشته ی الیاس کانتی



«الیاس کانتی» (Elias Canetti)، نمدار ی جایزه ی نوبل در رشته ی ادبیات، بیشترین شهرتش را مدیون خاطراتی از دوران کودکی خود داخل «وین» پیش از ورود پیروزمندانه ی نازی ها است. اما، او کتابی اندک حجم درباره ی دیدار یک هفته ای خویشتن از مراکش در دهه ی ۱۹۵۰ همچنین تصنیف است. خاطرات جالب او از اوقاتی که داخل مراکش گذرانده، مجموعه ای از بریدن های کوتاهی از آن ایام است؛ مانند برخوردش با شترها، خریدن نان و مانوس داشتن چهره ی شهری مملو از شخصیت های متفاوت.

روایت چند مقدر شدن ی «صداهای مراکش» (The Voices of Marrakesh)، ساکنان یهودی، اروپایی و تازی ده و همه ی کسانی را که کانتی آن ها را شایسته ی حرمت و دلسوزی می داند، داخل کنار حزن گرد می آورد. گزارش وی جزئیات احساسی را نیز شامل می شود؛ جزئیاتی مانند اینکه چه بوهایی داخل ایالت احساس می شود، مردم چگونه امور را سامان می دهند، چگونه تو شهر تردد می کنند و کجا ازدحام می کنند. همه ی این جزئیات تو پیاده شدن غصه به ترسیم پرتره ای خاطره انگیز و شاید کمی قدیمی از شهر می انجامد.۶. «پیکره ی کلوسوس» نوشته ی هنری میلر



سال ۱۹۳۹، «هنری میلر» (Henry Miller) برای هزیمت از نازی هایی که غلبه می گرفتند به همراه یکی از دوستان نویسنده اش به نام «لارنس دورل» (Lawrence Durrell) به یونان سفر کرد. او تصمیم داشت با «جورج کاتسیم بالیس» (George Katsimbalis) ملاقات درنگ. کاتسیم بالیس، یکی از شاعران یونانی و همان کلوسوسی است که در نام تاریخچه «پیکره ی کلوسوس» (The Colossus of Maroussi) بوسیله آن رمز شده است. حتی، تصویری از او روی جلد یکی از نسخه های نخستین ی تاریخچه چاپ شده بود. این کتاب ظاهرا تقلا می بطی ء تا پرتره ای از این شاعر یونانی باشد. ولی داخل عین حال، یک سفرنامه همچنین است. نویسنده درون مدت ۹ ماهی که درون یونان بود، به شهرهای آتن، کرت، کورفو، پوروس، هیدرا و دلفی سفر کرد و پس از آغاز جنگ جهانی دوم بوسیله آمریکا بازگشت.

احساس میلر بوسیله یونان، حسی فراتر از عشق بود. یونان محلی بود که او درون آنجا «آزاد و کامل» حیات. میلر فقیر که سرشار بود از روحیه ی ماجراجویی، داخل ساحل یونان حمام آفتاب می گرفت، از روستایی که عزب یک اجاق بخاطر کاربرد ی کل ساکنان داشتند، بازدید کرد و از تعجب های کشوری کیف سرما که درباره اش نوشت:جادوی خدا هنوز تاثیر خویشتن را دارد.۷. «قاره ی حماسی» نوشته ی نیکولاس جوبر



شعر هایی حیات دارند که حالا دیگر مدت ها است تاریخ انقضای آن ها قاعده آمده و در آن روی مبلغ نیز، داستان هایی هستند که قرن ها است چیزی از ارزش آن ها از دیدگاه آدم دوستی کاسته نشده است. این شعر ها درون مدارس به بینش آموزان معرفی و تو دانشگاه ها تدریس می شوند. کتاب هایی مانند «ادیسه» از آن جمله هستند. «نیکولاس جوبر» (Nicholas Jubber)، محقق و سفرنامه نویسی که به خاطر آثارش درون زمینه ی عروج جوایزی نیز کسب کرده است، تو تاریخ خویشتن به معروفیت «قاره ی حماسی» (Epic Continent) بوسیله نقاطی تو دنیای واقعی سفر کرده که در این آثار کلاسیک از آن ها نام دستگیر شده است؛ یا حداقل تلاش خود را کرده است بوسیله بخشی به آن ها نزدیک شود که بتواند حدود دقیق آن ها را شناسایی درنگ.

جوبر سفرهای خود را با این هدف انجام عدالت تا دریابد این داستان ها چگونه تا دنیای امروز ابدیت آورده اند و برای رسیدن بوسیله این هدف، با افرادی بازدید می درنگ تا چگونگی لباس گیری نازی ها و بعدها نئونازی ها توسط «سرود نیبلونگ ها» را برای او تطویل بدهند. این کتاب، سرودی حماسی به زبان آلمانی میانه و حاوی اسطوره های ژرمنی با موضوع پهلوانی اژدهاکش بوسیله نام «زیگفرید» است؛ همچنین بخاطر او توضیح بدهند که تاریخ «اراده رولان» (The Song of Roland) چگونه بر شان و احترام یافتن تبعه ساکن در اروپای شمالی نفوذ کردن گذاشت. تو حوزه ی بالکان نیز، او بوسیله متعاقب نفوذ کردن ماندگاری می گردد که از «افسانه ی کوزوو» (Kosovo Cycle) به خشکی امدن این ناحیه باقی باقی مانده است؛ خواه تاثیرها مثبت باشد و خواه سلبی. او هر کجا که شلنگ می گذارد، نکات بیشتری درباره ی خود می آموزد و درمی یابد که داستان هایی که انسان ها بخاطر خویشتن تعریف می کنند، چه تاثیری روی مخلوق شدن هویت فرهنگی یک ملت دارند.۸. «آخرین فرصت دیدار» تالیف ی داگلاس آدامز



شوخ طبعی و دلگشا مشربی «داگلاس آدامز» (Douglas Adams) خارق العاده است. کافی است این ویژگی را در لحن خاطره گویی از سفر بگنجانید تا به یکی از سفرنامه های ماجراجویانه ی تمام و کمال مشت یابید. آدامز درون کتاب «آخرین فرصت بازدید» (Last Chance to See) بوسیله همراه دوست جانورشناسی بوسیله نام «مارک کارواردین» (Mark Carwardine) بوسیله سفری دور دنیا می رود تا آخرین بازمانده های شگفت انگیزترین موجودات اضطرار ی زمین که در معرض انقراض صبر دارند را ببینند و شاید راهی برای خلاصی آن ها بیابیند. آن ها به همراه یکدیگر بوسیله چین سیر می کنند تا «دلفین های رودخانه ای» را ببینند؛ بوسیله اندونزی می روند تا «اژدهای کومودو» را از نزدیک بازدید کنند؛ بوسیله نیوزیلند می روند تا با طوطی های رنگارنگ و بدون پرواز آنجا آشنا بشوند و بی حد جا ها و حیوانات دیگر.

کتاب «آخرین فرصت ملاقات» غصه زمان با آنکه خنده را بوسیله لبان خواننده می آورد، خیلی از وقت ها دلخراش نیز است و آگاهانه، نثری نشاط حصه بخاطر آن انتخاب شده است. اگر تنها یک نکته درباره ی این کتاب وجود داشته باشد که همگی درباره ی آن اتفاق نظر داشته باشند، حیوانات بازیگوش، سرگرم کننده، ناآرام و سزاوار سرزنش تحسین است. این تاریخچه در سال ۱۹۹۰ به همراه یک نجیب رادیویی بخاطر شبکه ی بی بی سی منتشر شد و سال ها پس از آن، این شبکه مجموعه مستندهایی را به ارتباط بیستمین سال این سفر اکتشافی تولید کرد که در آن ها «کارواردین» به همراه «استفان فرای» و بدون حضور آدامز که سال ۲۰۰۱ درگذشت، حروف ۲۰ سال پیش را دوباره پیمودند تا ببینند چه تغییراتی رخ داده است. تماشای این فیلم غصه اوقات خوشی را به همراه خواهد داشت.۹. «دلگرمی های جنگل» نوشته ی سیلون تسون



«سیلوِین تسون» (Sylvain Tesson) یک ماجراجوی سخت کوش است. او به همگی جا سفر و این کار را درون هر زمانی امتحان کرده است. در سال ۱۹۹۳ و زمانی که تنها ۲۱ سال داشت، او و بهترین دوستش، «الکساندر پوسن» (Alexandre Poussin) دور گیتی را رکاب زدند. تو سال ۱۹۹۷، او باز غصه به همراه الکساندر با پای پیاده از هیمالیا گذر کردند و سال ۲۰۰۱، سوار پهلو اسب دورتادور آسیای میانه را گشت. سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ نیز با پای پیاده از سیبری تا کلکته داخل هندوستان رفت و این اسطوره همچنان امتداد دارد. رادیکال انگیزه ی او از این کارها است. سیلیون برای اثبات مردانگی یا توانایی خویشتن بخاطر بقا داخل پر اب ترین شرایط نیست که مشت به چنین ماجراجویی هایی می زند. بلکه برعکس، او سیر تکاملی می کند تا تدریس هایی را بیاموزد که می داند با خانه ماندن در پاریس، به آن ها دسترسی نخواهد داشت.

اسمی ترین سیر تکاملی کاوشگرانه ی تسون، رفتن به کلبه ای دورافتاده در سیبری و ۶ ماه اقامت درون آن بود که هیچ ارتباطی با پرسه زدن های ماجراجویانه و برخوردهای انباشته عدد و معنی با دیگران ندارد؛ بلکه داستان یکی از نظم های انزوا در طبیعت درون دنیایی است که هرچه پیش می رود، دست یافتن به خلوت و طبیعت مشت نخورده داخل آن شیرهدار تر و سخت تیز می شود. «دلگرمی های جنگل» (The Consolations of the Forest) که رمانی کوتاه داخل وصف این سفر است، مملو از ترس و بی آرامی است. اما، لحظات شاد نیز داخل آن کم محو. این کتاب که تاملی درباره ی قدرت طبیعت و تاکیدی پیاده شدن لزوم خوداندیشی است، سفرنامه ای است که جنبه های مثبت انزوا در این شایسته کردن را پررنگ جلوه می دهد و از سوی دیگر، رامشگر را خواستار می سازد که تا هر زمان که باز هم رخصت ی در رو از ساختمان ها صادر شد، به سیر برود و دنیای خارج از خانه را کشف کند.۱۰. «با طولانی سرعت بوسیله پیش: از ایرلند تا هند با چرخه» تصنیف ی دِرْوْلا مورفی



در سال ۱۹۶۳ نیز شبیه امروز و هر کشور دیگری از دنیا مراد نمی رفت که عیال ۳۱ ساله ای با دوچرخه و به تنهایی به هندوستان سفر کند. اما، این دقیقا همان کارگر است که «دِرْوْلا مورفی» (Dervla Murphy) انجام انصاف. مورفی یکی از درخشان ترین زنان جهانگرد قرن بیستم است. او یک مسافر عادی نبود که تنها به کشورهای مختلف سرک بکشد. او مدعی است از زمانی که تنها ۱۰ سال داشت و یک دوچرخه و یک اجبار ی زمین به عنوان کادوی متولد گرفت، نقشه ی این ماجراجویی ۳۰۰۰ مایلی حماسی به دور اروپای شرقی، ترکیه و مدخل بزرگی از آسیا را در سر می پروراند.

کتاب «با طولانی سرعت: از ایرلند تا هند با دوچرخه» (Full Tilt: Ireland to India with a Bicycle) حاوی یادداشت های روزانه ای است که او در طول سیر ۶ ماهه ی خویشتن تالیف و کیف سیر تکاملی را بوسیله همگی یادآوری می یواش: لذتی که امیدواریم هرچه زودتر فرصتی مکرر بخاطر چشیدن آن بهره همه شود. به اندیشه داشته باشید که درولا مورفی تمام عمر خود را سفر کرد و ۲۶ تاریخچه با فاصله ی کم درباره ی ماجراجویی های خود در سرتاسر این سیاره ی گرد نوشت. بنابراین، اگر از معاینه ی این تاریخچه خرسند تامل داشتید، گزینه های دیگری هم در همین ریختگی و سیاق بود دارند که می توانید بخوانید و لذت ببرید.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، علی ربیعی امروز ۱۱ فروردین ماه تو مقدماتی نشست خبری با رسانه ها در سال ۱۳۹۹ که به عارض ویدئو جلسه برگزار شد تو بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه جفایی درون ضایع رئیس جمهور تو فساد کرونا عارض اندوهناک است گفت: آن روزی که رئیس جمهور گفت همه چیز عادی می شود، تصمیمات متفرقه ای در قلمرو اتخاذ شد و هر استان برای خودش یک جور تعطیلی اطلاع دادن می کرد. ستاد کرونا غرض گیری در خصوص تعطیلات را به استان ها واگذار کرد و هر استان تصمیمات مجزا ای اتخاذ کرد اما بوسیله عنوان مثال در یک وزارتخانه واحد، سه جور تصمیم گیری شد. بنده شاهد بودم که رئیس جمهور گفت «از شنبه همه چیز بوسیله حالت معمولی بازمی گردد، تصمیم با ستاد ملی کرونا است». رسانه ها قسمت دوم را اعاده نمی کنند و قسمت مقدمه صحبت های رئیس جمهور را طنین می دهند.

سخنگوی نوبت با بیان اینکه قصد دفاع بی منطق ندارم، گفت: بنده در آن کنفرانس حضور داشتم و تماشاچی هستم که نیمی از مصاحبت های رئیس جمهور نقل شد و نیمی دیگر نقل نشد. منظور رئیس جمهور از اینکه گفتند همه چیز به روال معمولی برمی گردد، این وجود که همگی چیز به روال عادی غرض گیری ها توسط ستاد ملی کرونا بازمی گردد.

ربیعی افزودن کرد: بنابراین این مناظره به خاطر این بود که از بی سر و سامانی داخل تصمیم گیری ها صرف نظر شود و اگر گفته شد همه چیز بوسیله روال معمولی برمی گردد یعنی به روال عادی تصمیم گیری که فقط ستاد ملی کرونا می تواند تصمیم گیری بطی ء.

متن کامل اظهارات علی ربیعی را از اینجابخوانید.
اپل با انتشار به روزرسانی اخیر در پلتفرم های مختلف که iOS 13.4 و iPadOS 13.4 و macOS 10.15.4 را محتوی می شود، از فداکار توان های جدید رونمایی کرد که برای شرکت ها و خرد آموزان بسیار کاربردی هستند. درون این بین می توان به نبوغ های «اشتراک گذاری آیپد بخاطر کسب وکارها»، «حالت تقویم» برای مک، «کنفرانس ی بلافاصله» برای بینش آموزان در تبلتآیپد و پشتیبانی سرویس اعلامیه های فوری اپل از پروکسی رمز کرد.

باتوجه به ادامه ی نمو بازار آیپد و مک در همکاری های مختلف و از سویی دیگر تداوم استفاده از محصولات اپل در مدارس، همدستی اپل نیز به توسعه ی بیشتر و بهتر محصولات خود دنباله می دهد تا بتواند وضع های مدیریت آسانی بخاطر واحدهای IT در استفاده از محصولاتش فراهم کند.مقاله های مرتبط:آیپد پرو 2020 و چشم انداز اپل برای آینده دنیای کامپیوتراپل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را منتشر کردپول اعانه گذاری آیپد برای کسب وکارها

این ویژگی که با نام Shared iPad for Business شناخته می شود، پیش از این در Apple School Manager در دسترس صبر داشت. قابلیت پول اعانه گذاری آیپد برای کسب وکارها به شریک شدن ها این امکان را می دهد تا بتوانند دستگاه های آیپد خود را در وارستگی چند کارمند قرار دهند و در عین حال، هرکدام از کاربران، تجربه ی شخصی مختص بوسیله را داشته باشند. برای مصرف از این توان هر سازمانی باید یک Managed Apple ID روی تبلت اپل داشته باشد تا زمانی که بیدار حساب کاربری خود می شود، معلومات مربوط به خود او بارگذاری شود؛ بنابراین هر کاربر ایمیل، فایل ها، عکس ها و داده ها اپلیکیشن های مخصوص خود را خواهد داشت. این داده ها داخل iCloud ذخیره می شوند و کارمندان می توانند با واردشدن به حساب خویشتن داخل هرکدام از آیپدهای اشتراکی شرکت بوسیله اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

همچنین، داده ها روی حافظه ی کش آیپدها موجود هستند و کارمندان از طریق لیست کاربران اخیر قادر هستند با سرعت به حساب شخصی مورد دیدن خویشتن برگردند. علاوه بر این، نبوغ «نشست ی بلافاصله» نیز به کارمندان اذن می دهد که بدون هیچگاه حساب کاربری از آیپد کاربرد کنند و بعد از خروج از آیپد تمامی اطلاعات از حافظه پاک شوند.حالت تخمین بخاطر مک

این قابلیت که با نام Assessment Mode معرفی شده بخاطر کاربری دانش آموزان روی مک در دسترس قرار می گیرد. این ویژگی به ترقی دهندگان تأییدشده اجازه می دهد که برنامه هایی نقشه کشی کنند که با راه اندازی آن ها، به طور خودکار جهیز مک را روی یک اپلیکیشن خاص قفل کند و برخی ویژگی ها را نیز از دسترس خارج کنند. با یک بار فعال کردن این ویژگی طولانی این فرایند بدون هیچ بازرسی مدیریتی یا تنظیمات اضافی در آینده اجرا خواهد شد.مجمع ی موقت در آیپد اشتراکی

این ویژگی با اسم Temporary Session شناخته می شود و مانند قابلیت کنفرانس ی موقت در آیپدهای شرکتی است؛ بنابراین در آیپدهای مدارس دانش آموزان می توانند بدون نیاز به اپل آیدی از نشست ی بلافاصله استعمال کنند. پس ازآن از اتمام فقره دانش آموز با لمس گزینه ی خروج، معلومات خویشتن را از حافظه پاک می نرم و آیپد برای کاربر اتیه آماده خواهد وجود.پشتیبانی درخت سرو اعلامیه های موقت اپل از پروکسی

MDM نوعی درنگ اسباب امنیتی در خدمت واحد IT سازمان است که برای کنترل موبایل ها خواه گجت های همراه کارکنان یک کلکسیون کارایی دارد. حال ویژگی سرویس اعلان های موقت اپل که با نام APNs از آن یاد می شود، اجازه ی برقراری ارتباط از MDM به وسیله های اپل را می دهد. بنابراین، سازمان ها می توانند رخصت دهند تا رابطه بین شبکه ی داخلی شرکت و APNs مایه های اپل امین شود. اما، اپل برای اضافه کنف این ارتباط اکنون انفراد را اضافه کرده است تا ترافیک APNs از پروکسی مشخص شده در فایل پیکربندی خودکار پروکسی (PAC) استفاده بطی ء. این فردی از شبکه های مستخدم تک اطمینان پشتیبانی بهتری می کند، به خصوص سازمان های دولتی که طولانی پهنای باند اینترنت باید از پروکسی مشهود شده داخل فایل PAC عبور درنگ.اپلیکیشن های سفارشی در درخت سرو Apple School Manager

با دردسترس قرارگرفتن این قابلیت اکنون کاربران می توانند پروگرام های سفارشی را که غالبا برای استعمال داخلی طراحی شده اند، تو سرویس Apple School Manager نصب کنند. این محدودیت بخاطر مدارسی که خود دارای متخصصانی هستند تا برنامه های ارزیابی عام بنویسند، متجاوز استفاده دارد.



به طورکلی انفراد های جذابی از طریق به روزرسانی سیستم عامل توسط اپل بخاطر کاربران محیّا شده است. اشتراک گذاری آیپدها تو کسب وکار قطعا داخل مرزوبوم ی بهداشت و درمان، خرده فروشی و حتی صنعتی بسیار کارآمد خواهد بود. یکی از بزرگ ترین سرویس دهندگان جهیز مدیریتی دستگاه های همراه، با معروفیت Jamf که تمرکزش بر مدیریت محصولات اپل است نیز اعلام کرد از کامل این ویژگی های جدید پلتفرم های اپل پشتیبانی می نرم بنابراین شرکت ها و مشتریان دانش آموزی می توانند هرچه زودتر از این استعداد ها بهرمند شوند، بوسیله خصوص سازمان های دانش آموزی که اکنون ابزار آموزش از متد دور را بیش از گذشته به نوکری گرفته اند. به نظر شما داخل به روزرسانی های بعدی سیستم های عامل اپل چه توان های دیگری ممکن است دردسترس استراحت گیرد؟بیشتر بخوانید:اپل از گمان تعویق چندماهه ی عرضه آیفون 12 بوسیله انگیزه مسری کرونا معارفه دادتصاویر رندر آیفون 12 از نمایشگری عاری بریدگی خبر می دهدچالش جدید برای اپل؛ توقف ۲۱ روزه تولید آیفون در هند بوسیله علت مسری کروناتیم کوک: اپل بوسیله ایالات متحده ۱۰ میلیون ماسک اهدا کرداحتمال بازگشایی فروشگاه های فیزیکی اپل درون آوریل جیره گرفت
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اعتبار اله آمره ای بیان کرد: حزن اکنون ظرفیت آب ذخیره شده داخل حوض درست کردن سد الغدیر ساوه ۲۶۰ میلیون متر مکعب معادل ۹۵ درصد حجم کامل سد است.

او اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی به استان مرکزی، دبی ورودی آب به سد الغدیر ساوه به ۳۰ متر مکعب بر ثانیه فصیح است تو حالی که دبی ورودی درون روزهای گذشته کمتر بوده و پیش بینی می شود که این استاندارد با گذشت ۳ روز از اولیه بارندگی و آب شدن برف داخل اتفاعات و تربیت آن بوسیله سمت سدالغدیر، تا ۸۰ متر مکعب به خشکی امدن ثانیه تکثیر یابد.

آمره ای ادامه داد: حجم طولانی سد الغدیر ساوه ۲۷۷ میلیون مترمکعب است و به منظور کنترل و مدیریت ورودی و خروجی سد با بازکردن دریچه خروجی آب برای تربیت در کانال آبگیری و نیروگاه برقابی، بی آرامی اینک حجم خروجی آب از این سد به ۱۳ میلیون متر مکعب به خشکی امدن ثانیه روان است و قبل از تکمیل تراز آبی سد و سرریز شدن، دریچه های تحتانی نیز باز می شود.

مدیر عامل شریک سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: غصه اکنون حجم آب پس انداز شده در دریاچه سد کمال صالح اراک نیز افزون بر ۸۰ میلیون متر مکعب معادل ۹۰ درصد حجم کامل بند است و به دلیل اینکه درون آستانه اتمام شدن تراز آبی قرار دارد.  ۲۰ متر مکعب به خشکی امدن وقت آب از پنجره سد به ترانه مدیریت ورودی و خروجی، در حال تخلیه است. دبی ورودی آب به سد کمال موتمن اراک نیز به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

او تصریح کرد: وضعیت سدهای استان به اختصاص سد الغدیر و کمال موثق روزانه و زیاد دقیق رصد و کنترل می شود و از شمارش پایداری درون بهترین وضعیت قرار دارند. با کنترل بی وقفه و مدیریت سیل در پشت سدها، داخل رخ سرریز شدن آنها بوسیله نقاط پایین دستی آسیبی وارد نخواهد شد.

آمره ای گفت: به دلیل اینکه بارش های روزهای نخست بهار در ارتفاعات بیشتر به رخ برف بوده است هنوز خبری از سیلابی شدن رودخانه های استان نیست اما با آب شدن برف و جاری شدن آب های سطحی و نیز تداوم باران ها در روزهای آینده سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار ازاله.

آمره ای  افزود: در مقدماتی بارش بهاره امسال به نعوظ میانگین ۲۱ میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسا که کمترین باران در شهرستان محلات با حدود ۹ میلیمتر و زیادترین در قصبه غوطه آباد ساوه با حدود ۴۰ میلیمتر بوده است.
به تازگی، گزارش عملکرد سالانه پورشه، با هدف بررسی عملکرد تو سال ۲۰۱۹ و معرفی چشم انداز سال ۲۰۲۰ منتشر شد. سه درصد افزایش تولید و ۱۰ درصد اضافه سودا بخاطر عرضه جهانی محصولات پورشه، موفقیت بزرگ همدستی در سال ۲۰۱۹ حیات. خودروساز اسپرت زیرمجموعه ی فولس واگن، امسال ۲۸۰ هزار و ۸۰۰ وسیله تولید داشته است. پورشه همچنین تو سال گذشته ۲,۹۱۹ نفر بوسیله پرسنل خود تکثیر کرد و حالا۳۴,۰۱۰ را درون استخدام دارد. پورشه خلال چهار سال آینده، ۱۰/۷ میلیارد دلار برای توسعه ی خودروهای کامل برقی و هیبریدی سرمایه گذاری می کند. این مشارکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵، نیمی از فروش خود را به محصولات الکتریکی و هیبریدی اختصاص دهد.



مهم ترین اولویت پورشه در سال ۲۰۲۰، آماده سازی نسخه ی کراس اور از سدان برقی تایکان است. این محصول با صیت تایکان کراس توریسمو، شباهت قشری بوسیله مدل مفهومی میشن E کراس توریزمو خواهد داشت که حدود ۲ سال پیش در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. درسال های آینده، علاوه بر تایکان کراس توریسمو، خودروهای دیگری حزن براساس تجهیزات متخصص تایکان، رونمایی می شوند. همچنین، طایفه بعدی پورشه ماکان بی آرامی با پیشرانه تمام برقی، داخل سال ۲۰۲۲ شناساندن خواهد شد.



پلت فرم ویژه ی پورشه و آئودی برای خودروهای برقی (PPE) در حال آماده سازی است. این پروژه، برای نصب پیشرانه ی الکتریکی همواره بوسیله پایه عقب بخاطر مدل های مورد دیفرانسیل و خودروهای دو دیفرانسیل مجهز به موتور اضافی در جلو، کم ارزش خواهد بود. بخاطر تجهیز کارخانه ی پورشه درون لایپزیگ و نخست تولید ماکان برقی، ۶۴۳ میلیون دلار خرج خواهد شد. عرضه نسخه های بنزینی و دیزلی نیز دنباله خواهد داشت. شاسی کراس اورهای برقی پورشه، برخلاف مقیاس های فعلی ماکان و پانامرا، توسط این همکاری ساخته خواهد شد تا ربط به فولکس واگن را کاهش دهد.بیشتر بخوانید:بها و مشخصات متخصص سوپراسپرت برقی گامپرت ناتالی اعلام شدسوپراسپرت برقی ایپکس AP-0 معرفی کردن شدطرح سفارشی پورشه برای ثبت پی انگشت روی بدنه خودروباتری حالت جامد سامسونگ، ۸۰۰ کیلومتر حجم پیمایش دارددستیابی تسلا به رکورد تولید یک میلیون دستگاه خودروی برقی