عطر دونی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

کلکسیون نورنگار در سال ۱۳۸۱ با کمال مطلوب تهیه و توزیع تجهیزات، متاع جانبی و خدمات پس از خرید لوازم عکاسی و فیلم برداری تأسیس شد. نورنگار در طول سالیان اخیر فعالیت خود توانسته است با توکل به خلاقیت و توانمندی پرسنل کوشای خویشتن بوسیله موفقیت های شایان توجهی دست یابد.

شعار کارکنان نورنگار عبارت است از: کمال مطلوب از فروش، معاون به دیگران در بوسیله دست آوردن عاطفه خوشایندی است که می خواهند از خریدشان داشته باشند، و این تفکر تعیین کننده سیاست کلی نورنگار است.

 به همین برهان این کلکسیون موفق شده است با بوسیله کارگیری روال هایی که درنهایت منجر بوسیله خرسند مشتریان می شود، در جهت تمهید اقلام موردنیاز عکاسان و فیلم برداران اقدامات مؤثری انجام داده و از این عادت به اعتبار برازنده توجهی دست یابد.

تهیه و توزیع طیف عریض ای از تجهیزات عکاسی ، عملاً نورنگار را بوسیله مرکزی تبدیل کرده که قادر است تمام نیازهای مشتریان را در اسرع حین تهیه و با مناسب ترین قیمت داخل اصالت آنان بگذارد.  

نورنگار سعی کرده با برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره های تخفیفی ارتباط بیشتری با مشتریان خود برقرار کند.

بازارچه رمضان نورنگار یکی از این رویدادهای تخفیفی است که هر سال با استقبال زیادی رو بوسیله رو می شود.



مشتریان درون مدت سه گانه روزه این بازارچه می توانند محصولات را با قیمت خرید تهیه کنند. در کتاب نهم خرداد از شعبه بهار، یازده خرداد از شعبه جمهوری و روزهای نهم، دهم و یازدهم خرداد از وب سایت نورنگار تمامی محصولات را بوسیله ارزش معامله تهیه کنند.

آدرس نمایندگی بهار: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان بهار جنوبی، پلاک ۱۳، فروشگاه نورنگار  -  تلفن: ۷۷۶۱۷۱۷۰ -۰۲۱

آدرس شعبه جمهوری: تهران، خیابان جمهوری، نبش روحانی هادی، پاساژ علاءالدین ۲، طبقه همکف واحد ۲۳  - تلفن: ۶۶۳۴۳۸۲۹-۰۲۱

آدرس سایت نورنگار :  WWW.NOORNEGAR.COM

بازارچه رمضان با سابقه ۱۱ سال بخاطر تمام مخاطبان نورنگار رویدادی آشنا بوسیله شمار می آید، بسیاری از خریداران محصولات عکاسی و فیلم برداری پیگیر بیع ویژه ماه میمون رمضان هستند تا بتوانند کالاهای مدنظر خویشتن را با تخفیف های بالایی خریداری کنند.

افراد می توانند با خرید از این بازارچه از هدایای عرشه هم بهره مند شوند:۱۰ درصد تخفیف براى شرکت در کلاس هاى آموزشى آکادمی نورنگارهمچنین یک جلسه آموزش منو برای کسانی که دوربین خریداری می کنند۱۰ درصد تخفیف آفیش آتلیه با تجهیزات کامل براى عکاسى تبلیغاتى، مدلینگ و صنعتى

نیز کسانی که پست بازارچه رمضان در پیج اینستاگرامی @NOORNEGAR را به قیافه پست یا استوری بگذارند و پیج نورنگار را تگ کنند، تو قرعه کشی باهم اتحاد کردن داده می شوند و می توانند کارت حافظه سندیسک برنده شوند.



محمد فروغی، مدیرعامل نورنگار، مشتری مداری را هدف اصلی برگزاری بازارچه رمضان دانست و تصریح کرد: «مجاهدت می شود در پرگیر های زمانی مشهود درون وفاق های مختلف با برگزاری جشنواره هایی از این دست، ضمن اضافه ارتباط دوسویه با مشتریان، بستری برای بهره مندی همگی اقشار از محصولات شریک مهیا شود.»

چنانچه قصد سودا تجهیزات عکاسی و فیلم برداری یا کالا جانبی مشابه کیف، محور و... دارید، بازارچه رمضان نورنگار را درون تاریخ های ۱۰،۹ و ۱۱ خرداد فراموش نکنید.بیشتر بخوانید:فریت بار یا جریمه اضافه بار؛ کدام بوسیله نفعتان است؟راه های تکثیر انتصاب اپلیکیشن؛ پارس ادوردزسریع ترین روش دستیابی به وام، معامله وام استخرید مالک مجازی از سایت برتیناکاران چگونه بغرنج استخدام شما را محلول می کند؟
در این موزه، تاریخ عکاسی ایران؛ گنجینه ای از عکس و سایر میراث تصویری عکاسی (کارت پستال، نگاتیوهای سرتیز ای و...)، دوربین ها و سایر اسباب و ادوات عکاسی به نمایش گذاشته شده است. نیز تعداد بسیاری از اولیه مقیاس عکس های تاریخ عکاسی ایران تو این موزه جمع آوری شده که بخش مهم آن متعلق به دوران «قاجار» و دوران «پهلوی» مبدا است. هنر عکاسی درون سال ۱۸۳۹ میلادی تو آکادمی علوم فرانسه به ثبت می رسد و ۳ سال سپس بوسیله ایران راه پیدا می نرم. داخل این موزه تعداد بسیاری از نگاتیوهای قدیمی با ابعاد بزرگ و کوچک موجود است که در این میان نگاتیوهای شیشه ای از بها فراوانی تو کتاب عکاسی برخوردار است. از کلکسیون نگاتیوهای لوزی ای موجود در کفش می توان به مجموعه «محمدحسن میرزا» آخرین خلیفه قاجار و همچنین مجموعه نگاتیوهای تیغ دار کردن ای «احمدخان ملک ساسانی» اشاره کرد. علاقه مندان به هنر عکاسی برای تماشای این ملکی تاریخی می توانند به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار، عکسخانه شهر مراجعه کنند و یا با شماره ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند.
به گزارش خبرگزاری لحن و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب سنگ، کاغذ، موشک به خامه نفیسه سادات موسوی نگارش شده و توسط انتشارات زائر رضوی به طبع رسیده است.

این تاریخ حاوی هشت مشیت کودکانه با تصاویر رنگی در موضوع ایستادگی و امن از کودکان مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و نیز موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و... است که بوسیله کلمه ادبیات بخاطر زائران بچه حرم مطهر رضوی در رده اهل سنت ۸ تا ۱۲ ساله سروده شده است.

این کتاب در قطع وزیری و در ۲۴ ورقه مصور بوسیله شمارگان ۱۰ هزار نسخه تولید و داخل هفته پایانی ماه مبارک رمضان و داخل آستانه روز جهانی قدس درون موجودی های فرهنگی و برنامه های مذهبی و دینی حرم مطهر امام هشتم(ع) و به خصوص درون محل هایی که کودکان زائر حضور دارند، توزیع می شود.
بوسیله گزارش ایسنا، «ریچارد پاورز» ادیب آمریکایی است که  توانست جایزه پولیتزر شعر داستانی سال ۲۰۱۹  را برای رمان «سایه بان» و با کنار زدن رقیبانی همچون «ربکا ماکای» و «تامی اورنج» از آن خود بطی ء. در داستان «سایه بان» تمامی شخصیت های اصلی درختان هستند و تمامی ارتباطات داخل نهاد روی می دهد.

تو ادامه  بخشی از گفت وگوی این دبیر با نشریه گاردین می آید: شما تاریخچه های متفاوتی تو حوزه هایی همچون ژنتیک، رگ شناسی و اکنون در وفاق با محیط زیست نوشته اید. برایم سوال است که آیا درباره این حوزه های متنوع می نویسید برای اینکه درباره آن ها اطلاعات دارید و خواه این که نوشتن داستان را به عنوان روشی برای تصرف معلومات بیشتر در مورد این موضوعات درنظر پژمان اید؟

 غلام احساس می کنم اطلاعات یدکی در هیچ زمینه بخصوصی ندارم، اما کتاب ها باعث شدند از این متد فکرم  به عنوان روشی بخاطر خویش بهتر دنیای پیرامونم کاربرد کنم. بدون این روش، جهان همچنان برایم ناشناخته همیشگی می ماند. اما چیزی که درباره انجام این کار  زیاد لذت بخش است، این حقیقت است که این وضع بوسیله هیچگاه عنوان شباهتی به تفحص کردن ندارد. غلام با این روش به معنای اصلی احساس دامنه سرقت کردن تو جنگل را دارم. من به طور مفصل به بررسی پرداختم و متجاوز از ۱۲۰ کتاب مورد جلدی درباره درختان معاینه کردم. چه کتاب های ابد درون دسترس شما هستند؟

غلام کتاب «دور جهان داخل ۸۰ درخت» نوشته «جاناتان دروری» را قدیم در دسترس دارم. کدام یک از نویسندگان عصر فراهم را تمجید می کنید؟

غلام اخیرا تاریخچه «زیر زمین» نوشته «رابرت مک فارلین» را طولانی کردم و به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفتم. تاریخچه بی نظیری بود. حیرت آور حیات. «رابرت مک فارلین» نویسنده کتاب های غیرداستانی است که بسیار از هر نویسنده دیگری  ستایشش می کنم. برای زمانی که بوسیله آرامش احتیاج دارید چه کتابی را برای معاینه انتخاب می کنید؟

مطالعه هر کتابی برای من کیف بخش است. تو حال حاضر مشغول قرائت کردن کتاب هایی درباره حقوق حیوانات هستم تا دیدگاه خودم را به چالش بکشم و سعی کنم به جهان پیرامونم با دیدگاه متفاوت لطافت نکاه کنم. چطور کتاب های تان را دسته بندی می کنید؟

من هیئت دولت کتابی دارم که منحصرا مربوط به تاریخچه های نوشته شده با موضوع درختان است. از هیچ روش خاصی برای گروه بندی کردن کتاب هایم استفاده نمی کنم با این تباین که کتاب هایی را که قبلا مطالعه کرده ام از دیگر تاریخچه ها جدا می کنم. سرمد کتاب های کتابخانه ام به معنای حقیقی بوسیله تیمار ریخته هستند با این حال عاری هیچ دلیلی عاری متورم لمحه دقیقا همان کتابی را که احتیاج دارم برملا می کنم. کدام یک از تاریخ های کلاسیک را اخیرا برای بار شروع بررسی کردید؟

امسال دوباره سراغ «دن کیشوت» رفتم. زمانی که برای اولین مرحله این کتاب را در سنین جوانی خواندم آن را مهیج ارزیابی کردم، اما زمان حال در سن ۶۱ سالگی این تاریخچه برایم کتابی بسیار مجروح وجود. کدام یک از نویسندگان و چه کتاب هایی از سنین بچگی تا کنون همراه شما بوده اند؟

غلام هنوز  از کتاب «هارولد و مدادشمعی بنفش» نوشته «کراکت جانسون» همچون یک گنج محافظت می کنم. این تاریخچه را دوست داشتم چرا که هر آن چه «هارولد» با مداد ابرو شمعی اش می کشید به دنیای واقعی پا می گذاشت.
جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون به‌تازگی چشم‌اندازش برای محضر مردمی در فضا را درون کنفرانسی ویژه بوسیله نمایش گذاشت. ثروتمندترین مرد جهان (دست‌کم روی کاغذ) نزدیک‌به یک ساعت زمان صرف کرد تا درباره‌‌ی این مصاحبت یواش که چگونه و چرا معتقد است مردم باید یک‌روز سازه‌های فضایی غول‌پیکر شناوری را بسازد که بتوانند خارج از زمین میزبان میلیون‌ها نفر باشند. او پس ازآن شروع به گپ درباره‌ی این کرد که چگونه بلو ارجین، همدستی فضایی‌اش، زیرساخت‌های موردنیاز را بخاطر دستیار بوسیله تحقق آن رویاها خواهد ساخت.

سرآغاز مسیری که به تسخیر هوا ختم خواهد شد، پرتاب راکت‌هایی است که بلو ارجین آن‌ها را می‌سازد؛‌ اما اینک بلو مون (Blue Moon)، سطح‌نشینی که روز جمعه به دست بزوس رونمایی شد نیز نقشی مهم داخل تحقق چشم‌انداز مورد بحث انجام خواهد کرد. بلو مون،‌ وسیله‌ی نقلیه‌ای است که بلو ارجین یک روز برای ارسال تجهیزات علمی و انسان‌ها به سطح ماه، آن را به‌کار خواهد گرفت. این سطح‌نشین می‌تواند بین ۳/۶ تا ۶/۵ تن محموله را به‌‌آرامی روی سطح قمری فرود بیاورد و احتمالا در دستیابی بلو ارجین به آرزوی‌اش مبنی‌بر استخراج یخ‌آب از قطب‌های ماه، نقشی کلیدی برعهده خواهد داشت.

بزوس پیش‌تر و به‌خصوص در کد مجمع ۲۰۱۶، به‌طور علنی درباره‌ی چشم‌انداز بزرگش برای مسکونی‌سازی فضا (و تضاد آن با رویای ایلان ماسک) صحبت کرده وجود. ولی در این رویداد اخیر، توضیحات دقیق‌تری درباره‌ی دلایل باورش به لزوم استقرار انسان در هوا ارائه داد. یک دلیل عمده بوسیله باور بزوس این است که منابع زمین، به‌خصوص انرژی، محدود است؛ درحالی‌که هوا وعده‌ی منابع نامحدود را می‌دهد. به‌نقل از بزوس، تمام آنچه احتیاج داریم، دسترسی ارزان‌تر و مطمئن‌تر است.مقاله‌های مرتبط:ایلان ماسک تا سال ۲۰۲۴ انسان‌ را بوسیله مریخ می‌فرستدایلان ماسک داخل رویای احداث موجودی دائمی تو ماه با معاون ناسا

بااین‌حال، اتفاق‌نظر کنار عادت استدلال‌های بزوس وجود ندارد. فدایی بر این باور هستند که معتمد همان‌طور که ما در سطر تهی‌ساختن زمین از منابعش قرار داریم، درنهایت یک‌روز منابع منظومه‌ی شمسی را همچنین بوسیله پایان خواهیم رساند. همچنین یک استدلال بسیار خوب دیگر این است که ما هنوز نحوه‌ی زندگی سفت روی این سیاره را یاد نگرفته‌ایم و پیش از آنکه مشکلات جدیدی برای گونه‌‌های خودمان ایجاد کنیم، باید مشت به یافتن راه‌حلی برای محلول مشکل یادشده بزنیم. علاوه‌بر این، چشم‌انداز بزوس برپایه‌ی ایده‌آل‌های به‌شدت سرمایه‌دارانه (همانند رشد بی‌حدوحصر) شکل اندوهناک است؛ درحالی که هم‌اکنون برخی از این ایده‌آل‌ها به‌طور مرتب توسط اعضای رده‌بالای دولت آمریکا دون سؤال می‌روند؛ چه رسد به فداکار شهروندان عادی این ملک.

این نخستین‌بار تراشیدن که ما دیدگاه بزوس نسبت‌به آینده‌ی بلندمدت را می‌شنویم؛ اما وی در کنفرانس اخیر برای نخستین کود شرایط خودش را بدین لباس مطرح پیدایش. این آخرین‌بار همچنین نخواهد بود. احتمالا هرچه به زمان وقوع برخی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بلو ارجین نظیر مقدماتی پرتاب راکت عظیم نیو گلن داخل سال ۲۰۲۱ خواه هر تلاشی بخاطر ارسال بلو مون به سطح قمری نزدیک‌تر شویم، بزوس اندکی از صحبت‌هایش را جبران خواهد کرد. درهرصورت، باید دید آیا بلو ارجین می‌تواند داخل برنامه‌ی بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴، نظر ناسا را بخاطر استفاده از سطح‌نشین جدیدش جلب کند خواه خیر. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، با ورود هرچه بیشتر بازیگران جدید، هم چشمی برای تسخیر هوا دیدنی‌تر می‌شود.

برای تماشای نسخه‌ی تمام کنفرانس روز جمعه‌ی بلو ارجین می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:شمارش معکوس برای مشق فضایی جدید در ماه (بخش فاتحه)توفیق پژوهشگران تو تولید انرژی برق از آسمان شبسطح‌نشین قمری بلو ارجین موسوم بوسیله Blue Moon رونمایی شدباز آلدرین: اکنون وقت تمرکز بر مهاجرت ارشد بشر بوسیله مریخ استبیوگرافی سرگی کرولف؛ معمار ارشد برنامه فضایی شوروی
زندگی شهری با همگی آلودگی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات کوچک و عظمت که دارد، لحظاتی را پیش می‌آورد که با تمام بود احساس خستگی می‌کنیم. به همین دلیل، در ابتدایی فرصت بار و بندیل‌مان را جمع می‌کنیم و به نزدیک‌ترین تفرجگاه پناه می‌بریم؛ همان‌جایی که هنوز در دام ساخت‌وسازهای بی‌رویه شهری اسیر نشده و می‌توان چند ساعتی را در قلب خلقت به دور از سروصدا و دود و استرس سپری کرد. دریاچه ولشت یکی از این تفرجگاه های دنج و آرامش‌بخش است که داخل ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید. حتما بخوانید:حوض درست کردن سقالکسار؛ گشت‌وگذار تو خلقت دلفریب گیلاناملش؛ گنجی داخل دل گیلان هیشه سرسبزسفر به چالیدره مشهد؛ سفری یک روزه اما پرهیجان

به بیرون از شهر می‌رویم که دستور ندهیم شلوغی عمر شهری ملول و سرخورده و ناخوش‌احوال‌مان کند. تو چنین مواقعی موبایل‌مان را درون دست می‌گیریم و نزدیک‌ترین نقاط گردشگری را جست‌وجو می‌کنیم تا شاید چیزی بخوانیم یا عکسی ببینیم که حس کنجکاوی‌مان را تحریک نرم و راهیِ آنجا شویم. گاهی نیز از دوستان و آشنایان سراغ بکرترین جایی را که به‌تازگی امتحان محضر تو آن را داشته‌اند و به‌خوبی از زیروبم آن آگاه هستند، می‌گیریم و می‌خواهیم که راهنمایی‌مان کنند. بعد هم با توجه به شرایط جوی، وسایل موردنیاز را جمع‌آوری کرده و راهی می‌شویم.

محتوای این صفحه می‌کوشد تا راهنمای شما برای انتخاب یک جا مناسب گردشگری باشد. این‌بار سری به دریاچه وِلشت به‌عنوان بهشت گمشده مرزن‌آبادی‌ها زده‌ایم و مفروضات کاملی را از آنچه باید برای یک‌روز تفریح درون آنجا بدانید، برایتان فراهم کرده‌ایم. دریاچه ولشت؛ یک میراث فرهنگی

دریاچه ولشت یکی از آثار طبیعی ایران است که در نرمی سال ۱۳۸۸ به‌عنوان هفتادویکمین جای پا طبیعی ملی، در فهرست آثار میراث فرهنگی‌مان ثبت شد. این دریاچه داخل شمال شرقی کلاردشت و ۲۵ کیلومتری جاده چالوس، یعنی نزدیک بوسیله شهر مرزن‌آباد، راحتی دارد.

به دلیل فراغت ستاندن دریاچه درون ضلع خاوری کلاردشت، (ازآنجاکه کلاردشت به شهر اکسیژن ایران مشهور است) طبیعت آن آب وهوای فوق‌العاده‌ای دارد. آب دریاچه از بارش‌های جوی و چشمه‌هایی که کف دریاچه وجود دارد، تأمین می‌شود. بوسیله همین دلیل، درون فصول مختلف سال عمق آب متغیر است، اما تو هیچگاه ماهی از سال این حوض درست کردن کم‌آب و خشک نمی‌شود. بیشترین عمق آب در سرنوشت میانی دریاچه تقریبا به ۲۲ متر می‌رسد و حاشیه دریاچه عمق تقریبی ۹ متری دارد که آبتنی را برای گردشگران شناگر آسان‌تر می‌کند.

تا پیش از اینکه میراث فرهنگی نگاه ویژه‌ای به دریاچه ولشت داشته باشد، جزئی افرادی برای گشت‌و‌گذار در طبیعت، به آن مراجعه می‌کردند که آن هم، افراد محلی بودند که طبق غریزه بخاطر گذران اوقات فراغت روانه مراتع سرسبز می‌شدند. تا اینکه به جرئت می‌توان گفت تا یک‌دهه قبل، خیلی‌ها حتی نام این دریاچه را نیز نشنیده بودند، ولی بعد از ثبت تاریخی دریاچه، همه‌چیز تغییر کرد.

حالا آن‌طور که محلی‌های ساکن ابتدای جاده منتهی به دریاچه می‌گویند: «از هر ۱۰ مسافری که روش جاده چالوس را تو پیش گرفته‌اند و می‌خواهند یک روز را دور از هیاهو و فضای ساختگی شهری بگذرانند، سیاق یک نفرشان به دریاچه ختم می‌شود؛ دریاچه‌ای که تا دیروز خیلی‌ها آن را ندیده بودند و این روزها تصویرش را تو شبکه‌های مجازی زیاد می‌بینیم.» بزن بریم ولشت عکس از: حسین سپهوند

اگر مبدأ سفر به دریاچه را تهران فرض کنیم، فاصله بین تهران تا دریاچه ولشت، حدودا ۱۶۹ کیلومتر است. اگر به‌طور میانگین با سرعت ۶۰ کیلومتر داخل ساعت برانیم، برای رسیدن به دریاچه کمتر از ۳ ساعت در اسلوب خواهیم حیات که صرف کردن این زمان بخاطر سفری یک بسرعت فوق‌العاده است، اما با احتساب ترافیک همیشگی جاده کرج و جاده خاکی منتهی به دریاچه که از میانه مسیر مرزن‌آباد برای رسیدن بوسیله دریاچه داخل پیش می‌گیریم، کمی کار پر اب و زمان سفر از زمان پیش‌بینی شده ما، یک شایسته کردن بیشتر می‌شود.

۱۰ کیلومتر از این مسیر همان جاده زمینی است که تا دل دریاچه پیش می‌رود. اقدامات چندانی برای هموارسازی مسیر و جاده‌سازی داخل این پاره انجام نشده است. جاده کاملا سنگلاخی و خاکی است و همین راندن را برای راننده‌ها، به‌ویژه بخاطر مسافرانی که بخاطر اولین‌بار متوجه این محدوده شده‌اند، سخت می‌کند. بنابراین این ۱۰ کیلومتر با سرعت بسیار کم و با احتیاط هنگام می‌شود و در تاریکی هوا بیش از یک شایسته کردن کشش می‌کشد. چنانچه جزو آن دسته از افراد هستید که داخل دست خط سیر از تماشای طبیعت لذت می‌برید و قصدتان فقط فرود امدن به مقصد نیست، از جاده منتهی بوسیله دریاچه بی‌نهایت کیف خواهید سرما. راه‌های دسترسی به حوض درست کردن ولشت

دریاچه ولشت یکی از گزینه‌های همیشگی تورهای گردشگری یک‌روزه است. بنابراین اگر جزو علاقه‌مندان به گردشگری با تورهای تفریحی هستید، به‌راحتی می‌توانید دو روز قبل از زمان سفر با یکی از تورلیدرها تماس بگیرید و در رخساره خالی وجود داشتن ظرفیت، تو تور ثبت‌نام کنید. البته اگر بهره که ترانه سفر دارید، تعطیل است، بهتر است حداقل ۵ روز قبل از زمان موردنظرتان با آنها رابطه بگیرید.

اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی‌تان راهی ولشت شوید، اتوبان تهران_کرج را برگزینی کنید و به‌محض رسیدن به بریدگی جاده چالوس تغییر مسیر دهید. بعد از آن در جاده چالوس تا رسیدن به تابلو مرزن‌آباد برانید. کمی مانده به مرزن‌آباد، جانب راست‌تان یک جاده فرعی می‌بینید که شما را بوسیله دریاچه می‌رساند.

چنانچه نیت سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری را دارید، بلیط تهران_چالوس را تهیه کنید. از شوفر اتوبوس بخواهید شما را ابتدای مرزن‌آباد پیاده کند. از مغازه‌های سمت راست جاده بخواهید شماره آژانس یا تاکسی‌های تلفنی آن محدوده را در اختیارتان بگذارند. بسیاری از ساکنان محلی آن محدوده شماره‌شان را به مغازه‌داران داده‌اند تا در رخ نیاز و حیات مسافر با آنها مناسبت بگیرند. داخل این رخ خیال‌تان مرده است که به‌محض پیاده شدن از اتوبوس یک سواری منتظرتان است که شما را به مقصد برساند. حتما بخوانید:جنگل سحاب شاهرود؛ هم‌آغوشی زمین و آسمانجاهای دیدنی محلات؛ سفر بوسیله هلند ایران ماهیگیری در حوض درست کردن ولشت آزاد است

پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از دریاچه ولشت خودتان را برای چند ساعتی مجهز کنید. ازآنجاکه شنا و آبتنی در دریاچه (البته با بزرگداشت احتیاط) ممنوع نیست، اگر تبعه آبتنی داخل دریاچه هستید، بهتر است چند مشت لباس همراه داشته باشید.

اردک‌ماهی، اژدر آبی و قورباغه از عموم آبزیان دریاچه هستند. به برهان وجود چند نوع ماهی پرطرفدار، دریاچه ولشت یکی از مکان‌های ماهیگیری برای روستایی‌های پایین دریاچه و ساکنان مرزن‌آباد محسوب می‌شود. آنها به‌محض روشن شدن فضا قلاب ماهیگیری و سطل طعمه‌هایشان را برمی‌دارند و راهی دریاچه می‌شوند. شما غصه چنانچه علاقه‌مند بوسیله ماهیگیری هستید، حتما با خودتان قلاب ماهیگیری و طعمه ماهی ببرید.

رستوران و کافی‌شاپ موجود تو حیاط حفاظت‌شده دریاچه تا ساعت ۲۲ آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان دریاچه هستند، ولی از روزگار ۲۲ تا ۱۰ بامداد فردا تعطیل هستند. ازآنجاکه روشن کردن آتش در پرگیر دریاچه اشکالی ندارد، می‌توانید غذای نیمه‌آماده‌ای را که در طول مسیر و با توجه به گرمای هوا فاسد نمی‌شود، همراه‌تان ببرید.

چنانچه مشیت ماندن تو دریاچه را دارید، همراه داشتن چادرمسافرتی، پتو (شب‌ها هوای دریاچه بسیار سرد می‌شود)، سایه‌بان، کفش مایه تسلی و کم ارزش برای راه عدول کردن روی زمین سنگلاخی، کلاه آفتابگیر، کرم ضدآفتاب و پاور بانک ضروری است. ولشت، دریاچه‌ای پیاده شدن فراز ابرها

هوا که ابری می‌شود، دریاچه و دشت‌های پرگیر آن بالای ابرها هستند. وقتی از دهات بوسیله سمت دریاچه می‌آییم، گویی ابرها کمی پرده‌شان را کنار می‌زنند تا نیم‌نگاهی به دریاچه بیندازیم. همه‌چیزِ اینجا مثل خواب می‌ماند. عصرها که هوا کمی ابری و به‌دلیل تبخیر آب دریاچه، قطره‌های ژاله در محیط پراکنده می‌شود، رنگین‌کمان زیبایی روی دریاچه پل می‌زند که نمی‌توان چشم از آن برداشت.

محال است این‌همه زیبایی را ببینید و دوربین به دست نشوید. همه‌چیز گویای این است که محلی‌ها عبث دارند، دریاچه را بهشت گمشده بنامند. برای ما که از دودو‌دَم و سروصدای ولایت هزیمت کرده‌ایم تا یک‌روز ساکت و پاک درون طبیعت داشته باشیم، اینجا کم از فردوس ندارد؛ اینجا خویشتن بهشت است.

اگر صبح زود بیایید و تابش آفتاب روی پولک ماهی‌ها را سیاحت کنید، دیگر هیچ‌چیزی نمی‌تواند مجبورتان کند که عصر وضع برگشت را در پیش بگیرید. به همین دلیل بهتر است برای یک شب اندوه که شده اقامت درون جوار دریاچه را تجربه کنید تا ساعت ۶ صبح را ببینید. سکوت دریاچه، صدای پرندگان، صدای اسب‌های خانه روستایی آن سوی دریاچه و…؛ همه‌چیز حال‌تان را تا مدت‌ها خوب می‌کند. بی‌شک ولشت بهشت گمشده است که در این روزهای داغ، خودش را به ما نشان داده تا حال‌مان را خوب کند. ماندن داخل شب، پیاده شدن دریاچه ولشت

کمی پایین‌تر از دریاچه، در میانه جاده خاکی، مسافرخانه کوچکی وجود دارد که می‌توانید شب را درون آنجا سپری کنید، ولی اگر دل‌تان می‌خواهد شب را در طبیعت بگذرانید، می‌توانید کنار دریاچه چادر بزنید و خیال‌تان اسودگی باشد که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

چند سالی می‌شود که استانداری مرزن‌آباد بخاطر دریاچه، کیوسک نگهبانی ۲۴ ساعته مستقر کرده است. بخاطر گذر از نگهبانی، هر اتومبیلِ شخصی باید مسکوک ۸ هزار تومان بپردازد که برای یک منطقه حفاظت‌شده ارزش مناسب و ایده‌آلی به‌نظر می‌رسد.

همچنین از ابتدای امسال، با افزایش امکانات دوروبر دریاچه، از جمله تجهیز پیرامون دریاچه به رستوران، کافی شاپ، سوپرمارکت کوچک ویژه فروش نوشیدنی و تنقلات، تجهیز و ترقی سرویس بهداشتی، آلاچیق، نمازخانه و… اقامت در پیرامون دریاچه آسان‌تر شده است. در کل، همه‌چیز برای لذت بردن از طبیعت و نفس‌تازه‌کردن حاضر است. عزب کافی است غرض بگیرید و راهی شوید. در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی تهران؛ ۲۲ جاذبه گردشگری شهر ۷۲ پیرو
انتخاب عطر و ادکلن به‌طورکامل بستگی بوسیله سلیقهٔ افراد دارد. بعضی‌ها در کامل زندگی فقط از یک عطر یا ادکلن مصرف می‌کنند و به نوعی این ادکلن امضای آنها شناخته می‌شود. اما دسته‌ای دیگر عاشق تنوع هستند و هر از گاهی ادکلن جدیدی را امتحان می‌کنند تا از رایحه‌های متفاوتی لذت ببرند. بااین‌حال، گزینش عطر مناسب که غم شما را از سایرین متمایز کند و بی آرامی رایحهٔ آن مورد علاقه‌تان باشد، فقره ساده‌ای نیست. برای کشف کردن ادکلن ارزان باید عوامل مختلفی را بررسی کنید. یکی از این عوامل و شاید مهم‌ترین آنها فصل است. تو فصل بهار، رایحه‌ای بهاری از خودتان ساطع کنید

جزئی از جمله عامل مهمی درون انتخاب ادکلن است و برهان آن تأثیر دمای فضا پهلو شدت امتیاز رایحه است. آب‌وهوای گرم رایحهٔ رایحه را تشدید می‌کند، درحالی‌که هوای سرد جهت می‌شود تعدادی عطرها به‌خوبی منتشر نشوند. به‌همین‌دلیل هر عطری مناسب گسستگی خاصی است. با توجه بوسیله اینکه درحال‌حاضر تو فصل خزنده هستیم، درون این مطلب برایتان از ویژگی‌های ادکلن‌هایی گفته‌ایم که برای بهار مناسب‌ترند.

بهار فصل طراوت، پاکی، خوشحالی و شکوفایی است. در خزنده فضا به‌تدریج رو بوسیله گرما می‌رود و این فرمان در بهترشدن خلق‌وخوی شما تأثیر زیادی دارد. بنابراین بهتر است به‌دنبال ادکلن‌هایی باشید که عطر و مزه آنها عاطفه تُردی، سبکی و رطوبت را به شما بدهد. ادکلن‌های بهاری باید یادآور روزهای آفتابی، نسیم خنک دریا و پیاده‌روی در جنگل باشند. معمولا ادکلن‌های بهاری خانوادهٔ رنگ سبز را تداعی می‌کنند. عطر گل و گیاه

عطر گل‌ها نرم، رمانتیک و تا حدودی زنانه است. ادکلن‌هایی که درون آنها از رایحهٔ گل‌ها استفاده شده باشد، برای خزنده مناسب‌ترند و بیشتر درون ادکلن زنانه استعمال دارند. البته این بدان معنا نیست که درون ادکلن‌های مردانه از بو گل‌ها کاربرد نمی‌شود. به‌طورکلی برخی از نیکوترین گیاهان بخاطر ادکلن‌های بهاری نعناع، ریحان، بهار نارنج و نظایر آنها هستند. عطر چوب

بو چوب، یادآور جنگل و سرسبزی است. رایحهٔ کاج، سدر و صندل برای انفصال بهار متجاوز مناسب است. این رایحه‌ها بیشتر مناسب ادکلن مردانه هستند، ولی در ادکلن‌های زنانه هم به کار می‌روند.

هنگام خرید عطر توجه داشته باشید که هر ادکلن از سه گانه لایه عطر تشکیل شده است. برای فصل بهار نیکوترین ترکیب به این شکل است که رایحهٔ اولیه که فرّار است و زودتر از همگی منتشر می‌شود، عطر گل‌های لطیف‌تر و یا مرکبات باشد. بعد از آن رایحهٔ میانی است که بهتر است از رایحه‌های سنگین‌تر استعمال شود و رایحهٔ پایه (یعنی همان عطری که چند ساعت پس از کاربرد حس می‌کنید) بهتر است از ادویه‌جات و چوب باشد. به‌عنوان مثال مصرف از گل‌هایی مانند بنفشه و زنبق و مرکباتی مانند ترنج و پرتقال بخاطر رایحهٔ اولیه، قهوه و کارامل برای رایحهٔ میانی و ادویه‌جاتی مشابه فلفل، وانیل، لوح سدر، امبروکسان و نظایر آنها برای رایحهٔ پایه از محبوب‌ترین ترکیبات برای ادکلن‌های بهاری هستند.

در سورماتیک، رایحهٔ دل‌پسندتان را ظاهر کنید

حقیقت دارد که هرگز نباید برای فروش ادکلن زننده غرض بگیرید. ادکلنی که بوسیله خودتان می‌زنید فقط مختص خودتان نیست و داخل اصل قرار است رایحه‌ای سزا و عطری خوش از شما به جا بگذارد. ادکلن‌تان باید طوری باشد که غم خودتان از آن لذت ببرید و بی آرامی برای اطرافیان‌تان منحصربه‌فرد به‌نظر برسید. بنابراین حسابی تفحص کنید و رایحهٔ مناسب خودتان را بشناسید.

یکی دیگر از نکات بنیادی در هنگام خرید ادکلن، معامله ادکلن اورجینال است. ادکلن‌های غیراصل به‌هیچ‌عنوان با ادکلن‌های اورجینال قابل‌مقایسه نیستند. بنابراین بهتر است همیشه از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

در فروشگاه اینترنتی سورماتیک می‌توانید ادکلن موردعلاقه‌تان را به‌شکل آنلاین تمهید کنید. این فروشگاه عطر، ادکلن مردانه، ادکلن زنانه،اسپری بدن و هر رایحهٔ دیگری را که یار داشته باشید با نیکوترین قیمت‌ها و تخفیفات کم قیمت ارائه می‌کند. علاوه‌براین، با فروش از سورماتیک می‌توانید از اصل‌بودن محصولات اطمینان داشته باشید و در هر کجای کشورمان که هستید، سفارش‌تان را در کوتاه‌ترین زمان مقدور تحویل بگیرید. با ادخال به وب‌سایت سورماتیک می‌توانید از آخرین به‌روزرسانی‌ها درباره محصولات و مطالب مرتبط با بو و ادکلن بااطلاع شوید. تیم پشتیبانی این وب‌سایت همواره پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.