عطر دونی

بوسیله گزارش ایسنا، «ریچارد پاورز» ادیب آمریکایی است که  توانست جایزه پولیتزر شعر داستانی سال ۲۰۱۹  را برای رمان «سایه بان» و با کنار زدن رقیبانی همچون «ربکا ماکای» و «تامی اورنج» از آن خود بطی ء. در داستان «سایه بان» تمامی شخصیت های اصلی درختان هستند و تمامی ارتباطات داخل نهاد روی می دهد.

تو ادامه  بخشی از گفت وگوی این دبیر با نشریه گاردین می آید: شما تاریخچه های متفاوتی تو حوزه هایی همچون ژنتیک، رگ شناسی و اکنون در وفاق با محیط زیست نوشته اید. برایم سوال است که آیا درباره این حوزه های متنوع می نویسید برای اینکه درباره آن ها اطلاعات دارید و خواه این که نوشتن داستان را به عنوان روشی برای تصرف معلومات بیشتر در مورد این موضوعات درنظر پژمان اید؟

 غلام احساس می کنم اطلاعات یدکی در هیچ زمینه بخصوصی ندارم، اما کتاب ها باعث شدند از این متد فکرم  به عنوان روشی بخاطر خویش بهتر دنیای پیرامونم کاربرد کنم. بدون این روش، جهان همچنان برایم ناشناخته همیشگی می ماند. اما چیزی که درباره انجام این کار  زیاد لذت بخش است، این حقیقت است که این وضع بوسیله هیچگاه عنوان شباهتی به تفحص کردن ندارد. غلام با این روش به معنای اصلی احساس دامنه سرقت کردن تو جنگل را دارم. من به طور مفصل به بررسی پرداختم و متجاوز از ۱۲۰ کتاب مورد جلدی درباره درختان معاینه کردم. چه کتاب های ابد درون دسترس شما هستند؟

غلام کتاب «دور جهان داخل ۸۰ درخت» نوشته «جاناتان دروری» را قدیم در دسترس دارم. کدام یک از نویسندگان عصر فراهم را تمجید می کنید؟

غلام اخیرا تاریخچه «زیر زمین» نوشته «رابرت مک فارلین» را طولانی کردم و به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفتم. تاریخچه بی نظیری بود. حیرت آور حیات. «رابرت مک فارلین» نویسنده کتاب های غیرداستانی است که بسیار از هر نویسنده دیگری  ستایشش می کنم. برای زمانی که بوسیله آرامش احتیاج دارید چه کتابی را برای معاینه انتخاب می کنید؟

مطالعه هر کتابی برای من کیف بخش است. تو حال حاضر مشغول قرائت کردن کتاب هایی درباره حقوق حیوانات هستم تا دیدگاه خودم را به چالش بکشم و سعی کنم به جهان پیرامونم با دیدگاه متفاوت لطافت نکاه کنم. چطور کتاب های تان را دسته بندی می کنید؟

من هیئت دولت کتابی دارم که منحصرا مربوط به تاریخچه های نوشته شده با موضوع درختان است. از هیچ روش خاصی برای گروه بندی کردن کتاب هایم استفاده نمی کنم با این تباین که کتاب هایی را که قبلا مطالعه کرده ام از دیگر تاریخچه ها جدا می کنم. سرمد کتاب های کتابخانه ام به معنای حقیقی بوسیله تیمار ریخته هستند با این حال عاری هیچ دلیلی عاری متورم لمحه دقیقا همان کتابی را که احتیاج دارم برملا می کنم. کدام یک از تاریخ های کلاسیک را اخیرا برای بار شروع بررسی کردید؟

امسال دوباره سراغ «دن کیشوت» رفتم. زمانی که برای اولین مرحله این کتاب را در سنین جوانی خواندم آن را مهیج ارزیابی کردم، اما زمان حال در سن ۶۱ سالگی این تاریخچه برایم کتابی بسیار مجروح وجود. کدام یک از نویسندگان و چه کتاب هایی از سنین بچگی تا کنون همراه شما بوده اند؟

غلام هنوز  از کتاب «هارولد و مدادشمعی بنفش» نوشته «کراکت جانسون» همچون یک گنج محافظت می کنم. این تاریخچه را دوست داشتم چرا که هر آن چه «هارولد» با مداد ابرو شمعی اش می کشید به دنیای واقعی پا می گذاشت.
  • ۹۸/۰۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی