عطر دونی

۸ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

هفته ی پیش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری معلومات اعلام کرد که به سرود ماندن بیشتر انسان درون خانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بوسیله مشترکین اینترنت ثابت داخل کشور، ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگاناهدا می شود که تا خاتمه سال سیال کوشا هستند.

حال جهرمی داخل پیامی جدید اطلاع دادن کرده که فداکار اپراتورهای ثابت، این مهلت را تا هفتمین فروردین ماه سال متاخر تمدید کرده اند. این شرکت ها شامل مخابرات، آسیاتک، های وب، پارس آنلاین، ایرانسل هستند.مقاله های مرتبط:دشوار بدیع کاربران اینترنت ثابت: کاهش سرعت و ترافیک رایگان ۱۰۰ گیگابایتیاختصاص ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه بوسیله معلمان از سوی وزیر ارتباطات

درصورتی که به شمار اپراتورهای تمدیدکننده ی اینترنت مجانی افزوده شود، داخل همین خبر معارفه رسانی خواهد شد.

تمدید این قدر درحالی است که اکثر کاربران اینترنت خانگی تو کشور از کیفیت آن شکایت دارند. گفته می شود سبب افت کیفیت اینترنت، بالارفتن ۵۰ درصدی استعمال از آن خلال روزهای اخیر است.

آیا شما از کیفیت اینترنت ثابت خود رضایت دارید؟

بوسیله روزرسانی:

شرکت بیانگر نت بی قراری بسته هدیه ۱۰۰گیگابایتی درخت سرو TD-LTE شوهردار را تا هفتم فروردین ۹۹ تمدید کرد.بیشتر بخوانید:مصوبات سیزدهمین مجمع ی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به وسیله های اجرایی کشور ابلاغ شدتصمیمات نصیب و قسمت بخاطر حمایت از اقشار آسیب پذیرتر و کسب وکار های آسیب دیده اعلام شدناقلان پنهان؛ عامل انتشار وسیع ویروس کرونا در سطح جهانهشدار سازمان بهداشت جهانی: از مصرف ایبوپروفن برای درمان علائم کووید ۱۹ بپرهیزیدویروس کرونا و استنکاف گزینی اجتماعی؛ چگونه به عمر عادی خود تو جامعه ادامه دهیم؟
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از میزان، محمود گلزاری استاد دانشگاه تهران درباره شیوه درست امحا زباله ها کرونایی گفت: این زباله ها باید حتما سوزانده شود. تو تهران زباله سوز ۲۰۰ تنی داریم و طاس پسماندهای بیمارستانی تهران غصه روزی ناچیز از ۲۰۰ قامت است. هم امکانات آن وجود دارد و بی آرامی امکان سوزانده شدن زباله ها وجود دارد.

گلزاری گفت: اگر زباله سوز نداشتیم می توانستیم بگوییم امکانات را نداریم و باید آهک پاشی صورت بگیرد. قبل از اینکه این بیماری وجود داشته باشد، آهک پاشی که روش قانون دان و درستی زدودن انجام می شده و فعلا هم ارتکاب می شود. خاشاک های مرگ آفرین همچنان دفع می شوند

وی در ادامه درباره اینکه متولیان امر بحث آلودگی را مطرح می کنند؟ گفت: همین الان زباله های دور ریز را تو خاشاک سوز می سوزانند و هوای آن را هم تصفیه می کنند. پسماندهای بیمارستانی از دیدن آلودگی و ویروس کرونا درون دمای ۶۰ منصب از بین می رود دمای خاکروبه سوز ۸۵۰ درجه است یعنی ۱۰ مقابل قدرتی که برای از بین بردن کرونا نیاز است پس در خروجی دودکش هیچ ثانیه ویروسی نخواهیم داشت. موسسه مدیریت پسماند تهران باید به این موضوع ورود کند

این استاد دانشگاه درون ادامه گفت: بغرنج این موضوع نگاه مدیریتی است. اداره مدیریت پسماند تهران باید به این موضوع ورود کند. با این روند فعلی تمام افرادی که در مکان های تدفین خاکروبه امر می کنند آلوده می شوند، ماشین های شهرداری همگی ناقل بیماری هستند، خدماتی های شهرداری همه ناقل بیماری هستند و افرادی که زباله گرد هستند همگی ناقل هستند به این دلیل که پسماندهای بیمارستانی را به مدت یک ماه ایزوله نکردیم تا شهرداری آن ها را از بیمارستان تحویل بگیرد و همان روز امحا درنگ. یک باد سریع العمل تمام ویروس ها را پخش می درنگ

وی تو ادامه تقریر کرد: یک ریزگرد و نفخ تند در کهریزک داشته باشیم این ویروس ها داخل همه جا پخش می شوند.

گلزاری گفت: زباله سوز تهران در دمای ۸۵۰ تا هزار ۱۰۰ درجه می تواند خاکروبه بسوزاند و تو خروجی ها آلودگی نخواهیم داشت و علت اینکه با سوزاندن زباله تو خاشاک سوزها موافقت نمی کنند این است که شرکتی که با شهرداری قرارداد بسته فقط درون مبنا خاکروبه ها ریجکتی ها یعنی زباله های دور ریز پیمان نامه بسته و نه تو زمینه زباله ها بیمارستانی و این امر اصلا نفقه غم برایشان تو پی ندارد.
همشهری آنلاین: مدیریت شهر تهران به عنوان یکی از ارشد ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان، یکی از پرچالش ترین مسئولیت های موجود در کشور است. عریضی مدیریت شهری در تهران صحنه ای فرامحلی و اثرگذار در کشور است و مسائل حقیقی آن در حقیقت نه مسئله یک ایالت بلکه روند کشور خواهد بود. قدم تأثیر این مدیریت به رویه ای است که با اصلاح هریک از چالش های جدی آن می استعداد بوسیله الگویی مشابه در سطح سرزمین رسید.
شناخت اصولی مشکلات واقعی و نسب ای این شهر، خود چالشی جدی است و نیاز به نگاه کارشناسانه و علمی به مسائل دارد. واج بوسیله گزاف نگفته ایم چنانچه قائل باشیم که تعریف درست و اصولی از «سیلان» درون شهر، خود نیمی از حل روند خواهد بود. لازمه این سخن آن است که یک نگاه کارشناسانه و مجهز به علم روز باید پشتوانه هر تصمیم مهمی درون دهات باشد.
امروز اگر کار بستگی دانشگاه و صنعت (پیرو) پایاب می زند و هریک راه خویشتن را پیش گرفته و به مرور از غصه بور خمود اند حاصل این امر است که مسئله دانشگاه، مسئله صنعتی نیست و مسئله صنعت نیز مسئله دانشگاه نیست. ذات علمی دانشگاه بر آن است که مسئله ای واقعاً بنیانی را بیابد و حل آن را موضوع تقلا اکید خویشتن قرار دهد. در ریشه صنعتی غصه آن است که هر روز با چالشی جدید برای ارتقای سطح خود مواجه و تو تدارک حل مشکلی جدید باشد.
اما متأسفانه تو کشور ما نه قضیه صنعت آن چنان که عزیز و علمی است شناخته و معرفی می شود و خیر دانشگاه قضیه مهمی را در صنعتی پیدا می کند که واقعاً حاجت به کار علمی داشته باشد. بنابراین بوسیله متعاقب موضوعاتی می رود که صرفاً گنجایش علمی در گیتی داشته و از حل مسائل واقعی سرزمین فاصله می گیرد.
دهات تهران همچنین امروز حاجت بوسیله طرح مشکلات اصلی با دیدی کلان نگر و علمی و چالشی دارد تا جهت کافی برای کار کننده وجود داشتن را به دانشگاه بدهد وگرنه طرح و محلول مشکلات متداول با تکیه بر امتحان های مدیریتی دانا به سابقه در کشور شاید نتیجه ای چندان فراتر از آنچه تاکنون شاهد بوده ایم دربرنداشته باشد. به نظر می رسد مدیریت شهری در دوره جدید توجه جدی به این قضیه دارد. شوق که فرصت کافی نیز برای شکل پذیری این فقره برایش مهیا شود.

منبع:ویژه نامه شهرپژوه
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم تیمورزاده، معاون محموله و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان خاوری  اقرار کرد: انسان بوسیله علت هیجان از شیوع ویروس کرونا رغبتی به استعمال از ادوات نقلیه عمومی نشان نمی دهند، از فاتحه تا ۱۲ اسفند امسال تعداد مسافر جابجا شده از طریق پایانه های استان ۱۲۷ هزار و ۱۱۰ نفر بوده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ هزار و ۱۲۶ مسافر حیات.  

وی تقریر کرد: در این مدت تعداد سفر از سر پایانه های استان با ۱۴ درصد کاهش به ۱۷ هزار و ۴۷ تک رسا در حالی که این تعداد داخل مدت مانند سال گذشته ۱۹ هزاره و ۲۴۱ مورد بود.  

دستیار حمل و نقل مدیرکل راهداری و محموله و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بیان کرد: بوسیله علت تردد مسافران از شهرستان های متنوع از طریق پایانه های مسافری حدس شیوع ویروس کرونا داخل این مراکز حیات دارد، بخاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مراکز اقدامات مختلفی متشابه سمپاشی پایانه ها هر ۸ روزگار یک بار، ضدعفونی اتوبوس ها و غربالگری مسافران ورودی ایفا می شود.  

تیمورزاده ادامه داد: تردد مسافران در مرز نوردوز همچنین از فاتحه تا ۱۳ اسفند سال جاری با ۹۸ درصد کاهش به ۷ هزاره و ۹۵۳ نفر فصیح است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۸۶ هزار مسافر از این سرحد عبور کرده بودند.  

وی افزودن کرد: در مرز جلفا همچنین از یکم تا ۱۰ اسفند تعداد مسافران عبوری کاهش محسوسی نداشته اما از ۱۰ اسفند به علت ایجاد محدودیت از سوی جمهوری خودمختار نخجوان برای تردد مسافران، تعداد مسافران عبوری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.  

تیمورزاده گفت: رانندگان و پرسنل این راه اندازی کل در خط لایق ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، بخاطر پیشگیری از مسری این ویروس علاوه پیاده شدن ضدعفونی پایانه های مرحله و مسافر، ساعات کار پایانه های وهله نیز حدود ۲ ساعت کاهش یافته است.  در سطح آذربایجان شرقی ۱۴ پایانه مسافر حیات دارد که از این تعداد ۲ پایانه درون تبریز راحتی دارد.
دنیای اطراف ما انباشته از تبلیغات شده است. از هنگام تولد تا مرگ، با انواع و اقسام تبلیغات عمر می کنیم؛ بوسیله طوری که شاید بتوان گفت گاهی تبلیغات خوش نویسی عمر ما را شکل می دهند. از این گذرگاه، بررسی ترفندهایی که بازاریابان بخاطر پایین تر تأثیر قراردادن ما استفاده می کنند، خالی از لطف نیست.

بازاریابان با استفاده از تازه ترین تحقیقات روان شناسان تکاپو می کنند شما را بوسیله خرید محصول یا خدمت خویشتن انگیزش می کنند. کاربرد از این ترفندها لزوما به معنای کیفیت زشت ثمر یا گوهر ناپاک بازاریابان نیست؛ بلکه صرفا کاربرد ی کاربردی از خرد است. شاید شما همچنین پس از خواندن این مقاله، بتوانید از چند نمونه از این ترفندها درون تصرف و حکم خویشتن مصرف کنید. پس با زومیتهمراه باشید.آماده سازی (Priming)  

رسا شناسان معتقدند قرارگرفتن درمعرض یک مفهوم یا ایده، باعث می شود ذهن بوسیله دنبال مصداق هایی از همان ایده بگردد. بوسیله عنوان، مثال هنگامی که به کلمه ی خوش مزه خاطر می کنید، احتمالا تصویر ظرف غذا یا میوه یا کیک زودتر از سطل خاکروبه به ذهنتان متبادر می شود. در مطالعه ای در سال ۲۰۰۲، محققان تأثیر تصویر زمینه ی وب سایت های مختلف را در رفتار کاربران معاینه کردند. مشاهده ها نشان می عدل هنگامی که فام پس ماخذ سبز و شمایل چند سکه کوچک نیز روی آن وجود داشت، مشتریان وقت بیشتری بخاطر بررسی قیمت ها صرف می کردند؛ درحالی که وقتی رنگ پس زمینه قزل و تصویر اخگر های آتش روی آن بود، مشتریان بیشترین لحظه را بخاطر تجسس امنیت خودرو صرف کردن می کردند. درواقع، تصویر پس ماخذ باعث تغییر محل افراد بر خواسته هایشان می شد.

البته انجام آماده سازی (Priming)، تنها ازطریق انباره ی بینایی ایفا نمی شود؛ بلکه می قابلیت با صوت و رایحه و حتی مزه ها نیز آن را ادا داد. گاهی اوقات آشپزها با اضافه کردن مقداری شیرخشک درون دسر، درک کودکی را در افراد تند مزاج می کنند. دامنه ی وسیع استعمال از آماده سازی آن را به روشی محبوب برای بازایابان و حتی سیاست مداران تحول کرده است که می خواهند با تأثیرگذاشتن روی ناخودآگاه افراد، آن ها را به سمت گزینش هایی خاص هدایت کنند. 









جای پا طعمه

گاهی فروشنده با افزودن گزینه ای می تواند بوسیله شما این طور القا یواش که در حال ادا معامله ای سودآور هستید. دن آریلی، پروفسور گویا شناسی و اقتصاد رفتاری، تو کتاب «نابخردی های پیش بینی پذیر» درباره ی آزمایشی می نویسد که پس از دیدن آگهی اشتراک مجله ی اکونومیست در اینترنت انجام داده است؛ آزمایشی که نتایج جالبی دربردارد. در این آگهی، مقدار های خرید مجله بوسیله شرح دون بوده است:اشتراک اینترنتی: ۵۹ دلاراشتراک چاپی: ۱۲۵ دلاراشتراک چاپی و اینترنتی: ۱۲۵ دلار

آریلی تصمیم می گیرد آزمایشی ترتیب دهد تا دلیل بود گزینه ی دوم را بیابد؛ چراکه ظاهرا گزینه ی دوم کارکرد مثبتی ندارد و کسی که بخواهد ۱۲۵ دلار هزینه کند، قاعدتا رجحان می دهد گزینه ی سوم را گزینش یواش. وی این گزینه ها را به قرن نفر از دانشجویانش ارائه داد تا گزینش آن ها را بررسی یواش. نتیجه از این قرار حیات:اشتراک اینترنتی: ۱۶ دانشجواشتراک چاپی: هیچگاه کساشتراک چاپی و اینترنتی: ۸۴ دانشجو

سپس، آریلی آزمایش یادشده را این بار بدون گزینه ی دوم ایفا قسط. در اینجا، نتیجه ی متجاوز جالبی به مشت آمد:اشتراک اینترنتی: ۶۸ دانشجواشتراک چاپی و اینترنتی: ۳۲ دانشجو

مشاهده می کنید که با اضافه کردن گزینه ای به ظاهر بی مصرف، نحوه ی انتخاب انسان بوسیله طور کلی تغییر کرد. درواقع، بازاریابان نشریه ی اکونومیست با قراردادن طعمه باعث شدند فرض کنید در حال انجام بیع هستید. در مطالعه ای دیگر، محققان بوسیله شرکت کنندگان دو گزینه برای صرف غذا پیشنهاد می دادند: رستورانی پنج ستاره تو فاصله ای دور یا رستورانی سه گانه هنرمند تو فاصله ای نزدیک. همدستی کنندگان درون گزینش مردد بودند؛ اما معرفی گزینه ی سوم که رستورانی چهار ستاره و حتی دورتر از میخانه پنج هنرپیشه ی قبلی بود، به طرز ناگهانی انتخاب مهمانخانه پنج بازیگر را بخاطر شریک کنندگان آسان کرد. این انتخاب نیکوترین کیفیت را داشت و چندان حزن از مهمانخانه سه گانه ستاره دورتر نبود. اکنون می توانید به قرار تشخیص دهید درون شمایل زیر کدام ظرف پاپ کورن طعمه است. 

توهم کمیابی

اگر مردم تصور کنند درون حال از دست اعطا کردن فرصت هستند خواه محصولی کمیاب است، تصور می کنند ارج آن محصول زیاد است. بسیاری از شرکت های خودروسازی با تولید بعضی خودروها درون تیراژ اندک، از این تسلیحات استعمال می کنند تا محصولاتشان را با نرخ زیاد گران بفروشند. همچنین، خطوط هوایی نیز با استعمال از این حقه تکاپو می کنند افراد را ترغیب کنند بلیت هایشان را بخرند.

مانند تمام ترفندهای بازاریابی، این ترفند همچنین درون مطالعات رسا شناسان حقیقت دارد. در معاینه ای کلاسیک تو سال ۱۹۷۵، محققان به ۲۰۰ نفر دو ظرف مختلف از نوعی شیرینی مدال دادند و از آن ها خواستند قیمتشان را تخمین بزنند. در یکی از ظروف، دو شیرینی و داخل دیگری، ۱۰ عسل وجود داشت. در کمال تعجب، افراد شیرینی های موجود تو قید تهی را باارزش تیز پیش دماغ کرده بودند.

احتمالا تا به حال صف های رفیع برای بیع تاریخچه ها یا حتی محصولات بدیع بوسیله بازار آمده را دیده اید. اپل یکی از انبازی هایی است که بوسیله خوبی از استراتژی توهم کمبود بخاطر فروش محصولاتش استفاده می کند. افرادی که چند شب هنگام روز قفا در فروشگاه های اپل عاشق می مانند، بزرگ ترین کمپین تبلیغاتی این باهم اتحاد کردن را نما می زنند. بااین حال، لازم نیست شرکتی چندملیتی مانند اپل باشید تا بتوانید از توهم کمبود در کسب و فقره خود استعمال کنید؛ زیرا حتی تکه فروشی ها نیز گه گاه با خلق کردن ازدحام کاذب در فروشگاه خود یا با قراردادن تقلیل های زمان دار، ایجاد توهم کمیابی در خریداران را باعث می شوند.





اثر مالکیتافراد بیشتر از اینکه عاشق به دست آوردن باشند، نگران از دست دادن هستند

مردم به شدت عقب مالکیت و حفظ چیزهایی هستند که بوسیله مشت آورده اند. بازاریابان از همین مراد انسان ها استعمال می کنند و محصولاتشان را بوسیله آن ها می فروشند. یکی از روش هایی که می توان با آن تمایل به از دست ندادن را تحریک کرد، پیشنهاد بخاطر مصرف ی رایگان، اما محدود از میوه یا اصطلاحا پیشنهاد فری ترایال (Free Trial) است. افراد پس از استفاده از محصول، کمینه مراد دارند آن را از مشت بدهند؛ به همین دلیل، آن را می خرند.

داخل سال ۱۹۹۰، دنیل کانمن و همکارانش داخل مطالعه ای عملی ی اثر مالکیت را آزمایش کردند. آن ها بوسیله افراد پیشنهاد دادند بین دو گزینه ی فنجان و شکلات گزینش کنند که ارزش مادی هر دو هم پایه حیات. در این آزمایش، بوسیله شریک شدن کنندگان اشیائی باارزش همسان داده شد تا بتوانند آن ها را باهم تعویض کنند. به برخی از شرکت کنندگان شکلات های لوح ای و به دیگران فنجان هایی با ارزش مقابل دادند. افرادی که فنجان داشتند، به تعویض آن با شکلات ها بی میل بودند و برعکس. این موضوع نشان دهندۀ آن است که به آنچه داریم، متجاوز از آنچه مالکش نیستیم ارزش و بها می دهیم. برهان واقعی این رفتار همچنان برای فصیح شناسان سؤالی بزرگ است. شماره ای آن را بوسیله ضرر گریزی مربوط می دانند؛ اما درحقیقت، احساسات پشت این اقدام آن اعتبار تیره است که نمی توان پاسخ اکید داد. بوسیله هرحال، دلیل این رفتار هرچه هست، باعث می شود بازاریابان بتوانند از آن استعمال کنند و محصولاتشان را به شما بفروشند.عمل متقابلافراد تمایل دارند لطفی را کینه توزی کنند که در حقشان شده است

وقتی کارگر برای مردم انجام می دهید، انسان نیز کام دارند به نحوی آن فقره را جبران کنند. روبرت سیالدینی در کتاب خویشتن با عنوان «نفود؛ روان شناسی انگیزش» این رفتار را تبیین می کند. وی در آزمایشیمتوجه شد هنگامی که متصدی رستوران صورت حساب را با یک متین نعنایی به خریدار ارائه می دهد، مشتری ۳/۳ درصد بیشتر از حالت عادی خوبی می دهد و اگر صورت شمار با دو قرص نعنایی ارائه شود، میزان انعام دادن خریدار تا ۲۰ درصد بیشتر از حالت معمولی نیز تکثیر خواهد یافت.

همچنین در سال ۱۹۷۴، فیلیپ کونزِ، جامعه شناس شهرت آشنا، آزمایشی انجام عدل. وی کارت پستال هایی را بوسیله همراه یادداشت و یک عکس خانوادگی برای ۶۰۰ فرد غریبه ارسال کرد. در خلال این آزمایش، کونزِ تقریبا ۲۰۰ پاسخ دریافت کرد. هنگامی که فرد درمعرض نظریه سخاوتمندانه راحتی می گیرد، درصدد جبران آن خواهد بود. تنها باید مواظب بود مشتری احساس نکند فروشنده با انجام این عمل، به دنبال فریب دادن وی است. 

استعمال از عمل متقابل را می قابلیت در بسیاری از کسب و کارها نظر. بوسیله عنوان مثال، قراردادن امکان اینترنت رایگان در هتل ها و کافی شاپ ها، عرضه ی محصولات مجانی درکنار میوه اصلی (مثلا نمایش ی مجانی کیف لپ تاپ بوسیله مشتری) می تواند نوعی استعمال از ایفا متقابل باشد.تأیید اجتماعیاگر افراد تصور کنند بیشتر مردم با چیزی طبق اند، با آن لگن نخواهند کرد

مردم هوی دارند با باشگاه هم رنگ شوند. یکی از دلایل این رفتار تشویش از طردشدن است. مردم به ندرت با چیزی لگن می کنند که عامه ی آدم با آن برابر هستند. بازاریابان همچنین از همین حساسیت انسان مصرف می کنند تا کالاهای خویشتن را به آن ها بفروشند؛ اما این ترفند فقط مختص فروش محصولات ازاله و افراد سرشناس همچنین از آن استفاده می کنند تا علامت دهند از مقبولیت بسیاری برخوردار هستند. یکی از مثال های بارز برای استعمال از ترفند تأیید اجتماعی، فروش تعاقب کننده ی تقلبی درون شبکه های مدنی است. افراد یا برندها در شبکه های اجتماعی تقلا می کنند با ابتیاع عقب کننده ی بدلی نشان دهند قشر عظیمی از افراد اجتماع آن ها را تأیید می کنند.

در سال ۱۹۵۰، دکتر سالومون اش آزمایشی طراحی و ارتکاب کرد. او می مقصود با مدل سازی این آزمایش بفهمد افراد چقدر از قسمت قسمت کردن اکثریت اطاعت یا درمقابل آن پایداری می کنند و اثر چنین تأثیراتی به خشکی امدن باورها و عقاید چیست. در این آزمایش، گروهی از انبازی کنندگان در اتاقی قرار گرفتند که لبالب از آزمایش شوندگان دیگر بود. سالومون اش تصویری با سه شیار عده دار به افراد نشان می عدل و از افراد این سؤال ساده را می پرسد: «کدام خط از همه بلندتر است؟» 

مدخل پراهمیت بازی این وجود که در هر گروه، تنها یک مشارکت کننده ی واقعی وجود داشت و سایر شرکت کنندگان از قبل تفویض شده بودند و بوسیله آن ها گفته شده وجود به طورعمدی جواب «نادرست» را انتخاب کنند. تقریبا در همه ی موارد، شرکت کننده زیر تأثیر جواب سایر افراد قرار می گرفت و با وجود اینکه خط بلندتر به وضوح رک بود، جوابی را انتخاب می کرد که اکثریت انتخاب کرده بودند. نتایج این آزمایش رسیده شناسی نشان داد بسیاری از ما صدای زیر مردانه داریم در موضع های دشوار، خویشتن را با دیگران خواه اکثریت، سازگار کنیم و اغلب به دنبال استاندارد می گردیم تا رفتارهایمان را با آن تطابق دهیم.

معمولا استفاده از تأیید مدنی درون  بازاریابی با استفاده از چهار شیوه انجام می شود:تأیید متخصصان یک رشته: این قشر مطمئن ترین افراد برای نظردادن درباره ی محصول هستند. شاید به نظر برسد تأیید متخصصان ترفند نیست؛ بلکه رویکرد عقل گرایانه است که افراد داخل اثر می گیرند تا از اشتی و کارایی محصول ملتفت شوند. بااین همه، گاهی ممکن است این متخصصان تو ازای قبض رشوه نظرات مثبتی برای محصولی نمایش کنند که کارایی لازم را ندارد. تأیید افراد مشهور: شاید داخل نگاه اول این طور بوسیله دیدن برسد که مشاوره شهود از افراد مشهور چندان حکم عاقلانه ای نباشد؛ اما افراد اضافی مطلوب بودن محصولات را با مطلوب وجود داشتن بی تا مشهور اشتباه می گیرند. همچنین، تعداد افرادی که افراد نامدار تحت تأثیر قرار می دهند، آن قدر بسیار است که می تواند محل مناسبی بخاطر تبلیغ محصولات باشد. تأیید کاربران یک علیه: هنگامی که ویژگی قصد دارد اپلیکیشنی دانلود کند، به مقدماتی جایی که مراجعه می کند، قسمت نظرات و امتیازاتی است که به آن اپلیکیشن داده شده است. درواقع، فرد با این کار به عقب آن است محصولی انتخاب کند که زیادترین تأیید را بین کاربران داشته است.خِرَد جمعی: اصلی پذیرفته شده در بین آدم جهان بود دارد که می گوید: «اکثریت خبط نمی کند». کاری نداریم این عنصر چقدر صحیح است؛ ولی حقیقت این است که مردم به محصولی بیشتر اعتماد می کنند که افراد زیادی استفاده کرده اند. تو سال ۱۹۵۹، شرکت آرسی اِی ویکتور (RCA Victor)، مسئول ضبط و فروش محصولات الویس پریسلی، در تبلیغاتش از این ترفند استفاده کرد. آن ها تو پوستر تبلیغاتی شان این جمله را درج کردند: «۵۰ میلیون طرفدار الویس نمی توانند اشتباه کنند». درواقع، مسئولان بازاریابی این شرکت از ترفند خِرَد پرسنل برای مدال اعطا کردن تأیید اجتماعی آلبوم الویس استفاده کرده بودند.



لنگراندازی

اثر لنگرانداختن یکی از سوگیری های شناختی است که باعث می شود تصمیم ها و قضاوت های فرید بوسیله اولین اطلاعاتی وابسته باشد که کسب می کند. درباره ی اثر لنگرانداختن تحقیقات بسیار یدکی انجام شده است. بوسیله عنوان مثال، در سال ۲۰۱۱ مطالعه ایبرای علامت دادن معلول لنگراندازی در مذاکرات انجام شد که محققان از دو قسمت قسمت کردن خواستند حقوق کم قیمت برای یک شغل را نمودار کنند. فرید متقاضی مقدمه پیشنهاد خود را ارائه می انصاف و سپس، آزمایش شوندگان حقوق مناسب را حدس میزدند. برای گروه اول، بی نظیر خواهان حقوقی غیرمعقول و متجاوز بیش و بخاطر گروه دوم، خواهان حقوقی دنج طلب کرد. نتایج نشان دادند وقتی خواستگار رقم زیادی پیشنهاد می کند، آزمایش شوندگان نیز تمایل داشتند رقمی متجاوز به متقاضی پیشنهاد کنند.مقاله های مرتبط:تبلیغات: از تصویر تا واقعیتایده های ناب تبلیغاتی درون نقشه کشی کارت ویزیت های خلاقانه

یکی از ترفندهایی که این روزها متجاوز مشاهده می کنیم، قراردادن اعداد غیررند برای کالاهاست. به عنوان مثال، بها کالایی را بوسیله جای ۵۰/۰۰۰ تومان ۴۹/۹۰۰ تومان قرار می دهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این قیمت گذاری کاربرد از ترفند لنگراندازی است و به لنگر عدد سمت حق نامی است. تو آزمایشی، از شریک کنندگان خواسته شده وجود تقویم خود را از خانه ای ساحلی ارائه کنند. برای گروهی قیمت ابتیاع را ۸۰۰/۰۰۰ دلار و بخاطر گروهی دیگر ۷۹۹/۹۰۰ دلار اخبار کردند. حاصل آزمایش این شد که گروه مقدمه بها خانه را به طور میانگین ۷۵۱/۸۶۷ دلار و دسته دوم ۷۸۴/۶۷۱ دلار تخمین زدند. درواقع، پاتوغ علاوه بر بها شروع، بر مقیاس شروع همچنین تأثیر می گذارد. به عنوان مثالی دیگر، هنگامی که به افراد پاتوغ ۲۰ دلار نمایش می شود، تخمین افراد بین اعدادی مشابه ۱۹ خواه ۲۱ می چرخد؛ اما هنگامی که لنگر ۱۹/۸۳ دلار ارائه می شود، تخمین ها بین اعدادی متشابه ۱۹/۸۰ یا ۲۰/۱۵ می چرخد. بدین ترتیب، تخمین نهایی افراد از ارزش رخت به قیمتی نزدیک تر خواهد بود که تعیین شده است.پدیده ی بادرماینهوف

احتمالا بخاطر شما اتحاد افتاده است که خودرو جدیدی خریده باشید و بعد از آن، مدام خودروهای دیگری از همان نوع و رنگ جزیی در خیابان ببینید یا پالتوی زیبایی خریده باشید و متوجه شوید ناگهان افراد زیاد دیگری نیز متشابه همان پالتو پوشیده اند. به این پدیده، پدیده بادرماینهوف یا توهم فرکانس گفته می شود.

بادرماینهوف نام گروهی تروریستی و چپ گرا داخل آلمان بود که از دهه ی ۱۹۷۰ فاتحه به فعالیت کرد و یکی از قسمت قسمت کردن های مسلح اساسی در آلمان وجود. در سال ۱۹۹۴، روزنامه نگاری به نام سنت پول مینه سوتا هنگامی که در ۲۴ روزگار دوبار نام این گروه را از منابع شنید، بدون پروگرام ریزی سابق نام «بادرماینهوف» را روی این پدیده گذاشت.

داخل بازاریابی از پدیده ی بادرماینهوف در تبلیغات بیش استفاده می شود. هنگامی که اشتهار محصول خواه برندی را بارها و بارها داخل مکان های متنوع می بینید، ممکن است فرض کنید این میوه یا برند محبوب تر و مطلوب تر از حدش به دید می رسد. اگرچه این پدیده به نظر بی کار بزرگ می رسد، گاهی ممکن است ما را در قضاوت ها به سهو بیندازد. به نشانی مثال، قرارگرفتن مداوم درون معرض یک اندیشه، ممکن است ما را به آن متعصب بطی ء یا در دادگاه بررسی، عزب یک وجه روانی می تواند دست خط تحقیقات را بوسیله سمت خاصی تربیت کند.شعر گویی

تبلیغات به قانون ی شعر گویی متاخر نیست؛ ولی اخیرا نمو چشمگیری کرده است. داستان ها افراد را در موقعیتی عاطفی راحتی می دهند و آن ها را با محصول درگیر می کنند. امروزه، بسیاری از همدستی ها و برندها در حال نوشتن ادبیات برند خود هستند، تویوتا، نایکی، مرسدس بنز، فورد و تا اینکه افراد شاخص گیتی برای برندسازی شخصی نیز چنین می کنند. حتی جرج بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و الکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد، نویسندگانی حرفه ای برای نوشتن زندگینامه شان استخدام کردند. درباره ی استعمال از داستان گویی در تبلیغات می توانید مقاله مشروح لطافت را از اینجامطالعه کنید.



ترفندهایی که تو این مطلب گفته شد، تنها بخش کوچکی از ترفندهایی است که بازاریابان بخاطر فروش محصولات خود مصرف می کنند. شما هم چنانچه ترفندی به فکر کردن دارید، می توانید درون قسمت نظرات با سایر خوانندگان درون میان بگذارید.بیشتر بخوانید:ایران ادز و دیده تفاهم مجله همکاری امضا کردندقبل از عرضه ی محصول، مشتری خود باشیدگزارش یک ساله یکتانت از تبلیغات آنلاین حاوی چه نکاتی استدرآمد سالانه اپل از تبلیغات احتمالا تا سال ۲۰۲۵ بوسیله ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسیدگفتگو زومیت با سبحان فروغی، مدیرعامل تپسل
اپل احتمالا بوسیله زودی هدفون روگوشی به بازار عرضه می یواش. یکی از کاربران یوتیوب به صیت Jon Prosser با بررسی دیتابیس وب سایت فروشگاهی آنلاین Taregt، متوجه عبارتی مرتبط با اپل شد که البته فعلا به قیافه جای خالی مخصوص یک محصول در دیتابیس دیده می شود. پرسور تقاضا می یواش درون دیتابیس سایت، عبارت Apple Airpods X Generation بوسیله همراه برچسب قیمتی ۳۹۹ دلاری دیده می شود. به گفته ی او، سه نسخه ی متفاوت برای علیه تو دیتابیس حضور دارد که احتمالا به سه گانه فام متفاوت آن مربوط می شود.

در سال های گذشته، یقین های متعددی تو دنیای فناوری منتشر شد که احتمال تولید هدفون روگوشی اپل را افزایش می عدل. مینگ چی کو، تحلیلگر اسمی اپل، در ابتدای سال ۲۰۱۸ تقاضا کرد هدفون های روگوشی کوپرتینویی ها پیش از پایان همان سال به بازار عرضه خواهند شد. بلومبرگ نیز درون گزارشی مشابه، ظن معرفی محصول مذکور را بسیار دانست. البته بلومبرگ بخشی بعد گزارش داد ارائه ی هدفون روگوشی اپل بوسیله تفکر مشکلات موجود در ساخت با تأخیر مواجه شده است. ازجمله پیش دماغ ها متاخر می توان به اظهارنظر مجدد کو درباره ی اپل اشاره کرد که احتمالا نمایش ی هدفون را داخل نیمه ی مقدمه سال سیال بسیار زیاد می داند.مقاله های مرتبط:اپل هدفون بی سیم جدیدی با نقشه کشی متفاوت ارائه می کندنسل متاخر هدفون های بی سیم اپل بوسیله صورت تصادفی فاش شد

منابع نزدیک به وب سایت فروشگاهی تارگت مطالبه می کنند جای خالی در دیتابیس برای محصولات روندی مرسوم است و در اغلب موارد، ایجاد جای خالی به صیت یک ثمر درون دیتابیس، یعنی تو هفته خواه ماه پیش رو شاهد عرضه ی آن خواهیم بود. اگرچه نام برگزینی شده برای فضاهای مذکور ابد صحیح نیست، می قابلیت صحت ارزش آن ها را تأیید کرد.

قیمت ۳۹۹ دلاری برای هدفون روگوشی احتمالی اپل، آن را ۱۵۰ دلار گرانبها نم از ایرپاد پرو می کند؛ البته محصولات صنف ای دسته ی روگوشی در بازار همچون Bose Noise Cancelling Headphones 700 و Sennheiser Momentum Wireless زیاده چرب یا شیرین مشابه دارند.



عرضه و فروش هدفون روگوشی اپل اقدام جدید و عجیبی محسوب نمی شود؛ در مدت کوپرتینویی ها از مدت ها پیش و با برند بیتس، هدفون روگوشی به بازار ارائه کرده اند. یکی از نمونه های جدید بی سیم به معروفیت Beats Studio 3 بی قراری اکنون با قیمت ۳۵۰ دلار دردسترس است. هدفون احتمالی جدید اولین علیه با برند اپل داخل دسته ی روگوشی خواهد بود.

هدفون روگوشی، عزب محصول احتمالی جدید اپل بخاطر نیمه ی مبدا سال ساری نیست؛ چراکه گزارش ماه گذشته ی کو، محصولات دیگری را همچنین به فهرست احتمالی اپل افزایش کرد. برچسب های ردگیری گجت، گوشی آیفون متاخر ۴/۷ اینچی با نمایشگر LCD، شارژر بی سیم متاخر و نسخه های جدید آیپد پرو و مک بوک پرو و مک بوک ایر، همگی شاید درون شقه ی اول سال ۲۰۲۰ معرفی شوند. پیش از عالمگیر ویروس کرونا، قرار بود اپل رویدادی در ماه مارس برگزار بطی ء که البته هنوز قسمت آن مشخص ازاله. اخبار بی حد نیز کاهش معامله و تولید اپل را در چین علامت می دهند که شاید روی زمان بندی نمایش ی محصولات جدید تأثیر بگذارد.بیشتر بخوانید:مسری ویروس کرونا بیع آیفون را درون چین کاهش داداپل جزئیات جدیدی از مشخصات مک پرو و پرو دیسپلی XDR منتشر کردمینگ چی کو: نخستین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه می شوندوارن بافت بالاخره گوشی قدیمی خود را با آیفون عوض کردافزایش غیرمنتظره سودا آیپد در چروک با بود کاهش تولید
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، محمدرضا عارف با حضرت در حسینیه جماران و شریک شدن درون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: ما بر این باور هستیم که کشور ما مردمی ترین حکومت را دارد و همگی امور و قسمت ملک را مردم یا به رخساره مستقیم و یا بوسیله صورت غیرمستقیم گلچین می کنند.

وی افزود: اهمیت و نقش حضور مردم در انتخابات مشخص است و ما در جای جای مختلف طریق رادیکال این وضعیت را می بینیم. غلام همچنین به نشانی یک شهروند وظیفه خود دانستم که پای صندوقهای رأی مهیا شده و ضایع شرعی و قانونی خود را بجا بیاوریم و ان شاءالله مردم حضور پرشوری را داخل این حماسه ملی خواهند داشت.