عطر دونی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

ASGاگرAROOOON تاکنون با مداقه بوسیله فهرست مشخصات هدست ها و اسپیکرهای بلوتوثی نگاه کرده باشید، قطعا نام کدک aptX را به عنوان قابلیتی مقدم داخل بهبود صدای دستگاه ها مشاهده کرده اید. این کدک به نشانی مزیت در فهرست مشخصات فداکار وسیله ها دیده می شود که واگذاری صدای بی سیم را بین منبعی همچون گوشی هوشمند خواه تبلت و هدفونیا اسپیکر گشایش می بخشد. در روزهای ابتدایی که ارتباط بلوتوثی بین دستگاه های صوتی مطرح شده بود، aptX به برهان ظرفیت های هنگفت در بهبود کیفیت، توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرد.

در یک دهه ی گذشته، فناوری بلوتوث پیشرفت چشمگیری تجربه کرده است. امروزه، این فناوری داخل نسخه ی پنج به کاربران نمایش می شود و aptX دیگر مانند گذشته بوسیله عنوان فناوری یا قابلیتی اختصاص بخاطر بهبود کیفیت صدا شناخته نمی شود. البته این بدان معنا تراشیدن که کدک aptX دیگر کارایی ندارد؛ اما دیگر از بهینه سازی های آن چنان بزرگ و ملموس با کدک aptX خبری نیست. درنهایت، کدک مذکور هنوز مزایایی بوسیله همراه دارد و آشنایی با جزئیاتش جذاب خواهد حیات. پیش از معرفی و بررسی مزیت های کدک aptX، بهتر است ابتدا ساختار ارتباط های بلوتوثی، به اختصاص در مملکت ی انتقال ندا را مرور کنیم.آشنایی با مفاهیم واگذاری صدا با بلوتوث

صدای دیجیتال را می توان کلکسیون ای از قطعه ها و حصه های موج صوتی (سمپل) داخل لحظه ای خاص از زمان دانست. در مجموع، صدای دیجیتال برخلاف یک موج ثابت از صدا، مجموعه ای از تصاویر لحظه ای از موج محسوب می شود.

وقتی تعداد اضافی قطعه های موج صوتی (samples) دردسترس باشد، دستگاه پخش کننده ی ندا (مثلا گوشی هوشمند) می تواند آن ها را به یک موج صوتی یواش و یکپارچه دگرگونی بطی ء. به عنوان مثال، دیسک های صوتی قدیمی را مدنظر قرار دهید. هر CD صوتی داخل هر ثانیه ۴۴،۱۰۰ سمپل دارد که هریک از آن ها مقداری بین ۰ تا ۶۵،۵۳۵ (یا همان ۱۶ بیت) خواهد داشت. به بیان دیگر، در هر حین ۴۴،۱۰۰ تصویر لحظه ای از موج داریم که در هریک از آن ها، گمان وجود ۶۵،۵۳۶ نرخ حیات دارد.

ارج 16bit/44kHz تو CDهای صوتی به معنای ۱۰ مگابایت محیط به ازای هر دقیقه صدای استریو است. به عبارت دیگر، می توان این ترکیب را با بیش از یک مگابیت تو هر حین برابر دانست. چنین حجمی از داده قطعا در دوران کنونی آن چنان زیاد نیست؛ اما داخل انتقال بی سیم صدا از وسیله پخش کننده تا هدفون یا اسپیکر بلوتوثی بنیانی خواهد بود. به علاوه، اگر ترانه داشته باشید این طور حجمی از داده را استریم کنید، ترافیک استفاده داده در گوشی هوشمند شما تحت تأثیر استراحت می گیرد.



برای مدیریت بغرنج حجم داده های صوتی، صدای فشرده شده یا همان فرمت های MP3 یا AAC مطرح شدند. این کدک ها به صورت مجموعه ای از فرایندهای فشرده سازی و عادی سازی فایل صداهای ناشنیدنی را با روشی موسوم به Psychoacoustic Modeling حذف می کنند. روش سابق الذکر به کدک ها امکان می دهد ظرفیت داده های صوتی را به میزان چشمگیری کاهش دهند. به عنوان مثال، هر دقیقه فایل MP3 حجمی حدود یک مگابایت دارد؛ درنتیجه، ظرفیت آن از فایل اولیه ۱۰ برابر کمتر است.

کمینه کردن ظرفیت داده های صوتی با کاهش چونی همراه خواهد بود؛ ازاین رو، کدک هایی همچون MP3 را به نام lossy غصه می شناسند. بوسیله اقرار دیگر، صدایی که تو فرایند کاهش ظرفیت حذف می شود، بازیافت شدنی نخواهد بود. صداهای فشرده شده ازلحاظ تئوری کیفیت کمتری از نسخه ی عادی نوا دارند. البته امروزه عاطفه این کاهش کیفیت آن چنان آسان نیست و درون روزهای ابتدایی توسعه ی کدک های فشرده سازی، کاهش کیفیت بی پرده نمدار بود. بهبود انکودرها، افزایش بیت ریت و... باعث بهبود کیفیت فایل های صوتی فشرده شدند؛ البته هنوز بی آرامی می توان حتی در هدفون های متجاوز کم ارزش ارج تا حدودی تفاوت کیفیت را بین صدای فشرده و عادی حدس زد.

اینک نوبت به مطالعه نقش بلوتوث تو انتقال داده های صوتی می رسد. بلوتوث فرایند انتقالی با استعمال توان کم محسوب می شود که برای ارجاع داده بین مایه هایی با بور ی نزدیک مدل سازی شد. این فرایند درمقایسه با Wi-Fi توان کمتری مصرف می کنند و فاصله ی مجاز و نرخ انتقال داده اش نیز کمتر است. با پیشرفت فناوری بلوتوث داخل سال های گذشته، ابعاد حداکثر مسئله ممکن در آن نیز افزودن صریح کرده است؛ درنتیجه، امروزه در مقایسه با سال های ابتدایی معرفی کردن بلوتوث، امکان انتقال داده های بیشتری ازطریق این فناوری وجود دارد.کدک SBC از سال ها پیش به عنوان راهکار مناسب واگذاری صدای بلوتوثی استعمال می شود

در روزهای مقدماتی معرفی بلوتوث، بخاطر انتقال داده از این روش باید داده های صوتی بسیار کوچک می شدند. فرایند کاهش حجم با کاربرد از کدکی موسوم به SBC (مخفف low complexity subband codec) انجام می شد. کدک سابق الذکر با کمال مطلوب حفظ حداکثری کیفیت نوا توسعه نیافته بود و تنها تلاش می کرد حداقل نبوغ پردازشی ممکن را مصرف کند؛ چون دستگاه های مرام آن بسیار ضعیف بودند. داخل سال های گذشته، SBC حزن پیشرفت کرده است و تو اکثر دستگاه ها با بیت ریت حداکثر ۳۴۵ کیلوبیت برثانیه ادا می شود. داخل مقام مقایسه، حساب کاربری اسپاتیفای پریمیوم امکان استریم صدای ۳۲۰ کیلوبیت برثانیه را به کاربر می دهد. البته فراموش نکنید کدک هایی با بیت ریت شبیه لزوما کیفیت صدای مقابل ندارند؛ اما می توان با تقریب مناسبی آن ها را باهم مقایسه کرد.

هیچ تضمینی بود ندارد که کدک SBC حتما بیت ریت ۳۴۵ کیلوبیت برثانیه را بوسیله کاربر نمایش یواش. درواقع، این ظن حیات دارد که یک دستگاه بیت ریت کمتر را به کار گیرد. درمجموع، کدک SBC در بهترین حالت هم کیفیتی آن چنان بهتر از MP3 یا AAC ندارد و همیشه هم در بهترین حالت و کیفیت تراشیدن. همین فرایندها و محظور های کاهش کیفیت ندا بودند که درنهایت به متولد aptX انجامیدند.aptX مسبوق می شود

کدک aptX همچنین مانند برادران بزرگ ترش، با هدف فشرده سازی داده های صوتی معرفی شده است؛ اما روشی تقریبا متفاوت را برای فشرده کردن داده به کار می گیرد. همان طورکه گفتیم، MP3 با روش Psychoacoustic Modeling، حجم داده را کاهش می دهد. درمقابل، aptX برای کاهش حجم روشی موسوم به Time Domain ADPCM دارد که بخاطر آشنایی کامل با آن، خواندن مقاله ی مرجع پیشنهاد می شود. به طور اختصار و ساده، این طرز در هر سمپل صدا از بیت های کمتری مصرف می بطی ء که تو مجموع، بوسیله کاهش حجم فایل منجر می شود.



پتنت های مرتبط با کدک aptX اینک در مالکیت کوالکام هستند. باهم اتحاد کردن آمریکایی ادعاهایی بزرگ درباره ی این فناوری می کند. به نشانی مثال، در بخشی از توضیحات کدک می خوانیم:ندا با کدک aptX فناوری ای با بازدهی چشمگیر است که مطمئن می شود صدایی بسیار باکیفیت را از مایه های بلوتوثی تان دریافت کنید؛ درنتیجه، نیکوترین کیفیت گوش دادن بوسیله محتوای صوتی را امتحان خواهید کرد.

نکته ی عمده در بهره برداری از فناوری aptX این است که هر دو مایه (گوشی هوشمند و هدفون یا اسپیکر) باید از کدک aptX پشتیبانی کنند. چنانچه کدک فقط در یک دستگاه پشتیبانی شود، نمی توانید از کیفیت آن بهره مند شوید.

نسخه های اولیه از aptX هنوزهم در دستگاه ها استفاده می شوند و بسیار اندوه مرسوم هستند. تنها بهینه سازی مهم بین این کدک و SBC را می توان کره بیت ریت ۳۸۴ کیلوبیت برثانیه دانست؛ بااین حال، aptX با بیت ریت ۳۸۴ و SBC با بیت ریت ۳۴۵، تفاوت چندانی باهم ندارند. اگر یکی از دستگاه های شما SBC را در زیادترین بیت ریت پشتیبانی نمی کند؛ اما حاضر بوسیله aptX است، شاید اندکی بهبود را در کیفیت لحن تجربه کنید.

کدک aptX HD درمقایسه با نسخه های اولیه قدری بهبود یافته است. این کدک صدای ۲۴ بیتی را در بیت ریت ۵۷۶ کیلوبیت برثانیه ارائه می بطی ء. نسخه ی دیگری غصه به صیت aptX Adaptive وجود دارد که به قیافه تئوری چونی صدای aptX HD را در بیت ریت کمتر و امکان نصیب مندی از ارج سمپل ۹۶ کیلوهرتز بوسیله همراه دارد.

در این لینک می توانید دستگاه های را مشاهده کنید که از aptX پشتیبانی می کنید. هیچ یک از وسیله های اپلی در سیاهه سابق الذکر دیده نمی شود؛ اما محصولات شرکت های دیگر همچون سامسونگ، ال جی، گوگل و... از aptX پشتیبانی می کنند. البته فراموش نکنید که فهرست وب سایت رسمی aptX بوسیله رخ منظم به روز نمی شود و اگر دستگاه مدنظرتان را درون سیاهه ندیدید، بهتر است فهرست مشخصات خود وسیله را بررسی کنید.آیا aptX هنوز کارایی دارد؟

داخل پاسخ کوتاه به این پرسش باید بگوییم: «شاید». امروزه SBC برخلاف روزهای ابتدایی ترقی ی بلوتوث، مشکلات آن چنانی کاهش کیفیت ندارد. درواقع، اگر SBC به عطا پیاده سازی شود، با دیگر کدک های lossy برابری نسبی خواهد داشت. درمقابل، aptX احتمالا این امکان را فراهم می کند که انتقال لحن ازطریق بلوتوث برایتان با کاهش آن چنانی کیفیت همراه نباشد. البته برای چسبیدگی به چونی بهتر، عزب پشتیبانی دستگاه شما از aptX کافی نخواهد بود. به عنوان مثال، فداکار از دستگاه ها کدک را مستقیما از منبع نغمه اجرا می کنند؛ درنتیجه، اگر فایل های موجود روی گوشی شما AAC باشد و هدفون حزن از آن ها پشیبانی نرم (اغلب دستگاه های اپل پشتیبانی می کنند)، صدا را بدون کاهش کیفیت SBC می شنوید و بوسیله aptX نیازی هم نخواهد بود.



نکته ی مهم تر در وارسی کیفیت و کارایی aptX این است که باید منبع و فایل ورودی صدا را حزن مدنظر قرار دهید. کدک aptX HD روی کاغذ ممتاز به نظر می رسد که با بیت ریت و سمپل فراوان مناسب خواهد وجود. گفتنی است تازمانی که صدای ورودی و لب شما باکیفیت نباشد، این قابلیت ها آن چنان مهم نیستند. در مجموع، کدک بهتر در احاله صدا زمانی فایده خواهد داشت که صدای اصلی با کیفیت بیشتری پخش شود. وقتی فایل ورودی صدا و موسیقی شما بی کیفیت باشید خواه از هدفون ارزان و بی کیفیت استفاده کنید، کدک های SBC و aptX مغایرت چندانی نخواهند داشت.برای یکروز مندی طولانی از ظرفیت های aptX به صدای ورودی باکیفیت نیاز دارید

برخی از کاربران کیفیت بیشتر صدا را تو فایل های صوتی و موسیقی طلب می کنند. آن ها به قفا فایل های صوتی با رزولوشن چشمگیر و فشرده سازی حداقلی هستند که کل تجربه ی کاربری را تغییر می دهد. بااین حال، همه ی آدم به دنبال چنین تجربه ای نیستند و فایل های بدون کاهش کیفیت هم بوسیله آسانی دردسترس همه فراغت ندارند. از مدل های موجود می نبوغ به سرویس Tidal اشاره کرد که گز ینه ی HiFi را هم دراختیار کاربران راحتی می دهد. کیفیت استریم این درخت سرو درمقایسه با استریم های مرسوم ۳۲۰ کیلوبیت برثانیه، چند سطح برتر است و استریم ۱،۴۱۱ کیلوبیت برثانیه را به کاربر ارائه می درنگ. از سرو های دیگر می توان بوسیله Amazon Music HD رمز کرد که نفقه ی بیشتری به کاربر تحمیل می درنگ. درنهایت در شرایط عادی که کاربر بوسیله دنبال نوا با رزولوشنی خیره کننده نیست، به رابطه آن چنان پیشرفته زیرفون از ارتباط بلوتوثی مرسوم حاجت ندارد.

علاوه بر کدک aptX، استاندارد های دیگری هم در راسته وجود دارند که با تمرکز کنار افزایش چونی ارتباط صوتی ازطریق بلوتوث توسعه یافته اند. به عنوان مثال، سونی راهکاری بوسیله نام LDAC بخاطر ارتباط بلوتوثی عرضه می بطی ء که البته در دستگاه های محدودی پشتیبانی می شود. فراموش نکنید که کدک انتقال صدا، عزب قدری از مؤلفه های تأثیرگذار به خشکی امدن کیفیت را تشکیل می دهد که مقدر شدن آن چنان جلال هم نیست. کیفیت اسپیکر و حتی جانمایی آن در اتاق کاربر، کیفیت هدفون و چگونگی قرارگیری روی گوش، چونی صدای منبع و... تأثیر بسیار بیشتری روی امتحان ی شما از چونی لحن می گذارند. درنهایت، کدک ارتباطی چیز بسیار از راهکار اتصال بین دستگاه ها نیست و در همان وزن اهمیت پیدا می یواش. شاید چنین اظهارنظری بحث برانگیز به نظر برسد؛ ولی می توانید با آزمایش کدک ها و فایل های موسیقی مختلف با کیفیت های گوناگون، خودتان تفاوت کدک ها را بررسی کنید. به هرحال aptX آن شرف اساسی بوسیله نظر نمی رسد که در کمیسیون توجه استراحت گرفته است.آینده ی aptX و بلوتوثمقاله های مرتبط:مقایسه متداول ترین فرمت های صوتیبا کدک های صوتی دالبی و DTS درون صدای فراگیر فیلم های سینمایی آشنا شوید

درحال حاضر) نسخه های جدیدی از aptX درون محصولاتی صوتی تو حال تولد هستند که ظرفیت گشایش شرایط و جذاب ترکردن کدک را دارند. بوسیله عنوان مثال، پیش تر تو همین مقاله به استاندارد ی Adaptive اشاره کردیم که کیفیت صدا را تا وزن مناسبی بهبود می دهد. امروزه، از اشتهار های جدیدی همچون aptX Low Latency گفتگو می شود که نبوغ پیشرفت مناسبی دارند.

شاید داخل فدایی مواقع در مصرف از هدفون های بلوتوث، مسبوق ناهماهنگی بین حقیقت صدا و صدایی شده باشید که به گوش می رسد. این تأخی، به دلیل پردازشی ایجاد می شود که برای رساندن نغمه بوسیله شنوایی های شما ازطریق بلوتوث احتیاج خواهد حیات. کدک متاخر موسوم به Low Latency تأخیر مرسوم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی ثانیه ی SBC را بوسیله ۴۰ میلی ثانیه می رساند؛ چنین کاهشی قطعا روی بهبود تجربه ی تأخیر ندا تأثیر دارد. تا اینکه کدک aptX Adaptive حزن تأخیر بخشی دارد و ازلحاظ تئوری، تأخیر ۸۰ غبطه لمحه ای بخاطر آن مطرح می شود.



در آینده ی بستگی های صوتی با بلوتوث، به روزرسانی های مهمی دیده می شود که یکی از آن ها در فرم LC3 یا Low Complexity Communication Codec حیات دارد. این کدک ازلحاظ تئوری امکان ارائه ی بیت ریت های کم با حفظ کیفیت نغمه را مجهز می کند؛ البته LC3 در نمایشگاه CES 2020 معرفی کردن شد و تا عرضه ی نهایی آن هنوز زمان زیادی باقی است.

درنهایت، پاسخ به این سؤال که «آیا aptX صدایی باکیفیت خیس بوسیله همراه دارد؟» تا حدودی مثبت خواهد بود. اگرچه فشرده سازی بهتر اغلب قابلیتی کم قیمت محسوب می شود، لزوما بوسیله کیفیت صدای بهتر نمی انجامد. aptX را می توان کمیسیون ای در زنجیری بزرگ دانست و در اغلب وسیله های کنونی، کدک کنونی SBC کافی خواهد بود. بوسیله عنوان مثال، کاربران عادی که اغلب محتوای موسیقی را از یوتیوب یا حساب کاربری مجانی اسپاتیفای می شنوند، با کاربرد از aptX بهبود آن چنانی داخل کیفیت امتحان نمی کنند. بخاطر تجربه ی عالی، باید علاوه پیاده شدن دستگاه های حرفه ای بلوتوثی فراهم بوسیله aptX، فایل های صوتی و موسیقی باکیفیت پیدا کنید. در این طور وضعیتی، قطعا aptX HD و aptX Adaptive کیفیتی بهتر از SBC بوسیله همراه خواهند داشت؛ البته چنانچه کاربری باشید که به چنین سطحی از کیفیت نیاز دارد، بوسیله احتمال بسیار متجاوز ارتباط سیمی را به بلوتوث ترجیح می دهید.بیشتر بخوانید:Bird Box و چند فیلم و سریال دیگر نتفلیکس رایگان دردسترس استراحت گرفتندوزارت دادگستری آمریکا یکی از دسته های سارق فیلم و سریال را منحل کرددانگل اندروید TV گوگل با کدنام سابرینا به زودی عرضه می شود؟با پورت های HDMI و DisplayPort بیشتر آشنا شویمچگونه کدک ویدیویی جدید H.H/266 VVC می تواند انقلابی تو صنعت چندرسانه ای ایجاد
آرم مجددا شهرت خود را در یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخی دنیای فناوری ثبت کرد. این شرکت بریتانیایی کوشا داخل صنعت نیم هادی چند روز پیش با اشاعه خبر ادغام ۴۰ میلیارد دلاری خویشتن با انویدیا، به صدر اطلاع دادن دنیای فناوری آمد. چهار سال پیش هم که خبر فروش ۳۲ میلیارد دلاری به شرکت ژاپنی سافت بانک منتشر شد، آرم در صدر اعلام استراحت گفت.

اطلاع فروش آرم به انویدیا با تمام دلربایی ها و فرصت های احتمالی که در بازار فناوری ایجاد می کند، با موانعی روبه رو شده است. یکی از بی آرامی بنیان گذاران آرم کارزاری را به سیاق انداخته است تا بریتانیا را به دخالت در فرایند بیع احتمالی شریک به انویدیا مجبور درنگ. او پیشنهاد می دهد که طالع بریتانیا، مجددا آرم را به عنوان یک شرکت سهامی اختصاصی بوسیله رسمیت بشناسد.

هرمن هاسر که آرم را در سال ۱۹۹۰ به همراه چندی از همکارانش به عنوان یک اسپین آف از انبازی Acron Computers وضع اندازی کرد، روزنامه ای سرگشاده به اول وزیر بریتانیا، بوریس جانسون نوشته است. او نگرانی جدی خود را از احتمال از دست روبیدن شغل های بی اندازه در ناحیه بوسیله شروع وزیر وقوف رحم. در بخش هایی از نامه ی هاسر بوسیله تغییر احتمالی مدل تصرف وکار آرم درصورت فروش به انویدیا اشاره می شود که تا اینکه روی استقلال اقتصاد بریتانیا بی قراری تأثیر می گذارد.از بین روبیدن استخلاص آرم، بزرگ ترین چالشی است که با فروش به انویدیا رخ می دهد

هم شالوده گذار آرم بخاطر جلب نظر عموم آدم و دیگر مدیران قبلی آرم، وب سایتی را برای کارزار خویشتن موسوم به Save Arm اسلوب اندازی کرد تا برای جلوگیری از فروش شرکت به انویدیا، امضا جمع درنگ. هاسر از دولت بریتانیا می خواهد که با دخول به جریان خرید خواه ایجاد مفاد قانونی محدودکننده، پیمان نامه را تاحدی کنترل یواش. او پیشنهاد می دهد که انویدیا ملزم به پاسداری قوانینی همچون حفظ نیروی انسانی کنونی و ارائه دادن فناوری ها به شرکت های بریتانیایی شود تا شرکت های فعال در آن ناحیه هنوز بتوانند از مزایای آرم بهره مند شوند. به هرحال واکنش های انتقادی و اعتراضی نسبت به سودا آرم به انویدیا، وعده دیگر شرایط جذاب و جالب دنیای فناوری درون خارج از کشورهای فرمان روای صنعت یعنی ایالات متحده و گره را مدال داد. به هرحال شهروندان و مدیران بریتانیایی نمی خواهند یکی از پشیز قدرت هایشان در دنیای امروز، از بین برود.

منتقدان سودا آرم به طور اختصار بوسیله این نکته اعتراض دارند که چرا باهم اتحاد کردن بریتانیایی برای هدف مستقل ماندن سعی نمی کند. آن ها در ابتدا اعتراض می کنند که چرا آرم بوسیله سافت بانک فروخته شد و چرا امروز اقبال بریتانیا کار کننده برای حفظ استخلاص این همکاری و دیگر فعالان تویی صنعتی فناوری ارتکاب نمی دهد؟



هاسر در دنباله ی روزنامه اش بوسیله این نکته اشاره می کند که فروش آرم بوسیله یک مشارکت آمریکایی، عواقب گشاد ای داخل طاس بازار بین المللی خواهد داشت. آرم والا مالکیت انویدیا باید قوانین صادراتی ایالات متحده را تجلیل بطی ء و درنتیجه همدستی اش با شرکای بزرگ چینی دچار اختلال می شود. همچنین تو امتداد ی زنجیره، همه ی شرکت هایی که با آرم کار می کنند باید قوانین CFIUS را تکریم کنند. هرمن داخل گپ های خود به ضایع مالکیت اقتصادی بریتانیا اشاره می درنگ که با حیات همکاری قدرتمندی همچون آرم، تضمین می شد. از دید او اینک با ابتیاع آرم به انویدیا، تصمیم های بنیانی انبازی پیش گام بریتانایی به جای کشور وطنش، داخل قصر سفید اندوهناک می شود.

سیمون سگارس، مدیرعامل آرم و جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، تاحدودی بخاطر انتقادها و اعتراض های این چنینی آماده بوده اند. آن ها داخل کنفرانس خبری که پس از اطلاع دادن رسمی سودا برگزار شد، روی حفظ کردن خلاصی آرم پس از خرید به انویدیا تأکید کردند. آن ها می گویند مدل کسب وکاری کنونی درون ارائه ی مجوز به شریک های خریدار آرم ادامه برملا خواهد کرد و البته ادغام، به نفع مشتریان هر دو باهم اتحاد کردن آرم و انویدیا خواهد بود. مدیرعامل انویدیا می گوید ادغام آرم، منجر به توسعه ی فناوری ها و ارائه ی محصولات و دستاوردهای بهتر به مشتریان کنونی هم می شود. دراین میان، هاسر با سعی می گوید که هیچ بیانیه و صحبتی ازسوی مدیران آرم و انویدیا، بدون اصول حقوقی زیبنده پذیرش نیست.

هاسر در کمی از روزنامه اش به نیروی انسانی آرم اشاره می کند. او می گوید مهندسان و کارمندان آرم اکنون در شهرهای گوناگون بریتانیا از کمبریج و منچستر و بلفست تا گلاسکو و شفیلد و وارویک بی جنبش و کوشا هستند. از نگاه بی آرامی بنیاد گذار آرم، وقتی ساختمان مرکزی شرکت به ایالات متحده منتقل شود، بسیاری از این شرایط کاری و استخدامی از بین می رود. هاسر در ادامه ی مصاحبت هایش فروش Cardbury توسط Kraft را مثال می زند.

استاندارد تصرف وکاری آرم از ابتدای فعالیت با این اصل پیش رفت که آن ها ازلحاظ استقلال و بی طرفی تو دنیای نصف هادی، متشابه سوئیس درون دنیای سیاست و قناعت باشند. بوسیله همین برهان شریک بریتانیایی، مجوزهای طراحی خود را به بازه ی گشاد ای از انبازی های مشتری ارائه می یواش که بسیاری از آن ها با یکدیگر رقابتی قطعی دارند. تو میان همین مشتریان، رقبای موکد انویدیا بی آرامی دیده می شوند. هاسر اعتقاد دارد فروش آرم بوسیله انویدیا و فعالیت عرشه کنترل یکی از مشتریان، تماس های کسب وکاری آرم را ناپایدار می کند.

درمیان تمامی نگرانی هایی که هاسر درون ارتباط با فروش آرم به انویدیا مطرح می کند، استقلال این مشارکت از ایالات متحده زیاد از همه اهمیت دارد. آرم امروز به نشانی یکی از مستقل ترین شریک شدن های دنیای فناوری شناخته می شود که قطعا پس از فرود امدن به انویدیا، بخش عمده ای از آن را از دست می دهد. هاسر درون ادامه ی روزنامه به نقش اساسی و سهم بازار ۹۵ درصدی آرم در میدان پردازنده گوشی  های هوشمند اشاره می درنگ. همین موقعیت، آرم را به تنها همکاری بریتانیایی دگرگونی کرده است که در میدان نگرش فعالیت، تسهیم غالب دارد. آرم امروز به رخ کاملا متمایز، درکنار غول های گروه FAANG (فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل) استراحت می گیرد که هرکدام درون حوزه های فعالیت خود، فرمان روای میدان هستند.

هاسر در اندکی از نامه اش رمز ی جالبی به جنگ تجاری ایالات متحده و چین و نقش بریتانیا دارد:در دورانی که رئیس جمهور آمریکا، از تفوق فناورانه ی کشورش بوسیله نشانی تسلیحات ای تو رزم تجاری با چین کاربرد می کند، بریتانیا باید سلاح ویژه خود را داشته باشد. آرم امروز در گوشی های هوشمند تاسیس اپل، سامسونگ، هواوی، سونی و تقریبا تمامی برندهای جهان استفاده می شود و می تواند تأثیری ژرف روی آن ها داشته باشد.مقاله های مرتبط:فروش آرم به انویدیا صنعت نیم هادی را دگرگون می کندچرا ابتیاع آرم توسط انویدیا غرض درستی نیست؟

روزنامه ی هاسر به جانسون، اولین واکنش بنیان گذاران آرم به فروش این شرکت (آن هم دو وعده) نیست. در ماه آگوست، مقدماتی بینایی ها مبنی به خشکی امدن تمایل ابتیاع آرم ازسوی انویدیا طرح شد. تودور براون، هم بنیان گذار و مدیر کل سابق آرم در واکنشی به رویه مدیریت آرم توسط سافت بانک اعتراض کرده وجود و فروش بوسیله انویدیا را یک راهکار اشتباه بخاطر فرار شرکت ژاپنی از چالش های مالی دانست.

سافت بانک با خرید آرم تصمیم داشت تا نفوذی کندرو به راسته فناوری های اینترنت اشیاء داشته باشد. آن ها زیاد از همه روی نمونه کسب وکاری آرم و ارتباط هایش با تولیدکننده های ابدار افزار متمرکز بودند تا شاید موج جدیدی از تنخواه گذاری داخل IP و نیمه هادی ها در دستگاه های متصل بوسیله اینترنت به راه بیندازند. درواقع سافت بانک غرض نداشت تا تمرکز روی موضوع های دوست داشتنی و داغ رایج مشابه فهمیدن ساختگی و سیستم های خودکار را به عنوان مرزوبوم ی اصلی سرمایه گذاری پشت بطی ء.

دستور کار ی سافت بانک در تمرکز روی IoT با انقراض روبه رو شد. صنعت اینترنت اشیاء با آن سرعتی که همه کام داشتند، لول نکرد. به هرحال این صنعت هنوز تا جوان شدن متد زیادی دارد و شاید حتی هیچ گاه به اندازه ی بخش های دیگر دنیای فناوری، سودآور نشود.

تودور هم متشابه هاسر اعتقاد داشت که بیع آرم به شرکتی که رقیب بسیاری از مشتریان محسوب می شود، استقلال مشارکت بریتانیایی را از بین می سرما. بوسیله هرحال اعتراض ها به فروش ۴۰ میلیارد دلاری آرم بوسیله انویدیا هنوز امتداد دارد و باتوجه به ضدیت های احتمالی انتظام گران قانونی، وضعیت برای دو شریک بریتانیایی و آمریکایی آسان نخواهد بود. به همین دلیل مدیرعامل انویدیا پرگیر ی زمانی ۱۸ ماهه را بخاطر بازپسین شدن پیمان نامه پیش دماغ کرده است.بیشتر بخوانید:احراز هویت ازطریق حسگر جای پا انگشت برای ورود به واتساپ مادون وبجنسن هوانگ می گوید احتمالا پردازنده های آرم با برند انویدیا ارائه می شوندفروش آرم بوسیله انویدیا صنعت نیمه هادی را دگرگون می کندانویدیا درصدد گنجاندن پردازنده های گرافیکی خود داخل گوشی های مجهز بوسیله آرم استتصاویر جدید سرفیس هاب ۸۵ اینچی مایکروسافت فاش شد
علائم سرماخوردگیو آنفلوانزای فصلی به خصوص با محظور خفیف کووید-۱۹ همپوشانی زیادی دارد و تشخیص آنها از یکدیگر کار سختی است، چرا که هر سه این مصیبت ها می توانند سرفه ایجاد کنند.

یک رویه تشخیص این سه گانه بیماری از غم طریق متعارف بروز علائم آنها است: اغلب موارد علامت دار کووید-۱۹ با تب مطلع می شود و سرفه به دنبال آن می آید. آنفلوآنزای فصلی معمولا روالی متضاد دارد و افراد پیش از بروز تب بوسیله تدریج دچار سرفه می شوند. اگر دچار سرماخوردگی باشید، با ظن بیشتر علائم تان با گلودرد به نشانی ابتدایی علامت شروع می شود.

این اینفوگرافیک چگونگی افتراق دادن کروناویروس جدید را از آنفلوآنزای فصلی و سرماخوردگی نشان می دهد.



برای بزرگنمایی بیشتر اینجارا کلیک کنید

البته این اینفوگرافیک که فهرست علائم و قانون بروزشان را نشان می دهد، صددرصد در همگی موارد صدق نمی یواش: برخی از بیماران کووید-۱۹ اصلا تب ندارند و فداکار از بیماران آنفلوآنزا هرگز دچار سرفه نمی شوند.

بنابراین سرعت بروز علائم و مدت طول کشیدنشان هم باید در این افتراق مورد توجه باشد.

علائم کرونا در مقایسه با علائم آنفلوانزا معمولا به طور تدریجی تیز بی پرده می شوند. با اینکه برخی از افراد به تدریج دو روز بعد از عفونت علائم کووید-۱۹ را نشان می دهند، امکان پذیر است تا دو هفته پس از عفونت اولیه کشش بکشد تا ناتندرست علامت دار شود. به طور میانگین افراد پنج روز پس از عفونت با ویروس کرونا احساس ناخوشی می کنند.

در مقابل، افراد دچار آنفلوآنزا معمولا بوسیله طور ناگهانی یک تا چهار روز پس از عفونت با ویروس آنفلوآنزا احساس بیماری می کنند. اغلب این بیماران در کمتر از دو هفته گشایش پیدا می کند و اغلب این بهبودی به سرعت در چند روز قیافه می دهد.

بیماران دچار کرونا نیز ممکن است داخل طول دو هفته بهبود نمایان کنند، اما درصد فزاینده ای از بیماران گزارش می کنند که برخی از علائم داخل آنها حتی تا چند ماه ادامه دارد.

علائم سرماخوردگی، بر خلاف کرونا، معمولا  دو تا سه گانه روز پس از عفونت با ویروس های سرماخوردگی به اوج خویشتن می رسد- اما مشابه کرونا درون اغلب موارد این علائم به طور تدریجی بروز می کنند. علائم برخی از افراد دستخوش سرماخوردگی بیشتر از سایرین به طول می انجامد: در یک سرماخوردگی معمولی مقدور است گلودرد بخاطر هشت روز، سردرد برای نه تا ۱۰ روز، گرفتگی بینی، أبریزش بینی یا سرفه بخاطر بیش از دو هفته دنباله داشته باشند.

یک راه دیگر برای تشخیص این سه گانه بیماری از بی آرامی توجه به شاخص ترین علائم داخل هریک از آنهاست.

عفونت با ویروس کرونا اشکال گوناگون بی نشان خفیف یا شدید ممکن است عارض دهد. به طور کلی بیماری کووید-۱۹ شاگرد از کروناویروس جدید از شمارش طیف فراخ تظاهرهای بالینی آن منحصر به فرد است.

فداکار از علائم بیماران کووید-۱۹ ممکن است در فهرست علائم شایع نیامده باشد، از جمله ریزش مو، سکسکه و متورم و سرخ شدن انگشتان پا.

بسیاری از بیماران کووید-۱۹ امکان پذیر است حساسیت بویایی یا چشایی شان را از دست بدهند و ابراز این علامت قوی ترین عامل پیش بینی کننده حیات عفونت با کروناویروس جدید است. یک تجسس در اسپانیا نشان داد حدود ۴۰ درصد از بیماران کووید-۱۹ دریافتن بویایی خواه چشایی شان را از دست می دهند، در حالیکه این رقم در بیماران آنفلوانزا فقط ۱۲ درصد بود.

افراد دستخوش سرماخوردگی به نسبت به بیماران کووید-۱۹ بیشتر دچار آبریزش یا گرفتگی دماغ می شوند.

خارش بینی یک علامت متمایز آلرژی ها است که معمولا درون سه بیماری دیگر وجود ندارد.

بالاخره بهترین گونه برای امتیاز کووید-۱۹ انجام آزمایش تشخیصی است. البته ممکن است لازم باشد تا اینکه افرادی که آزمایش کرونا نداده اند، بوسیله موجب عاطفه ناخوشی یا تماس داشتن با فرید دچار ویروس کرونا برای مدتی درون خانه بمانند (معمولا ۱۴ روز یعنی دوره استتار یا کمون بیماری).

گرچه واکسنی برای کرونا درون مشت نیست، ولی زدن واکسن آنفلوآنزا در برگ ریزان به خصوص داخل گروه های پرخطر قرین سالمندان بالای ۶۵ سال، کودکان کوچکتر پنچ سال یا افراد دچار مصیبت های زمینه ای اندرز می شود تا بوسیله این نظم دست کم از مراجعه بیماران دچار آنفلوانزا بوسیله بیمارستان ها کاسته و از تجمع بیماران جلوگیری شود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تو پی عالمگیر ویروس کرونا و مذاکرات کشورهای متنوع بخاطر از سرگیری پروازهای خارجی بسیاری از کشورها با توافق ها و پروتکل های مشترک بهداشتی اقدام بوسیله از سرگیری پروازهای خود کرده اند، ایران همچنین طی ماه های گذشته مذاکرات خود را آغاز کرده و در حال مهیا به بسیاری از مقاصد اجنبی و البته با وضعیت خاص پرواز می درنگ. اما ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین پرواز را ایران به این مقصد داشت هنوز پروازهایش مشخص محو و بارها مسئولان این ملک برقراری مجدد پروازها بوسیله مقصد و از مبدأ ایران را اخبار کرده اند. ولی مجددا این پروازها الغا شده است.

اشتیاق اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی - درباره آخرین وضعیت پروازهای ترکیه گفت: بر اساس آخرین توافقات صورت گرفته، قرار شد اول سپتامبر مصادف با ۱۱ شهریور ماه پروازهای ایران به ترکیه از عادت محزون شود ولی دوباره این پروازها نقض شد و به ۱۱ مهر ماه یعنی اول اکتبر موکول شد.

وی با اشاره به این که مشخص ازاله که پروازهای ایران و ترکیه در تاریخ متاخر انجام شود، افزود: در حال حاضر فقط دو انبازی هواپیمایی پروازهای خود را به صورت خالی به ترکیه انجام می دهند، اگر مسافرانی در این کشور باشد آنها را به ایران باز می گردانند و به نظر می رسد همه چیز بستگی به وضعیت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن دارد.

اسعدی سامانی گفت: پروازهای موردی ایرلاین های داخلی داخل هفته چند بار برای بازگرداندن مسافران به کشور انجام می شود، این در حالی است که شرکت هواپیمایی قطر بوسیله قیافه پروازهای کانکشنی مسافران را بوسیله استانبول می برد که این پروازها یا از فرودگاه معصوم خمینی(ره) بوسیله دوحه و پس از آن به استانبول می جوی خواه آن که پس از عدول کردن به دوحه به بلگراد رفته سپس به مقصد فرودگاه استانبول پرواز می نرم.
این روزها، داده اهمیتی دوچندان یافته است؛ چراکه تفریق و وارسی داده ها می تواند حقایقی را از روندها و تراکنش ها درون فضای وب پیدا کند که در حالت معمولی ردیاب پذیر و معاینه شدنی نیست. امروزه، بسیاری از کارشناسان داده ها را با ارزشمندترین دارایی های بشر در کشش کتاب مقایسه می کنند؛ به طوری که حتی فدایی داده را ارز دنیای مدرن می خوانند. تجرید و تعبیر کردن داده ها بوسیله ابداع اطلاعات منجر می شوند؛ بجای با کنارهم قراردادن اطلاعات و تجمیع آن ها همچنین می توان خرد خلق کرد. ازاین رو، امروزه بسیاری از کسب وکارها به تعاقب استفاده ی حداکثری از داده ها هستند تا بتوانند با روزی برداری از این داده ها، قدرت بیشتری دربرابر رقبا داشته باشند و درآمد خود را متجاوز از پیش افزایش دهند.

نتفلیکس، اینستاگرام، مایکروسافت و بسیاری از غول های دره ی سیلیکون بوسیله ارزش داده ها جای پا درگیر اند و هرروز ابعادی متاخر از یافته های خویشتن را در محصولات تجاری موجودی به کار می گیرند. کلان داده و علوم داده به اندازه ای گلچین کننده است که بوسیله جرئت می نبوغ ظهور غولی نظیر نتفلیکس را در گروِ بهادادن بوسیله غلبه داده ها خواند. تو سال های اخیر، کسب وکارهای تویی همچنین بوسیله اهمیت معلومات اثر برده اند و شکل گیری تیم های علوم داده (Data Science) در پیشروان بازار را تماشایی هستیم.

دیجی کالا، محبوب ترین فروشگاه اینترنتی کشور، جزو کسب وکارهایی است که داخل سال های گذشته، تلاش های خود در این مرزوبوم را آغاز کرده است؛ به راه ای که چندی پیش، دیجی کالا نکست، بازوی نوآوری این هلدینگ، دیتاست هایی برگرفته از داده های پا بر جا فرایند سفارش ها در دیجی کالا را منتشر کرد. دیجی کالا داخل پی برگزاری رویدادهای پروگرام نویسی خود با عنوان دیجی متاع کاپ، هم چشمی جدیدی با محوریت علوم داده (Data Science) تمهید دیده که فراغت است ۲۱ شهریور امسال برگزار شود. فرع مندان به باهم اتحاد کردن در این هم چشمی می توانند به رخساره گروهی و تکی در این رقابت شرکت کنند.

با توجه به اینکه دور جدید دیجی کالا کاپ با محوریت بینش داده (Data Science) برگزار می شود، ساختاری مانند بوسیله رقابت های کَگِل (Kaggle) خواهد داشت. کَگِل جزو سرویس های محبوب بین دیتاساینتیست ها است که همیشه هم چشمی هایی در آن درون حال برگزاری است؛ اما رقابت ها درون کَگِل و این دور از رویداد دیجی متاع کاپ چگونه برگزار می شود؟ همان طورکه می دانید، خرد داده همواره تو پی کشف کردن بهترین راه برای استخراج مفروضات از داده هایی است که پیش از پردازش و انتزاع و تفسیر، معنایی ندارند؛ از این رو، هدف متخصصان معرفت داده این است که بتوانند روش های داده کاوی و پردازش اطلاعات را با داخل نظرگرفتن دو عامل گشایش بخشند: صحت معلومات و سرعت پردازش.

در هم چشمی هایی در برابر دور جدید دیجی کالا کاپ، باهم اتحاد کردن کنندگان باید با در اختیارگرفتن دیتاست های مشخص شده و با شعار حل جریان ای مشخص، پاسخ های خود را که در واقع پاسخ آزمون هستند، پس از پردازش بوسیله میانجی ی الگوریتم هایی که طراحی می کنند، دراختیار داوران مسابقه بگذارند. مجریان برگزاری دیجی متاع کاپ اخبار کرده اند که باهم اتحاد کردن کنندگان می توانند از هر تعبیر پروگرام نویسی بخاطر توسعه ی الگوریتم خود استفاده کنند و نتیجه ی نهایی دیتاست تست است که دراختیار تیم داوری قرار می گیرد. مسائل ستایش شده نیز متنوع است و مواردی نظیر پردازش متن، تصویر، سری های زمانی و دیگر مسائل مرتبط با مشکلات کسب وکارها برای حصول اطلاعات از داده ها را محتوی می شوند. 

دیجی متاع جوایز سه و دو و یک میلیون تومانی را برای سه پر حرارت ی ابتدا این رقابت در دیدن گرفته است؛ حال آنکه افراد برگزیده از بخت مصاحبه با متخصصان علوم داده ی دیجی متاع به مشیت الحاق به این تیم بهره مند خواهند شد. براساس اطلاعات ارائه شده، این رقابت از جمعه ۲۱ شهریور آغاز می شود و باهم اتحاد کردن کنندگان فرصت دارند تا اختتام روز شنبه پاسخ های خود را تو پنل مربوط به این رقابت بارگذاری کنند. دیجی کالا کاپ با موضوع معرفت داده با شرکت کوئرا و بربستر این درخت سرو برگزار می شود. علاقه مندان بخاطر شریک داخل این هم چشمی می توانند ازطریق این لینک اقدام کنند. بیشتر بخوانید:همه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۵ شهریور ۹۹]راهنمای نظارت به خشکی امدن آموزش رمزی از سوی وزیر ارتباطات عرضه شدمرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با تنخواه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی افتتاح می شودآیا عادل فردوسی پور با برنامه ای اینترنتی بوسیله قاب تمثال بازمی گردد؟منطقه ۶ تهران درراستای تحقق تهران هوشمند، غیرحضوری می شود
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از شرق، زن میانسال بازپرس است سه سال قبل شوهر سابقش را بوسیله جنایت رسانده و جسدش را با یک تاکسی به بیابانی منتقل کرده است. سال ۹۶ یک راننده تاکسی به پلیسگزارش داد مسافری داشته که یک لاشه را با خود محموله می کرده است. این مرد آدرسی به مأموران قسط و گفت عیال هنوز در محل است و چنانچه زود خود را برسانند، می توانند او را ببینند. 

شوفر تاکسی تو توضیحات بیشتر بوسیله مأموران گفت: ساعاتی پیش زنی میانسال که بسته بزرگی به همراه داشت، خودروی من را دربستی کرایه کرد و با هم بوسیله خارج از شهر رفتیم، اما هنگامی که به مقصد رسید و قصد داشت بسته را از ماشین خارج کند، متوجه شدم در امانت جسد مثله شده ای صبر دارد و غلام اندوه موضوع را به نماینده گزارش دادم. 

پس از اظهارات راننده تاکسی، مأموران به نشانی مدنظر رفتند و زن میانسال را که محبوبه نام دارد، اسیر کردند. در همان ابتدا روشن شد جسد متعلق به همسر سابق محبوبه است. این عیال در همان بازجویی های اولین به قتل اعتراف کرد و گفت: ابراهیم شوهر سابقم بود. او را کشتم در مقابل دیگر تحملش را نداشتم. ابراهیم خیلی به من ظلم می کرد و آزارم می عدل. حتی بعد از جدایی تیمار او مرا عذاب می کرد. سال ها اجازه نداد دخترم را ببینم. من ابد جلوی رفتارهای او کوتاه می آمدم، اما وقتی این وعده به سمتم آمد که کتکم بزند، تحمل نکردم و عصبانیت همه این سال ها را سرش خالی کردم. 
این زن درون ادامه گفت: وقتی با ابراهیم زناشویی کردم، کم سن وسال بودم. در سنین نوجوانی به عقدش درآمدم و خیلی مهلت صغیر دار شدیم و آنجا بود که فهمیدم شوهرم اعتیاد دارد. سال هایی که با شوهری خودمانی زندگی می کردم، برایم سال های سختی بود چون مرتب از او کتک می خوردم تا اینکه تصمیم گرفتم از او استثنا شوم. ابراهیم هم بچه را بوسیله من نداد. فشارهای جریان که به اندیشه ابراهیم تاب کرده بودم، وضعیت مرا ابدار تر کرده حیات. بعد از جدایی حزن نمی گذاشت بچه را ببینم و این تیمار ظلم دیگرش به غلام وجود و غلام تیمار نمی خواستم او را عصبانی تر کنم. ابراهیم می دانست عمه ضعف غلام دخترم است. به هرحال با هر زبانی شده بود، او را راضی کردم اجازه دهد گاهی دخترم را ببینم. تو این سال ها دخترم مبصر شد و ابراهیم هر بار از دست غلام عصبانی می شد، می گفت دستور نمی دهم طفل را ببینی و من مدام کارهای او را نوظهور می گرفتم تا بتوانم دخترم را دیدار کنم. 

بازپرس به قتل تو دنباله اعترافاتش توضیح عدالت: دخترم بزرگ شد و دیگر می توانست از خودش مراقبت کند. من می دانستم او با پدرش ارتباط خیلی خوبی دارد و هیچ وقت سعی نکردم پدرش را جلوی او خراب کنم. 

چند روز قبل از سرگذشت دخترم به غلام گفت از کارهای خانه خسته شده است و نمی تواند بوسیله درس هایش برسد. ضمن اینکه پدرش بی آرامی وقتی عصبانی می شود، او را عذاب می کند. غلام گفتم چند بهره به مسکن آنها می روم و کارها را ادا می دهم تا او بی آرامی به کارهایش برسد. ابراهیم هم از این پیشنهاد ابراز خوشحالی کرد. چند روزی در خانه همسر سابقم بودم. روز واقعه دخترم بیرون رفته بود، ابراهیم باز مواد کشید. غلام چیزی نمی گفتم تا اتفاقی بین ما نیفتد، اما ابراهیم خودش نخست کرد و رفتارهایی انجام داد که من را مفرط اوقات تلخ کرد و من هم به او تعرض کردم. به سمتم حمله کرد تا شبیه گذشته من را بزند. غلام هم از شدت عصبانیت با چاقو یک ضربه بوسیله او زدم و سپس غم می خواستم جسد را از ساختمانی خارج کنم که نتوانستم. تقلا کردم نعش را مثله کنم بوسیله همین خاطر سرش را از تنش جدا کردم، اما باز هم نشد. تا اینکه آن را درون چند پتو پیچیدم، یک تاکسی خبر کردم و به سمت خارج از دهکده رفتم. 

وقتی داشتم پتو را از تاکسی بیرون می کشیدم، گوشه ای از جسد بیرون زد و راننده تاکسی هم دید. البته در آن لحظه به من چیزی نگفت، چند دقیقه سپس که مأموران آمدند، من مسبوق شدم راننده آنها را شناسایی کرده است.  درخواست قصاص

بعد از اعتراف های این عیال و مشخص شدن واقعیت، دخترش به دادسرا شکایت کرد و گفت فراهم به گذشت زدودن. او گفت: پدرم هم خودمانی بود و غصه بداخلاق، ولی غلام دوستش داشتم و مادرم راست نداشت او را بکشد و من شکایت دارم و رضایت نمی دهم. این تو حالی بود که متخصصان پزشکی عرفی سپس از معاینه اشتی فصیح محبوبه اعلام کردند او دچار اختلال شخصیت مرزی است و متهم داخل زمان ارتکاب بوسیله جرم مسئول اعمال خود نبوده است. 

نظر پزشکی قانونی مورد اعتراض اولیای دم قرار گرفت و بایگانی بوسیله باشگاه سه نفره و پنج نفره پزشکی عرفی رفت و هر دو جماعت مسئله بودن متهم را تأیید کردند که باز حزن اولیای دم به آن اعتراض کردند و درخواست تشکیل حلقه هفت نفره پزشکی را دادند که درون این کمیسیون مصیبت متهم در حد جنون و رافع مسئولیت کیفری تشخیص داده نشد. 

با توجه به ابطال دید دو کانون قبلی، نایب متهم به نظر جماعت اعتراض کرد و محفل ۹ نفره تشکیل شد که این مرحله نیز آنها محبوبه را مسئول اعمال خویشتن تشخیص دادند و گفتند بلای ناگهانی روانی او بعد از ارتکاب خطا خلق شده است. 

بوسیله این نظم دختر مقتول برای مادرش درخواست قصاص کرد و کیفرخواست ثمر بازپرس صادر شد. روز گذشته متهم تو شعبه ۱۰ محکمه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. بعد از اینکه کیفرخواست میوه او خوانده شد و اولیای وقت نیز درخواست قصاص را مطرح کردند، قاضی تو جایگاه فراغت گرفت. او گفت: غلام اتهام را مقبول دارم، شوهر سابقم را کشتم، چون هنگفت به من ظلم کرده بود البته قصدم کشتن او نبود. شوهرم به سمت غلام حمله کرد و من را زد من غصه در یک لحظه کنترل خودم را از مشت دادم و از کاری که کردم پشیمان هستم.

وقتی نوبت به مباشر مدافع او رسید، از دادگاه درخواست رفع نواقص پرونده را کرد و گفت: این پرونده نواقص زیادی دارد؛ مقدمه اینکه پزشکی قانونی درون مراحلی هم چشم من را مریض امتیاز داده است و من از محکمه التماس رسیدگی به این موضوع را دارم، ضمن اینکه تحقیقات کامل حلق و تا اینکه عریضی کشتار بازسازی نشده است. با چنین نواقص بزرگی پرونده آماده رسیدگی نیست. با توجه به ایراداتی که مشاور قراول متهم وارد کرد، قضات شعبه ۱۰ وارد عقب مانده شدند و ضبط را برای رفع نواقص به دادسرا بازگرداندند.
به گزارش همشهری آنلاین در روز دربی استقلال و پرسپولیس مثل سنوات گذشته مدیر زورخانه آزادی و یگان ویژه سفت تو ورزشگاه تعدادی از میهمان خود را عاری هماهنگی با سازمان لیگ وارد زورخانه کرده بودند که این موضوع تک اعتراض خبرنگاران رسانه های دیداری و نوشتاری قرار گرفت که به برهان کرونا به آنها اجازه حضور درون این بازی را ندادند.  صادق درودگر تو این خصوص به ایسنا گفته: تعداد نفراتی که داخل استادیوم حاضر شدند براساس آن تصمیماتی است که مدیران آویشن ها گرفته اند. برآن اساس نفراتی درون مرزوبوم اداری خواه مدیریتی باشگاه ها درگاه داشتند و علاوه بر این هم تعدادی از حامیان هواداران و افرادی که در حوزه تبلیغات محیطی پیشگاه دارند، داخل قضیه برگزاری مسابقات بخاطر نصب و خرابی این تبلیغات معاون می کنند. بعضی بی قراری ممکن است سهمیه ای برای هواداران داخل نظر گرفته باشند که من از آن خبر ندارم و مربوط بوسیله مدیران تیم هاست.

وی درون پاسخ به این سوال که این افراد چرا اجازه محضر در ورزشگاه را فاش کردند؟ گفت: یک پروتکل برای آن بازی پیش دماغ شده وجود و مسئولان دو باشگاه هم حضور داشتند. ما باید رفته رفته با شرایط کرونایی خودمان را سازوار کنیم. اگر خاطرتان باشد روزی که خواستیم لیگ برتر اسب سواری  را برگزار کنیم، مورد حمله وافر ها قرار گرفتیم و فشارهای زیادی به ما آمد و حرف های توهین آمیزی شنیدیم. صبوری کردیم و هیچگاه واکنشی مدال نداریم و تقلا کردیم بوسیله موضوع امین خودمان پایبند باشیم. این یک سنگ و علم جهانی بود. حتی یکسری می گفتند وقت برگزاری مسابقات ۵۰، ۶۰ کشته خواهیم عدل. یکسری ها می گفتند که اداره لیگ و مسئولانش تقاص خون کشته شده ها را باید بدهد.



بدنه هیات رییسه سازمان در پاسخ به این سوال که یعنی توانستید پروتکل ها را برای برگزاری مسابقات بوسیله نعوظ طولانی تجلیل کنید؟ گفت: با فداکاری همکارانمان، مسئولان، نیروهای انتظامی، مربیان، بازیکنان و کمیسیون ها مسابقات را برگزار کردیم و نشان دادیم که می توانیم بازی ها را بی عیب برگزار کنیم. البته بعضی از مربی ها و مدیران که تیمشان در آستانه افتادن بود، موضع بی اندازه شدیدی داشتند و بعضی از مالک ها و مدیران مجلس ها هم که تو چهار تیم ترفیع کننده به لیگ قهرمانان آسیا بودند و ممکن وجود با برگزاری مسابقات رله تیمشان بوسیله خطر بیفتند، مواضع دیگری داشتند.

وی اضافه کرد: تنها تیم هایی که داخل میانه های جدول بودند ما را حمایت کردند ولی ما سعی کردیم که به روز اجرا کنیم و مسابقات را برگزار کنیم. خوشبختانه مسابقات هم در همه رده ها برگزار شد. لیگ سه، لیگ دو و لیگ یک، لیگ برتر و شیشه گرفتن حذفی تیمار هنگفت از آقایان با برخی اشخاص هم لگن هایی داشتند و با برگزاری بازی ها مخالفت می کردند و می گفتند امکان مراعات پروتکل ها هیچ فراهم نیست و آویشن ها هم امکانش را ندارند. دیدید که ورزش ها به مرحمت برگزار شد و همه چیز قائم پیش رفت. حالا باید ملتفت فاز دوم شویم. به شکلی تماشاگران را با رعایت پروتکل ها آشنا کنیم و با رعایت این پروتکل ها رفته رفته یک بعضی از تماشاگران را به استادیوم ها بیاوریم.

درودگر درون پاسخ به این سوال که چگونه می شود باتوجه بوسیله شلوغی انباشتگی و عدم تعظیم پروتکل ها تو ورزشگاه، تماشاگران را بوسیله زورخانه آورد؟ گفت: عزب مشکلی که داریم هنگام ورود و خروج تماشاگران بوسیله استادیوم هاست. ازدحامی که ممکن است بوسیله بود بیاورد شاید این پاندمی را تشدید کند وگرنه تو خصوص حضور تماشاگران در زورخانه هیچ مشکلی نداریم و هر تماشایی در فاصله دو صندلی بشیند و الزام کنیم همگی ماسک داشته باشند. درون کشور آلمان و روسیه هم چنین کاری را انجام دادند.

وی امتداد داد: ما نباید از مشکلات فرار کنیم و باید به مشکلات حمله کنیم. یک شرایطی به وجود آمده است که سپس از همه این مسائل فداکار دوستان مطالبی احساسی مطرح می کنند و گپ هایی می کنند که پشتوانه علمی ندارد و با دیو و قلق و خواه اتهام زدن، حرف هایی را می زنند که نمی توانند اثبات کنند. این روش درستی نیست و ما باید علامت دهیم مثل بی نهایت از کشورهای پیشرفته گیتی می توانیم به روز زندگی کنیم و مسابقاتمان را بوسیله روز و پویا پر حرارت برگزار کنیم. ما هر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش که می کنیم متاسفانه یک عده ای به صورت نسنجیده دست افزار می زنند.

رییس راه اندازی اقتصادی فدراسیون فوتبال تو واکنش به این که تبلیغات روی سکوها جلوه بدی دارد گفت: در حال حاضر خودم از شکل تبلیغات راضی نیستم و لباس شلخته ای دارد. از سال آینده بوسیله این شکل نخواهد بود. در هیات رییسه طرحی را مصوب کردیم که سال آینده به شدت با تبلیغات شلخته فاصله بگیریم و هارمونی استادیوم را به بی قراری نزنیم و شکلی از تبلیغات را داشته باشیم که طرز کار و زیبا باشد. هر دو لباس تاثیرگذاری باید حیات داشته باشد. ما رفته رفته داریم معایب را برطرف کنیم. بی عیب نیستیم ولی سعی می کنیم ایراد ها را رفع کنیم. سال آینده ان شاءالله تبلیغات به این شکل نخواهد بود و قدمی رو به جلو بر می داریم ولی نمی خواهم بگویم که کامل بی عیب می شویم. سعی می کنیم که کم عیب باشیم.
AتوGHAROOOON چند سال گذشته، درباره ی تقویت برق (e-boosting) پیشرانه های دیزلی شنیده ایم. چندی از برندهای معروف بی قراری اینک از این فناوری همراه با توربوشارژرهای معمولی برای گشایش خاصیت خواه پاسخ پیشرانه در دورها و غلبه کم استعمال می کنند؛ درحالی که از توربوشارژر معمولی درون دورهای والاتر به منظور پمپ کردن هوای کافی به تو پیشرانه کاربرد می شود.

یکی از فناوری های متاخر صنعت خودرو، توربوشارژر برقی (e-turbocharger) است که بوسیله عنوان یکی از رویه های معاون به پیشرانه برای سازگاری با قوانین آینده درباره ی انتشار گازهای گلخانه ای شناخته می شود. این فناوری قبلا در فرمول یک استعمال شده است و مرسدس AMG به همراه گرت موشن (Garrett Motion)، سازنده معروف توربوشارژر، برای استفاده درون خودروهای جاده ای در حال توسعه ی آن هستند.

محکمی کننده های برقی (بوستر برقی یا سوپرشارژرهای برقی) کاملا با توربوشارژرهای برقی متفاوت هستند. توربوشارژر معمولی کارمایه خود را از گازهای خروجی اگزوز می گیرد و از دو مؤلفه ی پا بر جا تشکیل شده است: یک توربین که گازهای خروجی آن را می گرداند و یک کمپرسور که درواقع هوای ورودی به پیشرانه را زیرفشار راحتی می دهد.

بوستر های برقی به جای توربین از موتور الکتریکی ۴۸ ولت به نشانی جایگزین بهره می برند؛ بنابراین، گازهای خروجی در امر آن دخیل محو. سوپرشارژر برقی می تواند هنگامی که کارمایه گازهای خروجی اگزوز متجاوز کم است، باعث تقویت فشار شود و تأخیر را از بین ببرد و همین امر باعث می شود پاسخ سریعی بوسیله پدال گاز بدهد. ازبین بردن تأخیر و پاسخ سریع العمل سوپرشارژر برقی به عنوان یکی از مزیت های پا بر جا آن شناخته می شود.



توربوشارژرهای برقی نیز از توربین و کمپرسور یکروز می برند؛ اما سواری برقی بخاطر تقویت پاسخ توربوشارژر به آن اضافه می کنند که با غلبه پهلو اینرسی توربین و کمپرسور باعث می شود تا وفاق چندانی بوسیله سرعت پیشرانه نداشته باشند. این سواری بوسیله واکنش توربوشارژر هنگام کم بودن انرژی سرگین خروجی کمک و ازطریق پیمانه سیستم ترمز احیاکننده تو توربوشارژر، کارمایه را بازیافت می کند. هنگامی که شوفر پای خویشتن را از روی پدال مدفوع برمی دارد، هنوزهم در گازهای خروجی اگزوز و سرنوشت های دوّار کارمایه اضافی بود دارد.

درواقع هنگامی که به تحکیم توربوشارژر نیازی نباشد، انرژی خود را حفظ می درنگ و از آن برای استفاده در شرایط آینده بهره می برد. به همین دلیل تمام سیستم های توربو شیر تخلیه دارند تا قضیه خروجی را از توربوشارژر منحرف یواش و مستقیما به منیفولد خروجی انتقال دهد. علاوه بر این، شیر اطمینان بود دارد که فشار استحکام شده را از سمت ورودی پیشرانه آزاد می درنگ. توربوشارژر الکتریکی از کارمایه اضافی برای تولید صاعقه بهره می سرما که در باتری سیستم هیبریدی ذخیره می شود.مقاله های مرتبط:مرسدس AMG از توربوشارژر برقی در خودروهای آینده استفاده می کندتوربوشارژر ها ممکن است با بوستر های برقی جایگزین شوند

توربوشارژر برقی مرسدس AMG و گرت موشن موتوری به ضخامت ۴۰ میلی متر دارد که بین توربین و محفظه کمپرسور توربوشارژر قرار می گیرد. موتور قبل از اینکه گازهای خروجی بوسیله توربین انرژی بدهند، کمپرسور توربوشارژر را می چرخانند؛ ​​به طوری که تا اینکه در حالت دور معقول نیز پاسخ توربوشارژر آنی است و باعث کاهش تأخیر یا «زمان دستیابی بوسیله گشتاور آنی» می شود. تزیین ایده مرسدس بنز و گرت موشن این است که یک توربوشارژر بوسیله تنهایی می تواند کار دو توربوشارژر کوچک و واکنش سریع را عمل دهد و معمولا یک توربوشارژر مبصر تر برای پمپ کردن هوای کافی برای غلبه های زیاد موردنیاز است.

ایده ی گفته شده بوسیله این معنا است که توربوشارژر به مقاطعه گرت موشن می تواند به اندازه ی مناسب برای هر کار تولید شود ؛ یعنی لازم نیست اندازه ی ابهت داشته باشد و می تواند در اندازه های کوچک نیز ساخته شود. این موضوع به ویژه بخاطر استراتژی های احتراق به منظور سازگاری با هنجار آتی تولید گازهای گلخانه ای ضروری است.

مرسدس AMG تو این وهله اعلام نکرد که آیا تجربه ی فرمول یک را قفا خواهد کرد یا از قابلیت بازیابی کارمایه الکتریکی بهره خواهد برد؛ ولی گفته است که از توربوشارژر برقی می توان بخاطر حفظ فشار تقویتی در دورهای دنج (برداشتن پای راننده از روی پدال گاز) استعمال کرد و پس ازآن مجدد بخاطر پاسخ زننده دریچه ی مدفوع آن را بازگرداند. 

مشارکت بورگ وارنر (BorgWarner) نیز فناوری مشابهی ترقی داده که تاکنون فقط برای پیشرانه های کامیون دردسترس است؛ درحالی که همکاری BMTS Technology (شرکت قبلی Bosch Mahle Turbo Systems) آوریل گذشته دستور کار ای بخاطر تولید توربوشارژر برقی در نمایشگاه موتور شانگهای اعلام کرد.

سوپرشارژرها هنوزهم تو اطراف وجود دارند؛ اما به برهان نصیب وری بیشتر و بهبود پاسخ توربوشارژرها، کاربرد از آن ها در حال کاهش است. محرک مکانیکی دمنده بوسیله این معنی است که بوسیله لطف فشار کم گازهای خروجی اگزوز دچار تأخیر نمی شود. ناگفته نماند جگوار، لندرور، لوتوس، ولوو و تعدادی از خودروهای اسپرت آمریکایی هنوزهم از سوپرشارژرها استعمال می کنند.بیشتر بخوانید:مرسدس S63 کابریوله تیونینگ برابوس و فوستلاقدرت مرسدس AMG G63 با تیونینگ پوزایدون تقریبا به معادل بوگاتی ویرون استپیشرانه های نسل جدید مرسدس بنز کلاس S S معرفی شدندنسخه سفارشی مرسدس بنز کلاس X با تیونینگ کان دیزاین معرفی شدهزینه تعویض چربی بی ام و در آمریکا چقدر
داخل عصر حاضر، وابستگی اغلب کسب وکارها به دنیای فناوری بر کسی پوشیده نیست. نیاز به ارتباط بر بستر اینترنت و روزی مندی از فناوری های سایبری به یک نیاز نخستین تو کسب وکارها تغییر شده است. همین نیاز باعث می شود تا امنیت سایبری هم بوسیله نشانی یکی از عمده ترین دغدغه های هر صنعت، لباس تازه ای بوسیله خود بگیرد. امروز دیگر امنیت سایبری یک مسئله ی مرتبط با علم فناوری مفروضات حلق و خود را به شکل یک سیلان ی بنیادی تصرف وکاری نشان می دهد. سازمان ها مجبور هستند تا بخاطر بزمین نشستن به بهترین پیکربندی امنیتی، مبدا فرهنگ آن را مافوق مدیریت مدیران رده فراز در شرکت پیاده سازی کنند. فرهنگی که پیاده شدن محور ی سه گانه ستون بنیادی فناوری، مدیریت و آگاهی کارمندان استوار می شود.اهمیت امنیت سایبری بخاطر سازمان ها

اخبار و گزارش های متعددی که درباره ی چالش ها و تهدیدهای پناه سایبری منتشر می شود، برخی اوقات، تأثیری عکس بر سیاق تفکر مدیران دارد. داخل نگاه مبدا اینگونه تصور می کنیم که یک مدیر با خواندن اخباری همچون نفوذ کردن وسیع به توییتر، باید نگران پیکربندی امنیت سایبری تو شریک شدن خود باشد. درحالی که بسیاری از مدیران رده فراز با دیدن چنین اخباری، تخیل می کنند که با حیات اهداف عظمت همچون توییتر و فیسبوک و دیگر غول های فناوری، دیگر مجرمان سایبری دلبستگی ای به همکاری دون مدیریت آن ها ندارند.

دسته بندی مجرمان سایبری هم شبیه مجرمان دنیای واقعی، بیش متنوع است. در دنیای واقعی بی قراری گروه ای از مجرمان بوسیله متعاقب کلاهبرداری و ربودن الماس هستند و قسمت قسمت کردن ای دیگر، به سرقت یک کیف دستی راضی می شوند. قطعا این دسته ها مغایرت هایی بنیانی داخل رفتار و شخصیت دارند. در دنیای سایبری غم مجرمانی که شرکت های بزرگ و عفیف را کمال مطلوب صبر می دهند، دلبستگی ی بیش کمی به نفوذ و سرقت از همکاری های متوسط و کوچک پیدا می کنند.ناآگاهی از رجحان های امنیتی می تواند بوسیله تعطیلی کسب وکار بینجامد

با بود حقایق بالا، باهم اتحاد کردن های کوچک و متوسط نباید از اهمیت امان سایبری غافل شوند، بلکه باید توجه و نگرانی خود را چندین سطح بالاتر ببرند. شاید مجرمان سایبری رده اوج و بسیار صنف ای، شرکت کوچک یا استارتاپ شما را مرام قرار ندهند، اما دیگر دسته ها قطعا به کسب وکار کوچک اندوه علاقه فاحش می کنند. درون مثالی دیگر اگر سارقان صنف ای تنها به قفا اختلاس از بانک ها و جواهرفروشی ها هستند، بدان معنا ازاله که فروشگاه محلی کوچک شما از صدمه دیگر سارقان تو پناه خواهد بود.

در دنیای جرم های سایبری، تهدیدهای مرسومی که هرروزه شریک شدن های کوچک و متوسط را تیمار هدف صبر می دهند، متمرکز بر هدف خاصی نیستند. درواقع این حمله ها صرف نظر از ابعاد اهداف طراحی شده و به صورت گسترده توزیع می شوند. مجرمان سایبری، حمله های رایج و گسترده را به نحو ای طراحی می کنند که به صورت خودکار انجام شوند. تو این سناریو اگر تعداد زیبنده توجهی از همکاری های کوچک مورد تاثیر استراحت بگیرند، مجرمان بوسیله هدف خود رسیده اند.



بزرگ ترین خطری که شرکت های کوچک و متوسط را تهدید می کند، بدافزار است. بوسیله اعتراف ساده، بدافزار به کند افزاری گفته می شود که با هدف انجام کار کننده به نفع مجرمان سایبری طراحی شده است. بدافزارها فعالیت های گوناگونی همچون حصول داده، بایگانی دکمه های فشرده شده داخل کیبورد برای سرقت داده ها حساس (مثل کارت های بانکی یا اطلاعات ورود بوسیله احصائیه های کاربری) خواه باج گیری اجرا می دهند. باج افزارها که خصوصا به صورت گسترده با مرام گیری کسب وکارها طراحی می شوند، داده های شما را رمزنگاری کرده و اغلب با درخواست پول در لباس رمزارز (مثلا بیت کوین)، آن را رمزگشایی می کنند.

وسایل حقیقی که برای توزیع بدافزار استفاده می شود، ایمیل است. ایمیل های برنگ خون و نفوذی را می توان با یک فایل الصاقی انقلابی ارسال کرد. جنس دیگر، حاوی لینکی به یک وب سایت ظاهرا عفیف می شود که درنهایت سیستم و شبکه ی شعار را آلوده می کند.

سازمان ها باید امنیت سایبری را با دیدگاهی تمامیت مدنظر قرار دهند. پناه سایبری محتوی سه گانه ستون اصلی می شود. هریک از استوانه ها باید به اندازه ی دو ستون دیگر، قدرتمند و ساختارمند باشد. خیساندن سیلندر ها، به ساختن فرهنگ سازمانی با توجه کامل به امنیت می انجامد. درنهایت، نیروی انسانی رشته ی حقیقی است که استوانه ها و کل فرهنگ را به حزن متصل می نرم.سیلندر اول: فناوری

فناوری شامل ابزارهای سخت افزاری و کند افزاری و جهیز هایی می شود که راه اندازی برای بهبود دیواره ی دفاعی و بستن حفره های امنیتی به حکم می گیرد. البته فناوری دربرگیرنده نگرانی ها و بحران های اشتراکی و طاسی نیز می شود. از میان بنیادی ترین انواع نگرانی و دعوا عمومی می استعداد بوسیله مدل سازی شبکه ی سازمانی اشاره کرد. آیا شبکه ی شما بوسیله صورت قطعه بندی شده پیکربندی شده است خواه ساختاری سریر دارد؟ آیا یک بدافزار می تواند بوسیله تمامی پاره ها خاصیت کند یا به خاطر پاره بندی در یک عمه محدود می شود؟ مهندسی شبکه در پایه ای ترین حالت و ساختار، اولین المان بنیانی ستون فناوری در کسب وکار شما محسوب می شود. جانمایی اصولی و منطقی روترها، سوئیچ ها و فایروال های شبکه، بنیادی قدرتمند را برای گمارش دیگر ساختارهای امنیت سایبری فراهم می نرم.

تمامی جهیز های عامل و نرم افزارهای کارمند باید والا پشتیبانی باهم اتحاد کردن توسعه دهنده باشند. همچنین باید به روزرسانی های منظم برای همگی ی آن ها نصب شود. به روزرسانی ها شامل فرمور دستگاه ها قرین روترها و فایروال ها هم می شود. از نکات بنیانی دیگر می توان بوسیله رمزنگاری داده در وسیله های ذخیره سازی برازنده حمل و موبایل ها اشاره کرد. تا اینکه برخی از مناطق جغرافیایی مانند اروپا، رمزنگاری را جزو قوانین محلی (همچون GDPR) مدنظر قرار می دهند. از بنیانی ترین نکات دیگر می توان به کنترل دستگاه های USB اشاره کرد که باید جزو اولویت های واقعی هر دایره باشد.

هر حقوق بگیر تو شبکه ی سایبری خود حداقل به یک فایروال نیاز دارد. فایروال ها در دو جنس پیاده سازی می شوند. برخی از آن ها تو لایه ی فاتحه شبکه یعنی ورودی سازمانی قرار می گیرند که بدافزارها را در نقطه ی ورودی وقوف می کنند. نوع دیگر به نام end-point شناخته می شوند که در دسته های آنتی ویروس و دستور کار های مشابه، روی کامپیوترهای موجود در شبکه نصب خواهند شد. هیچ یک از فایروال ها امکان پوشش شهریه ی فایروال دیگر را ندارد. منتهی اگر در دایره خود مجبور به گزینش یک جنس فایروال هستید، بهتر است نوع end-point را مدنظر داشته باشید.

ابزارهای مراقبت ایمیلی، تا حد زیادی احتمال آلوده شدن به بدافزار را ازطریق ایمیل، کاهش می دهند. البته هیچگاه یک از آن ها محافظتی صددرصدی برای شبکه خلق کردن نمی کنند. ایمیل مخربی که به قیافه حرفه ای طراحی شده و شامل فایل الصاقی اندوه نباشد، قطعا به صبر قابل شناسایی نخواهد حیات. زمانی ایمیل های مخرب نشانه های واضحی داشتند. اشکالات دستور زبانی داخل متن یا طراحی ناقص، آن ها را بوسیله فراغت قابل اطلاع می کرد، اما مجرمان روز به روز حرفه ای برنده شده اند و گوناگون ایمیل انقلابی با ساختارهای متفاوت اینک شرکت ها و افراد را ترساندن می کنند.

سیستم های تشخیص واکنش (IDS) از راه هایی همچون جمع آوری خودکار گزارش سیستم از سرورها و دستگاه های متصل بوسیله شبکه استفاده می کنند. آن ها به دنبال هرگوه فعالیت مشکوک یا سرگذشت بی سابقه در شبکه می گردند. این بررسی ها را می توان در دوره های زمانی جلوه گر پیاده سازی کرد. چنانچه بی قراری با سیستمی پیچیده روبه رو باشیم، می توان اسکن دائمی و زنده را در سیستم به کار گرفت. سیستم های IDS همچنین فایل های سیستمی کلیدی را در سرورها مورد بررسی قرار می دهند و هرگونه تغییر در آن ها آماج ای از تاثیر بوسیله شبکه می دانند.



با حیات پیش نیازهای اوج برای ستون فناوری در پناه سایبری، چگونه باید عملکرد بهینه ی هریک از بخش ها را مطالعه و بررسی کنیم؟ تست های نفوذ و اسکن آسیب پذیری ها، ابزارهای مناسبی بخاطر بررسی عملکرد هستند. تست نفوذ، لایه های امنیتی سازمانی را از نگاهی خارجی بررسی می کند. این تست ها، احتمالا محتوی هزاران تست تکی می شوند که هرکدام برای اطلاع یک آسیب پذیری خاص، مدل سازی شده اند. تست آسیب پذیری نیز تعریف و عملکرد مشابهی دارد، اما در داخل شبکه ی سازمانی و در فایروال اجرا می شود. این تست، تمامی دستگاه های همواره به شبکه ی شما را اسکن می کند و به دنبال آسیب پذیری هایی همچون نرم افزارها و سیستم های عامل تاریخ گذشته یا عاری پچ امنیتی می گردد.

تست های نفوذ و اسکن های آسیب پذیری، باید در پیرامون های زمانی منظم اجرا شوند. نتایج آن ها باید بوسیله چشم اندازی برای مدل سازی و پیکربندی کارهای درمانی بینجامد که درنهایت به وظایف واقعی افراد تحول می شوند. درنهایت اگر مجرمان سایبری پیش از شما وارد آسیب پذیری های امنیتی شوند، قطعا از آن سوءاستفاده می کنند. پس باید هرچه زودتر آسیب پذیری های شبکه را شناسایی و رفع کنید.

تدارک ی پشتیبان از داده های سازمانی باید به یکی از وظایف اصلی مدیران و کارمندان تبدیل شود. بکاپ هایی که خارج از شبکه ی اصلی نگه داری می شوند، امنیت و استفاده متجاوز بیشتری دارند. اگرچه متصل وجود داشتن بکاپ به شبکه، بازیابی آن را درصورت نیاز ساده زیرفون می کند، اما نسخه های آفلاین و خارج از شبکه، بالاترین سطح امنیتی امکان پذیر را خلق کردن می کنند. درنهایت، کارشناسان امنیتی پیاده سازی هر دو نوع بکاپ را پیشنهاد می کنند. به هرحال رخدادهای غیرمترقبه شبیه سیلاب و آتش سوزی می تواند بکاپ های متصل به شبکه را از بین ببرد و دراختیار داشتن نسخه ای دیگر تا اینکه خارج از سازمان، اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.تهیه نسخه پشتیبان باید به اولویت اصلی موسسه تبدیل شده و حتی بوسیله عارض خودکار اجرا شود

نسخه های پشتیبان از سرورها که به رخ منظم بوسیله روزرسانی می شوند و براساس ساختار ایمیج تهیه شده اند، امکان بازیابی زننده کارفرما را فراهم می کنند. بکاپ هایی که در ساختار ایمیج تدارک شده اند، علاوه کنار داده ها از سیستم عامل نیز پشتیبان تدارک می کنند. برخی از نرم افزارهای تهیه ی نسخه ی پشتیبان، امکان دگرگونی کردن ایمیج به ماشین مجازی را اندوه دارند. درنتیجه می استعداد همان نسخه ی پشتیبان را داخل پر اب افزاری دیگر غم اجرا کرد. درنهایت، این طور ساختاری باعث می شود تا در چند دقیقه (به جای چند روزگار) سرور از مشت رفته را بازیابی کنید.

ساختار پشیبان دیگری که بخاطر سرورهای پیشنهاد می شود، از کپی و تکثیر کارفرما حقیقی بهره می سرما. درون این ساختار، یک آقا کپی داریم که بوسیله صورت حی به روزرسانی می شود. درنتیجه درصورت از دست روبیدن سرور اصلی، نسخه ی جایگزین و کپی بوسیله سرعت فعالیت آن را دنباله می دهد.

کارشناسان امنیتی درنهایت پیشنهاد می کنند که صرف کردن نظر از هر روش پشتیبان گیری که در سازمان پیاده می کنید، قدیم آن را تحت آزمایش داشته باشید. از نکات مهم دیگر حزن می توان به حذف و تخریب کامل داده ها از دستگاه های IT رمز کرد که به آخر عمر می رسند.سیلندر دوم: مدیریت و نظارت کنار ساختار IT

مدیریت ساختار IT، مجموعه ای جامع از ساختارهای کنترلی را محتوی می شود که برای نظارت بر کاربرد از طاس دارایی های مرتبط با IT پیاده سازی می کنید. این کنترل ها، در فرم های دادرسی و ساختار عملکردی پیاده سازی می شوند. درنهایت، نیروی انسانی شما با احترام گذاردن دستورالعمل ها، بهترین روش های مستخدم مرتبط با تجهیزات فناوری مفروضات و خصوصا امنیت آن ها را ایفا می بطی ء. بوسیله علاوه، محاکمه ها و دستورالعمل های متمرکز بر حفاظت از داده بی آرامی روز بوسیله روز مرسوم تر شده و حتی شاید جبری شوند.

دستورالعمل های مدیریتی باید فعالیت های لازم بخاطر نگه داری، تعمیر و بازرسی پهلو تمامی المان های فناوری سازمان را بوسیله صورت اصیل و قلیل پوشش دهند. بوسیله عنوان مثال، باید در سیاست های خویشتن به چنین سؤال هایی پاسخ داده باشید: چگونه از پیاده سازی همگی ی بسته های امنیتی در همه ی دستگاه ها مطمئن می شوید؟ زمان بندی آزمایش نسخه های پشتیبان چگونه بوده و آخرین مرحله چه زمانی ازمایش انجام شده است؟ فرایند بازکردن پورت داخل فایروال چگونه انجام می شود؟ آیا برای بازکردن آن پورت، مورد کسب وکاری مستندی بود دارد؟ اسناد داخل چه مکانی نگه داری می شوند؟

تمامی فعالیت هایی که پیرامون سیلندر فناوری ارتکاب می شوند، باید تو دستورالعمل ها ذکر شده باشند. دستورالعمل ها و ساختارها نیز باید یک روند تأییدی یا گزارش دهی را ایجاد کنند.



رمزهای عبور هنوز رایج ترین روش های تأیید هویت هستند. آیا داخل دایره خود، سیاست و چارجوبی برای تدوین رمزهای عبور امن دارید؟ آیا درون دستورالعمل ها به کارمندان گفته اید که از مواردی همچون شهرت اعضای خانواده، تاریخچه تولد و دیگر اطلاعات شخصی (که بوسیله استراحت ازطریق مهندسی مدنی یا تحقیق روی یک کارمند قابل دستیابی هستند) بخاطر رمز گذر استفاده نکنند؟ آیا تاریکی رمز عبور داخل موقعیت های ممکن، الزامی شده است؟ آیا کارمندان را به پیاده سازی ورود دو مرحله ای در موقعیت های امکان پذیر ملزم کرده اید؟

فدایی اداره ها، سیاست های استفاده ی منصفانه را پیاده سازی می کنند. این سیاست ها، استعمال ی مجاز و غیر حلال از مایملک های فناوری داده ها و مخابرات یک راه اندازی را به افراد نشان می دهند. کارمندان نباید در کاربرد ی اشتباه از تجهیزات، بهانه ی حاضر بودن آموزش یا عدم اطلاع رسانی داشته باشند. همه جیز باید به صورت مستند داخل اختیارشان فراغت گرفته باشد. برخی سازمان ها بخاطر اطمینان هرچه بیشتر از ساختارهای پیاده سازی شده، آن ها را با قوانین و دستورالعمل های حقوقی متشابه GDPR یا ISO 27001 هماهنگ می کنند.

مدیران کارمند باید دستورالعملی روبرو برای بررسی نفوذ کردن بوسیله ساختار IT یا رخدادهای پیش بینی نشده داشته باشند. همگی ی دستورالعمل ها همچنین باید تو دوره های زمانی مشخص تکرار و تمرین شوند. فراموش نکنید که دستورالعمل ها تا زمان نوشته نشدن، بوسیله دستورالعمل نهایی تبدیل نمی شوند. اینکه بگوییم «همه می دانند که چه وظیفه ای دارند» به معنای پیاده سازی دستورالعمل تراشیدن. در چنین وضعیتی، هیچ متد نظارت و کنترلی بر ساختارها وجود ندارد. درنهایت، کاملا بی پرده است که اگر دستورالعمل ها پیگیری نشوند، هیچگاه واکنش ای نخواهند داشت.ستون سوم: آگاهی نیروی انسانی

نیروی انسانی، مهم ترین المان در پناه سیستم ها و ایمنی داده ها محسوب می شود. برخی اوقات، سازمان ها داخل زمان پیاده سازی تبدیل یا اجرای دستورالعمل های امنیتی، با بازخورد منفی نیروی انسانی روبه رو می شوند. محلول این چالش، وعده ی بدوی درون گشایش سیستم های امنیتی است. تغییرها، دستورالعمل ها و تمامی ساختارهای امنیتی باید داخل سر ای جامع و با اطلاع رسانی نکته سنج پیاده سازی شوند. تنها در این طور روندهایی می توان انتظار پذیرش و وحدت نیروی انسانی را داشت. نیروی انسانی باید بداند که روندهای امنیتی بخاطر حفاظت از آن ها و درنهایت حفاظت از کل مجموعه پیاده سازی می شوند.

قطعا نیروی انسانی عاری آموزش لازم، توانایی درک تهدیدهای امنیتی را ندارد. درواقع نمی قابلیت از یک کارمند ابتکاری دانا گرایش داشت که به راحتی، ایمیل های مخرب و تهدیدهای سایبری را شناسایی کند. از آموزش های مهم، می توان به گستردن آگاهی درباره ی امنیت سایبری اشاره کرد. آموزش ها حداقل در دوره های سالانه باید بوسیله روزرسانی و تکمیل شوند. هرچه کارمندان توانایی بیشتری در اطلاع تهدیدها داشته باشند، امکان حفاظت بهتری از موسسه خواهند داشت. درنهایت می دانیم که بسیاری از حمله های امنیتی، خصوصا رشوه گیری افزارها، باعث تعطیلی کسب وکار می شوند. قطعا نیروی انسانی شما اولویت می دهد که تصرف وکار همیشه به فعالیت خود ادامه دهد.

درون یک نزاکت سازمانی با تقدم های امنیتی، نیروی انسانی شما می داند که باید به همگی چیز نگاهی مشکوک داشته باشد. به علاوه، آن ها باید امکان تردید کردن بوسیله رخدادها را بدون انتقاد ازسوی اطرافیان داشته باشند. حتی تشخیص اشتباه تهدیدها یا نگرانی زیاد کارمندان درباره ی ترساندن سایبری نشان می دهد که آن ها آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدها دارند و اهمیت آن ها را درک می کنند. درواقع در این طور موقعیتی می دانید که مستخدم به قفا رویه میان پهلو بخاطر انجام وظایف خواه خوش بینی در مقابله با رخدادها محو.

ارزش اعطا کردن بوسیله نگرانی های امنیتی باید در بی مو فضا امر یک سازمان جاری باشد. داخل تمامی ساختارهای سازمانی، باید بوسیله ارزش آگاهی های امنیتی اشاره شود. درنهایت نزاکت باید بوسیله راه ای باشد که بخاطر رعایت نکات امنیتی، به گوشزد کردن وظایف به کارمندان حاجت نداشته باشیم. آن ها باید به صورت خودکار و طبیعی مسبوق چرخه ی امنیتی شوند و این رفتار را بین یکدیگر تحسین کنند.وقار بیش بالای فاکتور انسانیمقاله های مرتبط:اساسی ترین رخدادهای امنیتی سایبری در دهه اخیرهوش قلابی چگونه بوسیله امنیت سایبری کمک می کند؟

درک ساختارهای امنیتی و کره بوسیله احترام گذاردن نکته ها و دستورالعمل ها، باید درون تمامی سطوح موسسه دیده شود. از مدیران بزرگ تا پایین ترین رده های سازمانی، باید بدانند که همه، کمال مطلوب تهدیدهای سایبری هستند. بیش از همه، مدیران باید احتیاج به فعالیت و هزینه کردن برای لایه های امنیتی فناوری را درک کنند. حمایت سایبری، ادامه دار بودن فرایندهای کسب وکاری را تضمین می کند. همین موارد باعث می شود تا تجارت یک تصرف وکار، قدیم جاری بماند.

شکست داخل پیاده سازی ساختارهای امنیتی، هیچ گاه نباید جزو گزینه های یک دایره باشد. فراموش نکنید که هزینه کردن بخاطر تقویت لایه های امنیتی، قدیم ارزان تر از جبران حمله ها و نیستی های نفوذ بوسیله شبکه های مستخدم طولانی می شود. نکته ی مهم نمدار اینکه حمله های امنیتی، علاوه کنار آسیب های مالی به تخریب اعتبار سازمان نیز می انجامند.

فناوری های دفاعی همیشه باید به بهینه نحو نصب، پیکربندی و به روزرسانی شوند. فعالیتی که به تعهد بالای نیروی انسانی و مدیریت یک ساختار سیستمی حاجت دارد. نیروی انسانی در هر موسسه باید رفتارهای امنیتی آگاهانه داشته باشد و از رمزهای عبور زیاد پرعضله در حساب های کاربری استفاده کند. اگرچه دستورالعمل ها و دادرسی ها، وظیفه ی نظارت و تربیت را برعهده دارند، ولی تدوین آن ها باز غم کنار گرمابه نیروی انسانی است. درنهایت، نیروی انسانی توانمند که داخل رویکردی با درنظرگرفتن کامل کنف فعالیت می کند، متناسب دستیابی خواهد بود. البته هیچگاه گاه بدون پروگرام ریزی های مدیریتی نمی قابلیت به آن دست یافت. همان طور که دیدید، همه ی فرایندها و مراحل، به انسان ها موقوف هستند.بیشتر بخوانید:اطلاعات ۲۳۵ میلیون پروفایل اینستاگرام، تشنج مو و یوتیوب نمایان شدسازمان های امنیتی آمریکا درباره یکی از بدافزارهای خطرناک لینوکس هشدار دادندفتوشاپ با سیستم برچسب گذاری محتوا عکس های تغییریافته را تشخیص می دهدآمریکا چندین حساب رمزارزی مرتبط با داعش و القاعده را توقیف کردمیانبر دسکتاپ Incognito گوگل کروم بوسیله نسخه ویندوز تکثیر می شود