عطر دونی

آرم مجددا شهرت خود را در یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخی دنیای فناوری ثبت کرد. این شرکت بریتانیایی کوشا داخل صنعت نیم هادی چند روز پیش با اشاعه خبر ادغام ۴۰ میلیارد دلاری خویشتن با انویدیا، به صدر اطلاع دادن دنیای فناوری آمد. چهار سال پیش هم که خبر فروش ۳۲ میلیارد دلاری به شرکت ژاپنی سافت بانک منتشر شد، آرم در صدر اعلام استراحت گفت.

اطلاع فروش آرم به انویدیا با تمام دلربایی ها و فرصت های احتمالی که در بازار فناوری ایجاد می کند، با موانعی روبه رو شده است. یکی از بی آرامی بنیان گذاران آرم کارزاری را به سیاق انداخته است تا بریتانیا را به دخالت در فرایند بیع احتمالی شریک به انویدیا مجبور درنگ. او پیشنهاد می دهد که طالع بریتانیا، مجددا آرم را به عنوان یک شرکت سهامی اختصاصی بوسیله رسمیت بشناسد.

هرمن هاسر که آرم را در سال ۱۹۹۰ به همراه چندی از همکارانش به عنوان یک اسپین آف از انبازی Acron Computers وضع اندازی کرد، روزنامه ای سرگشاده به اول وزیر بریتانیا، بوریس جانسون نوشته است. او نگرانی جدی خود را از احتمال از دست روبیدن شغل های بی اندازه در ناحیه بوسیله شروع وزیر وقوف رحم. در بخش هایی از نامه ی هاسر بوسیله تغییر احتمالی مدل تصرف وکار آرم درصورت فروش به انویدیا اشاره می شود که تا اینکه روی استقلال اقتصاد بریتانیا بی قراری تأثیر می گذارد.از بین روبیدن استخلاص آرم، بزرگ ترین چالشی است که با فروش به انویدیا رخ می دهد

هم شالوده گذار آرم بخاطر جلب نظر عموم آدم و دیگر مدیران قبلی آرم، وب سایتی را برای کارزار خویشتن موسوم به Save Arm اسلوب اندازی کرد تا برای جلوگیری از فروش شرکت به انویدیا، امضا جمع درنگ. هاسر از دولت بریتانیا می خواهد که با دخول به جریان خرید خواه ایجاد مفاد قانونی محدودکننده، پیمان نامه را تاحدی کنترل یواش. او پیشنهاد می دهد که انویدیا ملزم به پاسداری قوانینی همچون حفظ نیروی انسانی کنونی و ارائه دادن فناوری ها به شرکت های بریتانیایی شود تا شرکت های فعال در آن ناحیه هنوز بتوانند از مزایای آرم بهره مند شوند. به هرحال واکنش های انتقادی و اعتراضی نسبت به سودا آرم به انویدیا، وعده دیگر شرایط جذاب و جالب دنیای فناوری درون خارج از کشورهای فرمان روای صنعت یعنی ایالات متحده و گره را مدال داد. به هرحال شهروندان و مدیران بریتانیایی نمی خواهند یکی از پشیز قدرت هایشان در دنیای امروز، از بین برود.

منتقدان سودا آرم به طور اختصار بوسیله این نکته اعتراض دارند که چرا باهم اتحاد کردن بریتانیایی برای هدف مستقل ماندن سعی نمی کند. آن ها در ابتدا اعتراض می کنند که چرا آرم بوسیله سافت بانک فروخته شد و چرا امروز اقبال بریتانیا کار کننده برای حفظ استخلاص این همکاری و دیگر فعالان تویی صنعتی فناوری ارتکاب نمی دهد؟



هاسر در دنباله ی روزنامه اش بوسیله این نکته اشاره می کند که فروش آرم بوسیله یک مشارکت آمریکایی، عواقب گشاد ای داخل طاس بازار بین المللی خواهد داشت. آرم والا مالکیت انویدیا باید قوانین صادراتی ایالات متحده را تجلیل بطی ء و درنتیجه همدستی اش با شرکای بزرگ چینی دچار اختلال می شود. همچنین تو امتداد ی زنجیره، همه ی شرکت هایی که با آرم کار می کنند باید قوانین CFIUS را تکریم کنند. هرمن داخل گپ های خود به ضایع مالکیت اقتصادی بریتانیا اشاره می درنگ که با حیات همکاری قدرتمندی همچون آرم، تضمین می شد. از دید او اینک با ابتیاع آرم به انویدیا، تصمیم های بنیانی انبازی پیش گام بریتانایی به جای کشور وطنش، داخل قصر سفید اندوهناک می شود.

سیمون سگارس، مدیرعامل آرم و جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، تاحدودی بخاطر انتقادها و اعتراض های این چنینی آماده بوده اند. آن ها داخل کنفرانس خبری که پس از اطلاع دادن رسمی سودا برگزار شد، روی حفظ کردن خلاصی آرم پس از خرید به انویدیا تأکید کردند. آن ها می گویند مدل کسب وکاری کنونی درون ارائه ی مجوز به شریک های خریدار آرم ادامه برملا خواهد کرد و البته ادغام، به نفع مشتریان هر دو باهم اتحاد کردن آرم و انویدیا خواهد بود. مدیرعامل انویدیا می گوید ادغام آرم، منجر به توسعه ی فناوری ها و ارائه ی محصولات و دستاوردهای بهتر به مشتریان کنونی هم می شود. دراین میان، هاسر با سعی می گوید که هیچ بیانیه و صحبتی ازسوی مدیران آرم و انویدیا، بدون اصول حقوقی زیبنده پذیرش نیست.

هاسر در کمی از روزنامه اش به نیروی انسانی آرم اشاره می کند. او می گوید مهندسان و کارمندان آرم اکنون در شهرهای گوناگون بریتانیا از کمبریج و منچستر و بلفست تا گلاسکو و شفیلد و وارویک بی جنبش و کوشا هستند. از نگاه بی آرامی بنیاد گذار آرم، وقتی ساختمان مرکزی شرکت به ایالات متحده منتقل شود، بسیاری از این شرایط کاری و استخدامی از بین می رود. هاسر در ادامه ی مصاحبت هایش فروش Cardbury توسط Kraft را مثال می زند.

استاندارد تصرف وکاری آرم از ابتدای فعالیت با این اصل پیش رفت که آن ها ازلحاظ استقلال و بی طرفی تو دنیای نصف هادی، متشابه سوئیس درون دنیای سیاست و قناعت باشند. بوسیله همین برهان شریک بریتانیایی، مجوزهای طراحی خود را به بازه ی گشاد ای از انبازی های مشتری ارائه می یواش که بسیاری از آن ها با یکدیگر رقابتی قطعی دارند. تو میان همین مشتریان، رقبای موکد انویدیا بی آرامی دیده می شوند. هاسر اعتقاد دارد فروش آرم بوسیله انویدیا و فعالیت عرشه کنترل یکی از مشتریان، تماس های کسب وکاری آرم را ناپایدار می کند.

درمیان تمامی نگرانی هایی که هاسر درون ارتباط با فروش آرم به انویدیا مطرح می کند، استقلال این مشارکت از ایالات متحده زیاد از همه اهمیت دارد. آرم امروز به نشانی یکی از مستقل ترین شریک شدن های دنیای فناوری شناخته می شود که قطعا پس از فرود امدن به انویدیا، بخش عمده ای از آن را از دست می دهد. هاسر درون ادامه ی روزنامه به نقش اساسی و سهم بازار ۹۵ درصدی آرم در میدان پردازنده گوشی  های هوشمند اشاره می درنگ. همین موقعیت، آرم را به تنها همکاری بریتانیایی دگرگونی کرده است که در میدان نگرش فعالیت، تسهیم غالب دارد. آرم امروز به رخ کاملا متمایز، درکنار غول های گروه FAANG (فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل) استراحت می گیرد که هرکدام درون حوزه های فعالیت خود، فرمان روای میدان هستند.

هاسر در اندکی از نامه اش رمز ی جالبی به جنگ تجاری ایالات متحده و چین و نقش بریتانیا دارد:در دورانی که رئیس جمهور آمریکا، از تفوق فناورانه ی کشورش بوسیله نشانی تسلیحات ای تو رزم تجاری با چین کاربرد می کند، بریتانیا باید سلاح ویژه خود را داشته باشد. آرم امروز در گوشی های هوشمند تاسیس اپل، سامسونگ، هواوی، سونی و تقریبا تمامی برندهای جهان استفاده می شود و می تواند تأثیری ژرف روی آن ها داشته باشد.مقاله های مرتبط:فروش آرم به انویدیا صنعت نیم هادی را دگرگون می کندچرا ابتیاع آرم توسط انویدیا غرض درستی نیست؟

روزنامه ی هاسر به جانسون، اولین واکنش بنیان گذاران آرم به فروش این شرکت (آن هم دو وعده) نیست. در ماه آگوست، مقدماتی بینایی ها مبنی به خشکی امدن تمایل ابتیاع آرم ازسوی انویدیا طرح شد. تودور براون، هم بنیان گذار و مدیر کل سابق آرم در واکنشی به رویه مدیریت آرم توسط سافت بانک اعتراض کرده وجود و فروش بوسیله انویدیا را یک راهکار اشتباه بخاطر فرار شرکت ژاپنی از چالش های مالی دانست.

سافت بانک با خرید آرم تصمیم داشت تا نفوذی کندرو به راسته فناوری های اینترنت اشیاء داشته باشد. آن ها زیاد از همه روی نمونه کسب وکاری آرم و ارتباط هایش با تولیدکننده های ابدار افزار متمرکز بودند تا شاید موج جدیدی از تنخواه گذاری داخل IP و نیمه هادی ها در دستگاه های متصل بوسیله اینترنت به راه بیندازند. درواقع سافت بانک غرض نداشت تا تمرکز روی موضوع های دوست داشتنی و داغ رایج مشابه فهمیدن ساختگی و سیستم های خودکار را به عنوان مرزوبوم ی اصلی سرمایه گذاری پشت بطی ء.

دستور کار ی سافت بانک در تمرکز روی IoT با انقراض روبه رو شد. صنعت اینترنت اشیاء با آن سرعتی که همه کام داشتند، لول نکرد. به هرحال این صنعت هنوز تا جوان شدن متد زیادی دارد و شاید حتی هیچ گاه به اندازه ی بخش های دیگر دنیای فناوری، سودآور نشود.

تودور هم متشابه هاسر اعتقاد داشت که بیع آرم به شرکتی که رقیب بسیاری از مشتریان محسوب می شود، استقلال مشارکت بریتانیایی را از بین می سرما. بوسیله هرحال اعتراض ها به فروش ۴۰ میلیارد دلاری آرم بوسیله انویدیا هنوز امتداد دارد و باتوجه به ضدیت های احتمالی انتظام گران قانونی، وضعیت برای دو شریک بریتانیایی و آمریکایی آسان نخواهد بود. به همین دلیل مدیرعامل انویدیا پرگیر ی زمانی ۱۸ ماهه را بخاطر بازپسین شدن پیمان نامه پیش دماغ کرده است.بیشتر بخوانید:احراز هویت ازطریق حسگر جای پا انگشت برای ورود به واتساپ مادون وبجنسن هوانگ می گوید احتمالا پردازنده های آرم با برند انویدیا ارائه می شوندفروش آرم بوسیله انویدیا صنعت نیمه هادی را دگرگون می کندانویدیا درصدد گنجاندن پردازنده های گرافیکی خود داخل گوشی های مجهز بوسیله آرم استتصاویر جدید سرفیس هاب ۸۵ اینچی مایکروسافت فاش شد
  • ۹۹/۰۶/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی