عطر دونی

این روزها، داده اهمیتی دوچندان یافته است؛ چراکه تفریق و وارسی داده ها می تواند حقایقی را از روندها و تراکنش ها درون فضای وب پیدا کند که در حالت معمولی ردیاب پذیر و معاینه شدنی نیست. امروزه، بسیاری از کارشناسان داده ها را با ارزشمندترین دارایی های بشر در کشش کتاب مقایسه می کنند؛ به طوری که حتی فدایی داده را ارز دنیای مدرن می خوانند. تجرید و تعبیر کردن داده ها بوسیله ابداع اطلاعات منجر می شوند؛ بجای با کنارهم قراردادن اطلاعات و تجمیع آن ها همچنین می توان خرد خلق کرد. ازاین رو، امروزه بسیاری از کسب وکارها به تعاقب استفاده ی حداکثری از داده ها هستند تا بتوانند با روزی برداری از این داده ها، قدرت بیشتری دربرابر رقبا داشته باشند و درآمد خود را متجاوز از پیش افزایش دهند.

نتفلیکس، اینستاگرام، مایکروسافت و بسیاری از غول های دره ی سیلیکون بوسیله ارزش داده ها جای پا درگیر اند و هرروز ابعادی متاخر از یافته های خویشتن را در محصولات تجاری موجودی به کار می گیرند. کلان داده و علوم داده به اندازه ای گلچین کننده است که بوسیله جرئت می نبوغ ظهور غولی نظیر نتفلیکس را در گروِ بهادادن بوسیله غلبه داده ها خواند. تو سال های اخیر، کسب وکارهای تویی همچنین بوسیله اهمیت معلومات اثر برده اند و شکل گیری تیم های علوم داده (Data Science) در پیشروان بازار را تماشایی هستیم.

دیجی کالا، محبوب ترین فروشگاه اینترنتی کشور، جزو کسب وکارهایی است که داخل سال های گذشته، تلاش های خود در این مرزوبوم را آغاز کرده است؛ به راه ای که چندی پیش، دیجی کالا نکست، بازوی نوآوری این هلدینگ، دیتاست هایی برگرفته از داده های پا بر جا فرایند سفارش ها در دیجی کالا را منتشر کرد. دیجی کالا داخل پی برگزاری رویدادهای پروگرام نویسی خود با عنوان دیجی متاع کاپ، هم چشمی جدیدی با محوریت علوم داده (Data Science) تمهید دیده که فراغت است ۲۱ شهریور امسال برگزار شود. فرع مندان به باهم اتحاد کردن در این هم چشمی می توانند به رخساره گروهی و تکی در این رقابت شرکت کنند.

با توجه به اینکه دور جدید دیجی کالا کاپ با محوریت بینش داده (Data Science) برگزار می شود، ساختاری مانند بوسیله رقابت های کَگِل (Kaggle) خواهد داشت. کَگِل جزو سرویس های محبوب بین دیتاساینتیست ها است که همیشه هم چشمی هایی در آن درون حال برگزاری است؛ اما رقابت ها درون کَگِل و این دور از رویداد دیجی متاع کاپ چگونه برگزار می شود؟ همان طورکه می دانید، خرد داده همواره تو پی کشف کردن بهترین راه برای استخراج مفروضات از داده هایی است که پیش از پردازش و انتزاع و تفسیر، معنایی ندارند؛ از این رو، هدف متخصصان معرفت داده این است که بتوانند روش های داده کاوی و پردازش اطلاعات را با داخل نظرگرفتن دو عامل گشایش بخشند: صحت معلومات و سرعت پردازش.

در هم چشمی هایی در برابر دور جدید دیجی کالا کاپ، باهم اتحاد کردن کنندگان باید با در اختیارگرفتن دیتاست های مشخص شده و با شعار حل جریان ای مشخص، پاسخ های خود را که در واقع پاسخ آزمون هستند، پس از پردازش بوسیله میانجی ی الگوریتم هایی که طراحی می کنند، دراختیار داوران مسابقه بگذارند. مجریان برگزاری دیجی متاع کاپ اخبار کرده اند که باهم اتحاد کردن کنندگان می توانند از هر تعبیر پروگرام نویسی بخاطر توسعه ی الگوریتم خود استفاده کنند و نتیجه ی نهایی دیتاست تست است که دراختیار تیم داوری قرار می گیرد. مسائل ستایش شده نیز متنوع است و مواردی نظیر پردازش متن، تصویر، سری های زمانی و دیگر مسائل مرتبط با مشکلات کسب وکارها برای حصول اطلاعات از داده ها را محتوی می شوند. 

دیجی متاع جوایز سه و دو و یک میلیون تومانی را برای سه پر حرارت ی ابتدا این رقابت در دیدن گرفته است؛ حال آنکه افراد برگزیده از بخت مصاحبه با متخصصان علوم داده ی دیجی متاع به مشیت الحاق به این تیم بهره مند خواهند شد. براساس اطلاعات ارائه شده، این رقابت از جمعه ۲۱ شهریور آغاز می شود و باهم اتحاد کردن کنندگان فرصت دارند تا اختتام روز شنبه پاسخ های خود را تو پنل مربوط به این رقابت بارگذاری کنند. دیجی کالا کاپ با موضوع معرفت داده با شرکت کوئرا و بربستر این درخت سرو برگزار می شود. علاقه مندان بخاطر شریک داخل این هم چشمی می توانند ازطریق این لینک اقدام کنند. بیشتر بخوانید:همه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۵ شهریور ۹۹]راهنمای نظارت به خشکی امدن آموزش رمزی از سوی وزیر ارتباطات عرضه شدمرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با تنخواه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی افتتاح می شودآیا عادل فردوسی پور با برنامه ای اینترنتی بوسیله قاب تمثال بازمی گردد؟منطقه ۶ تهران درراستای تحقق تهران هوشمند، غیرحضوری می شود
  • ۹۹/۰۶/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی