عطر دونی

چندی پیش، خبری منتشر شد که سامسونگ به فرمان تولید نمایشگرهایی با پنل LCD تا پایان سال ۲۰۲۰ در چین و اکراه جنوبی پایان خواهد دارد. گویا دلیل این فرمان کاهش اکید تقاضا برای تولید نمایشگرهایی با پنل LCD است.

حال به رویت می رسد سامسونگ در نظر دارد روی تولید پنل هایی با تکنولوژی QD-OLED تمرکز کند. طبق مطالعات، عمر مفید پنل های QD-OLED بوسیله یک میلیون ساعت می رسد و  فن شناسی های به کاررفته در آن درمقایسه با پنل های متداول OLED بوسیله روزتر است. برای مثال، به جای کاربرد از کادمیوم که استشمام آن برای مردم متجاوز خطرناک است، از فسفید ایریدیم استعمال شده است.مقاله های مرتبط:تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ، تحولی بخاطر گذر از فناوری OLEDمیکرو LED دربرابر مینی LED؛ کدام یک فناوری انقلابی بعدی داخل تلویزیون خواهد بود؟

از برتری های نمایشگرهایی مجهز بوسیله پنل QD-OLED درمقایسه با پنل هایOLED می توان بوسیله برخورداری از گاموت یا طیف رنگی وسیع تر و بهبود عملکرد تلویزیون خواه نمایشگر درون میزان عرضه ی سو تصویر اشاره کرد. از زمانی که تکنولوژی ساخت پنل های OLED با کوانتوم دات ادغام شد، پنل های OLED با قابلیت واژگونی تنها یک پرتو توانستند به کاهش هزینه تولید کمک شایانی کنند. درون پنل های QD-OLED که اولاد جدید پنل های OLED محسوب می شوند، از چنین فرایندی بهره محزون شده و حتی گواه کاهش بیشتر هزینه ی تولید هستیم.



ماه اکتبر، مقام های سامسونگ اعلام کردند بودجه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار در رویت گرفته شده است که در پنج سال آینده، خط تولید LCD داخل یکی از مجموعه کارخانه های کره جنوبی به تولید نمایشگرهای کوانتوم دات ارتقا یابد. این در حالی است که پنل های QD-OLED نویدبخش تکنولوژی های کاربردی داخل محصولات آینده هستند؛ اما همچنان محصولی آزمایشگاهی محسوب می شوند و تا تولید متراکم اسلوب درازی در پیش دارند.

به نظر می رسد تولید پنل های QD-OLED درمقایسه با پنل های مرسوم OLED هزینه کمتری داشته باشند؛ اما مشکل در تولید انبوه است و هنوز خط تولید بوسیله تعداد کافی بخاطر تولید انبوه چنین پنل هایی راه اندازی نشده است. البته سامسونگ این دشوار را به سرعت رفع خواهد کرد.بیشتر بخوانید:مقایسه سرعت شارژ سامسونگ گلکسی S20 اولترا با اپل آیفون 11 پرو مکسجزئیات رقیق افزاری دوربین سلفی گلکسی اس 21 معین شدنگاهی به رقبای آیپد اپل درون ده سال گذشتهانتقال فایل به رخساره بی سیم بین ویندوز ۱۰ و گوشی های سامسونگ مهیا شدمدل اکسینوس گلکسی S20 اولترا با بغرنج فوکوس خودکار و داغ شدن زیاد از حد مواجه است
  • ۹۹/۰۱/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی