عطر دونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت در اولین دستور کار گفتگو پهلو مدار تحول و بهبود یادگیری که با درگاه وزیر آموزش وپرورش و مدیران طاس استانی و روسای ۷۶۰ گانه مناطق وزارت آموزش و یادگیری بکلی ملک که در فضای مجازی به خشکی امدن بستر شبکه شاد برگزار شد، اقرار کرد: مشکلات مالی بی نهایت بیشتر از آن است که ما تصور می کردیم لذا ما داخل شرایطی بسیار باطراوت مالی نسبت به گذشته بوسیله قانون می بریم . درون سال های گذشته هرگاه از منابع مالی دولت یاد می کردیم، از سال های ۶۵ تا ۶۷ که سال های فرجام جنگ بود و بی نهایت از تصمیمات را تفسیر می کرد  منابع ارزی ما چیزی حدود ۷ میلیارد دلار حیات و سال های بعد همچنان افزایش یافت.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که از سال ۱۳۹۰ تا ابتدای سال ۱۳۹۹ درآمدهای ارزی ما از ۱۰۹ میلیارد دلار شاگرد از فروش نفت به کمتر از ۹ میلیارد دلار، یعنی به ۸.۹  دهم میلیارد دلار تخفیف یافت و در این شرایط صبر است اقبال همچنان بوسیله سمت اهدافش گام بردارد.

نوبخت تصریح کرد: یک وقت است با این شرایط ناحیه قفل و دچار روزمرگی می شود ولی یک وقت است ما با همان روحیه و با همان صدمه آهنگ داریم پیش می رویم، با حیات همه مشکلات هر هفته شاهد افتتاح طرح های سرمایه گذاری توسط رئیس جمهور و یا وزرا  در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی ادامه انصاف: داخل حالی که بزرگترین ابرقدرت جهان تقلا در زمین گیرکردن ناحیه ما دارد و حتی فداکار کشورهای دوست نیز حاضر به مبادله کردن نفت ما نیستند ولی دولت با تمام مجاهدت خود سعی دارد کامل برنامه ها را بدون ایست بوسیله پیش ببرد. وقتی از دولت سخن به میان می آید تنها منظور هیئت دولت نیست بلکه مسئولان از حوزه های ستادی تا استان ها و مناطق و حتی مسئولان یک مدرسه هم جزیی از دولت هستند.

وی افزود: هرچند ۵۷۰ هزار میلیارد تومان برای درآمدهای بودجه سال جاری در دید گرفته شده است، ولی لیس خرید نفت، شرایط رکود شاگرد از کرونا و حاضر بودن دریافت مالیات از مشاغل آسیب دیده درون پیرامون کرونایی در سه گانه ماه مبدا سال، درون این حروف مشکلاتی ایجاد کرده است و اداره سرزمین درون این وضعیت با استفاده از تجارب گذشته هنر است و گرنه در وضعیت عادی موسسه کردن کشور کارسختی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با بود همه مشکلات تو حوزه پرداخت پرسنلی و نیروی انسانی تقلیلی نخواهیم داشت و حتی چنانچه بتوانیم داخل افزایش قدرت معامله نیروی انسانی اقدام می کنیم، اما در سایر موارد ناچار به کاهش ۲۰ درصدی منحصر ها هستیم.

رئیس موسسه پروگرام و بودجه گفت: درون ماه های اخیر علاوه بر اجرای تصویب نامه موضوع افزودن امتیازات انفصال دهم روال مدیریت خدمات کشوری و ۱۵ درصد افزایش حقوق مربوط به افزایش سنواتی، ترمیم نظام رتبه بندی معلمان نیز تو قالب مصوبه هیئت وزیران اقدام و از ابتدای سال ساری اجرایی شد.

نوبخت افزود: جزء دیگر درآمدهای دولت، تملک دارایی های سرمایه ای است و پیش دماغ ما این است تو سال جاری حدود حداقل ۷۰ هزاره میلیارد تومان برای تملک دارایی های تنخواه ای و اتمام طرح های عمرانی صرف کنیم و با توجه بوسیله تقلیل رخ گرفته و با توجه به عدم فروش نفت و عدم ستاندن مالیات و نیز افزایشی که درون بخش پرسنلی صورت گرفته و نفقه های جاری، این پیش بینی صورت اندوهناک است.

وی ادامه قسط: تو ابتدای راه نوبت تدبیر و مراد حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار میلیارد تومان در سال برای طرح های عمرانی اختصاص می یافت اما این نما در سال ۹۸ به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان و تو سال ساری به بیش از ۷۰ هزاره میلیارد تومان افزودن پیدا کرده است.

رئیس دایره برنامه و بودجه ادامه داد: ۶۰ تا ۱۸۰ هزاره پروژه عمرانی شقه تمام ملی و استانی داریم که با ۷۰ هزار میلیارد تومان همه این ها سزاوار سرزنش تکمیل حلق و پروژه هایی که با اعتبار بیشتری سرمایه گذاری شده اند و ما با یک کمک می توانیم سرمایه های قبلی رو که هزینه کردیم را اتمام بکنیم و بوسیله بهره برداری برسانیم روی آنها متمرکز می شویم.

وی تصریح کرد: ما در این شالوده شمایل وضوح از هریک از استان ها داریم که هر استان در شالوده زیرساخت ها کدام یک از طرح هایش باید مورد توجه و تقویت اعتباری فراغت گیرد. تو بخش سدها، راه ها، راه آهن، مدارس، بیمارستان ها و غیره الان طبق مجرا طرح ها مشخص شده است و قرار است پرداخت ها انجام شود تا امسال تک یکروز برداری قرار گیرند.

نوبخت توسعه شبکه ریلی را یکی از دادرسی های شانس برشمرد و افزود: غصه تو سیاست های اقتصاد مقاومتی این موضوع تصریح شده و حزن ما می دانیم اگر در این بنیان تنخواه گذاری کنیم می توانیم از هدررفت کارمایه فسیلی جلوگیری کنیم. نیز افزایش ایمنی را تو این ماخذ خواهیم داشت چنانکه مشاهده می کنید شهرهایی که از ریل کاربرد می کنند تلفات کمتری دارند و متناسب قیاس با حمل و نقل جاده ای زدودن. با یک سیاست منیع همدان، کرمانشاه، ارومیه و گیلان را به شبکه سراسری ریلی هموار کردیم و تکمیل ریلی استان های کردستان، یزد و فارس همچنین در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: نوبت علیرغم همه مشکلات ناشی از تحریم ها دادرسی کاملا وضوح دارد و می داند در بخش عمرانی چه کار کند و تو پاره نیروی انسانی چه دستور کار ای داشته باشد و این دادرسی عام است. اما دادرسی خاص ما تو خصوص آموزش و درس که امروز موضوع میتینگ ما است همه باید بدانند آموزش و تدریس بخاطر دولت با همه مقدر شدن های دیگر متفاوت است به همین جهت از دید منابع اعتباری علیرغم کمبودها، بعد از بخشی که برای امور رفاهی و مدنی بازنشستگان و همچنین پرداخت های حمایتی، بالاترین احترام مربوط بوسیله این بخش است.

کمک مهتر جمهور اشعار کرد: چنانکه وزیر آموزش و تدریس اذعان کرد، هرساله نه تنها ۱۰۰ درصد بلکه زیاد از۱۰۰ درصد اعتبارات آموزش و پرورش را منحصر می دهیم لذا امسال هم با همه سختی ها به همین روش پیش می رویم آنچه برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش و حقوق فرهنگیان قیافه گرفت در راستای محاکمه های دولت بود و معتقدیم درست است که جستن قابل توجهی از سال ۹۲ تا به امروز هم در اعتبارات آموزش و پرورش و تیمار در صیقلی ها بوسیله معلمان عارض محزون است این به معنی ادای حق بایا فرهنگیان محو و باز فاصله داریم اما علامت از این است که اراده نصیب و قسمت و دادرسی دولت به سبب اهمیتاین بخش  در این است که داخل این مسیر قدم بردارد. برای پرداخت تا ۱۱۰ درصد بودجه آموزش وپرورش تو سال جاری آماده ایم

وی افزود: در سال سیال نیز با وجود همگی محنت ها، نه تنها پرداخت های آموزش و درس به قیافه کامل بلکه بیش از عزت پیش دماغ شده تخصیص داده خواهد شد و ما خودمان را بخاطر پرداخت بیش از ۱۰۰ و تا ۱۱۰ درصد آماده کردیم و شما می توانید روی این موضوع پروگرام ریزی کنید وعلت بیان این مساله نیز همین برنامه ریزی است و این در حالی است که قرار است بودجه پیش دماغ شده برای سایر بسرنوشت شوم دچار کردن ها، ۲۰ درصد تخفیف بی پرده بطی ء.

نوبخت گفت: امسال علیرغم وجود مشکلات مالی، محاکمه دولت پیاده شدن این است تا اموال و دارایی های مازاد خودش را بتواند به بیع برساند لذا درون چنین شرایطی اگر نتوانیم در حوزه واگذاری دارایی ها از مولدسازی سرمایه ای خودمان استفاده کنیم پس چه زمانی می خواهیم مصرف کنیم  لذا سه سرفصل برای مصارف وجود دارد؛ مصارف نفقه ای، درآمدهای مالیاتی و واگذاری دارایی ها است. ۷ میلیون میلیاردتومان مایملک مایملک در اختیار داریم

وی دارایی ها را بوسیله دو دسته سرمایه ای و مالی تقسیم و عنوان کرد: وقتی احاله دارایی های تنخواه انجام می شود یعنی بخشی از تنخواه را به فروش رساندیم مانند ابتیاع نفت، که بخشی از مایملک ما است و ما هرسال قدری از این مایملک کنار گذاشتیم و فقط نفت مان را می فروشیم، اما ۷ میلیون میلیاردتومان مایملک دارایی داخل اختیار داریم تا بتوانیم به وسیله آن خدماتی را بوسیله جامعه ارائه کنیم آیا نمی شود از این اعتبار استفاده کرد و ۵ درصد را کاهش رحم لذا در چنین شرایطی همه باید دستیار کنیم. قبل از مهر ماه پاداش اختتام خدمت فرهنگیان را تسویه خواهیم کرد

نوبخت امتداد انصاف: ما مقید هستیم و فرهنگیان نیز نخست باشند انشاالله قبل از مهرماه سال جاری اجر بازنشستگان سال ۹۸ را تسویه خواهیم کرد.

رئیس دایره برنامه و بودجه قلمرو خاطرنشان کرد: ما باید این نهضت ارزشمند دبیرستان سازی که در دایره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آغاز شد را با استفاده از منابع افراد خیر به صورت پرشتاب ادامه و بوسیله وضعیت فضاهای آموزشی ماشین دهیم لذا سیاست قضا و قدر این است که خیر تنها آنچه مربوط بوسیله اعتبارات طرح های عمرانی وزارت آموزش و پرورش است، را طولانی پرداخت کند بلکه آن اندکی تیمار که به سهم نوبت برای شریک با خیرین مربوط می شود صدرصد انجام دهد و این تو ادامه سیاست های گذشته ماست و دادرسی ما این وجود که هرچه می توانیم داخل این زمینه تشریک مساعی داشته باشیم به همین جهت اعتبارات حدود ۴۰ میلیارد تومان امروز بوسیله حدود۲۳۵۰ میلیارد تومان تبدیل شده است و ما مباهات و پا به پای خیرین حرکت می کنیم.

نوبخت با اشعار اینکه معلمان مسئولیت سنگین تعلیم و هدایت قلمرو را بر عهده دارند و هر مفید برای معلمان کنیم کوچک است، ادامه رحم: کسی که در شیار کسی را عزیز خطاب کردن نظام تعلیم و تربیت، باید همگی برنامه ها را بوسیله پیش ببرد معلم است لذا چنانچه معلم موفق باشد آموزش و پرورش موفق است و آموزش و پرورش زمانی چیره است که معلم با تمام شرایط خوب دانشآموز تربیت یواش.

مهتر سازمان دستور کار و بودجه سرزمین افزود: اگر معلم مهارت لازم را نداشته باشد حتی چنانچه مشکلات مالی هم نداشته باشد نمی تواند معلم موفقی باشد و معلم باید خود دارای انفراد های مطلوب باشد تا دانش آموزان عزیز ای تربیت بطی ء.

وی راهنمایی معلمان عزیز را از وظایف دانشگاه فرهنگیان برشمرد و تو پایان خاطرنشان کرد: ضروری است کارگروهی در آموزش و تدریس با شعار مساعدت در تنظیم بودجه سال آینده نیز تشکیل شود.
  • ۹۹/۰۴/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی