عطر دونی

سال گذشته AMD غرض گرفت تا یک مدیر محصول بخاطر مدخل زیرمجموعه ی ورک استیشن استخدام کند. گروه ی مذکور، کامپیوترهای رومیزی فوق صنف ای را کمال مطلوب قرار می دهد و به نوعی یک قسمت قسمت کردن بندی جدید برای مدیریت ثمر در AMD محسوب می شد. اینک اولین دسته از محصولات این دسته بخاطر نمایش به بازار آماده شده اند و AMD بدوی پردازنده های اختصاصی ورک استیشن خود را به نام تردریپر پرو (Threadripper Pro) معرفی کرد. نکته ی عمده درباره ی محصولات جدید AMD این است که پردازنده ها مخصوص جهیز های آماده تولید می شوند و هیچ مادربرد مخصوص مصرف کننده ای برای آن ها در نظر خمود نشده است.

محصولات AMD از چند طایفه پیش محتوی دو دسته ی رایزن پرو و رایزن موبایل پرو بوده اند که قابلیت ها و خدمات بیشتری نسبت به دسته های عادی ارائه می کنند. در این پردازنده ها، تماشاچی نمایش ی محصولاتی با توان ECC و پشتیبانی صنف ای نمدار سازمانی درون پاره پناه و مدیریت و ایمیج سیستم عامل بوده ایم. رایزن پرو بوسیله عنوان گزینه ی حرفه ای تر و قدرتمندتر رایزن قدیم وجود داشت و درون موافق گروه ی تردریپر هم پردازنده های اپیک (Epyc) دیده می شدند که مخصوص سرور بودند. بازار سرور و ورک استیشن های حرفه ای دسکتاپ، ابد هم پوشانی داشته اند و تا امروز، اگر کاربری به دنبال کامپیوتر رومیزی با پشتیبانی های حرفه ای تر ECC و نرم افزاری در کلاس ورک استیشن بود، سراغ پردازنده های اپیک می رفت. اکنون AMD با معرفی خانواده ی جدیدی از محصولات، زمین بازی را تاحدودی تغییر می دهد.



پردازنده های تردریپر پرو به نوعی در برابر پردازنده های تک سوکت اپیک قرار می گیرند. در این قسمت قسمت کردن شاهد هشت کانال ذهن با پشتیبانی تا DDR4-3200 هستیم که از ۱۲۸ شیار PCIe 4.0 برای مناسبت با RDIMM و LRDIMM کاربرد می شوند. از قابلیت های دیگر می توان به پشتیبانی از رمزنگاری پناه حافظه، پشتیبانی از جهیز مدیریت DASH و همچنین ایمیج یکپارچه ی سیستم عامل اشاره کرد که به عنوان خدمات پروگرام ی Pro Business Ready همکاری سازنده، ارائه می شوند. در مجرای لنف زیر، مشخصات پردازنده های جدید قوم ی تردریپر پرو را مشاهده می کنید.معروفیت پردازندهتعداد هسته/رشته پردازشیفرکانس پایهفرکانس توربوچیپلت هاتوان طراحی گرمایی (TDP)پشتیبانی DRAM3995WX۶۴/۱۲۸۲/۷ گیگاهرتز۴/۲ گیگاهرتز۸ ۱۲۸۰ وات8xDDR4-32003975WX۳۲/۶۴۳/۵ گیگاهرتز۴/۲ گیگاهرتز۴ ۱۲۸۰ وات8xDDR4-32003955WX۱۶/۳۲۳/۹ گیگاهرتز۴/۳ گیگاهرتز۲ ۱۲۸۰ وات8xDDR4-32003945WX۱۲/۲۴۴/۰ گیگاهرتز۴/۳ گیگاهرتز۲ ۱۲۸۰ وات8xDDR4-3200

تردریپر پرو و اپیک، تفاوتی لخت در پشتیبانی از DRAM هم دارند. پردازنده های AMD تا ۲ ترابایت حافظه ی رم پشتیبانی می کنند، درحالی که پشتیبانی اپیک از ذهن ی رم به ۴ ترابایت می رسد. تمامی پردازنده های تردریپر پرو، داخل دسته ی تک سوکت جای می گیرند.پردازنده ی پرچم دار خانواده ی تردریپر پرو، ۶۴ هسته ی پردازشی دارد

پردازنده ی پرچم دار قوم ی جدید، بوسیله صیت 3995WX شناساندن شد که ۶۴ هسته ی پردازشی دارد. این پردازنده با فرکانس پایه ی ۲/۷ گیگاهرتز و فرکانس محکمی شده ی بسیار بالای ۴/۲ گیگاهرتز با استعداد طراحی گرمایی ۲۸۰ وات (TDP)، والاتر از پردازنده های EPYC 7742 و 7H12 قرار می گیرد. پردازنده های مذکور، بوسیله نظام ۲۲۵ و ۲۸۰ واتی هستند که اولی، فرکانس پایه ی ۲/۲۵ و فرکانس تقویت شده ی ۳/۴ و دومی، بسامد پایه ی ۲/۶ و تقویت شده ی ۳/۳ گیگاهرتز دارند. احتمالا پردازنده های جدید AMD از نیکوترین سازی های گونه تولید مثل با سری Ryzen 3000XT بهره برده اند تا به فرکانس های عملکردی بالا برسند. AMD می گوید پردازنده های جدید با شعار هماهنگی با گوناگون سیستم مجوز نرم افزاری طراحی شده اند. به اظهار دیگر برای نرم افزارهای مبتنی پیاده شدن مجوز بوسیله ازای هر هسته، فرکانس والاتر نمایش می شود و برای کند افزارهای مبتنی پیاده شدن مجوز به ازای سوکت، هسته های بیشتر تو پردازنده، کارساز می شوند.



همان طور که گفته شد، پردازنده های جدید AMD مخصوص انبازی های تولیدکننده ی کامپیوتر نمایش می شوند. درنتیجه خریداران بخاطر تهیه ی چنین پردازنده هایی، باید کامپیوتر کامل را از باهم اتحاد کردن هایی همچون لنوو خریداری کنند. ظاهرا لنوو بوسیله عنوان همکاری نخستین عرضه ی پردازنده با آویشن قرمز شریک شدن خواهد کرد. پردازنده های جدید، در محصولاتی در قوم ی ThinkStation P620 عرضه می شوند. لنوو، کامپیوترهای P620 را با انواع پیکربندی به بازار عرضه می نرم که مجهز به حداکثر یک ترابایت حافظه ی DRAM و دو پردازنده ی گرافیکی RTX 8000 یا چهار RTX 4000 هستند.

خانواده ی محصولات لنوو P620 فراهم به سوکت داخل جانمایی چرفیده هستند که با شعار گشایش سیلان هوا، طراحی شده است. البته همین طراحی باعث می شود تا سوکت، بوسیله یک DIMM به ازای هر کانال محدود شود. به همین برهان کامپیوترهای این خانواده حداکثر از یک ترابایت DRAM پشتیبانی می کنند. خانواده ی متاخر کامپیوترهای شرکت چینی، با نیکوترین سازی و قابلیت های بی نهایت سری تینک استیشن معرفی خواهد شد که از میان آن ها می توان به لم های زیبنده جابه جایی و درایوهای اختصاصی و موارد مثل اشاره کرد.



کمال مطلوب نمایش ی کامپیوترهای P620، مانند اپیک، جایگزین کردن هر دو سیستم تک سوکت و دوسوکت در میدان ورک استیشن است. لنوو تصمیم دارد قوم ی P620 فراهم به تردریپر پرو را با هدف گیری هر دو بازار P520 و P720 به بازار نمایش کند. کامپیوترهای P620 تا پایان ماه سپتامبر به راسته عرضه می شوند.

درحال مجهز هیچگاه تولیدکننده ی ورک استیشن دیگری بوسیله مگر لنوو، دستور کار ای رسمی بخاطر تولید کامپیوترهای جدید حاضر بوسیله تردریپر پرو اطلاع دادن نکرده است. البته پیش دماغ می شود که تا پایان سال شاهد عرضه ی چند نمونه ورک استیشن فراهم به این پردازنده ها باشیم.



سیستم متاخر پردازنده های AMD از مادربرد WRX80 مصرف می کند. در گزارش های سابق گفته شده حیات که تولیدکننده های مادربرد خصوصی استعمال کننده، برنامه ای برای ارائه ی محصول در خانواده های WRX80 و TRX80 ندارند. امروز می دانیم که این مادربردها برای عرضه در بازار خرده فروشی آماده نمی شوند و شبیه پردازنده های تردریپر پرو، مخصوص تولیدکننده های کامپیوتر ورک استیشن هستند.



AMD دلایل اختصاص خویشتن را برای حاضر بودن عرضه ی نسخه ی مصرف کننده از تردریپر پرو دارد. به هرحال پردازنده های جدید به عنوان رقبای اینتل Xeon W-3200 و Xeon W-2200 اندوه شناخته می شوند. فدایی از پردازنده های رقیب بوسیله رخ بسته بندی خاص تولیدکننده و برخی دیگر برای استعمال ی استعمال کننده ها عرضه می شوند. همچنین برای برخی از آن ها، مادربردهای مخصوص استفاده کننده هم در بازار دیده می شود. AMD چنین رویکردی ندارد و دلیلی بخاطر عرضه ی خانواده ی متاخر مصرف کننده در پورتفولیوی خود نمی بیند. بوسیله هرحال شاید در آینده و به خاطر درخواست های دوباره مصرف کننده ها، نسخه های جدید نیز به میدان نمایش شوند.

مقاله های مرتبط:مشخصات رسمی پردازنده های AMD Ryzen Threadripper Pro 3000 علنی شدپردازنده تردریپر 3990X رایزن AMD پردازنده ی ۲۰ هزار دلاری زئون اینتل را شکست می دهد

همان طور که گفته شد، پردازنده های جدید AMD با هدف رقابت مستقیم با محصولات ورک استیشن اینتل به بازار عرضه می شوند. اینتل از سال ها پیش با پردازنده های زئون، بازار سید و ورک استیشن را تحت چیرگی دارد و گزینه های بیش زیادی را غم به بازار ارائه می کند. AMD می گوید پردازنده های TR Pro رقیب جدی Xeon W خواهند وجود. حال آن که تیم آبی بیش از ۸۰ استاندارد پردازنده را برای انواع سوکت تو این قسمت قسمت کردن ارائه می کند و AMD تنها چهار ثمر را با هدف پوشش بخش عمده ای از بازار، معرفی کرده است و برای دسته ی پایین رده همچنین محصولات رایزن پرو را داخل دید دارد. بوسیله هرحال AMD داخل محتوای تبلیغاتی محصولات جدید، خود را برنده بازی راسته می داند و روزی وری پردازنده های خود با تعداد هسته ی دوبرابری را از پیکربندی پردازنده های زئون داخل ساختار دوال سوکت، بالاتر مدال می دهد.

AMD هیچ اطلاعاتی پیرامون قیمت پردازنده های جدید منتشر نکرده است. بوسیله هرحال پردازنده ها مخصوص تولیدکننده ی کامپیوتر (OEM) هستند و نیازی بوسیله انتشار اطلاعات قیمتی آن ها برای کاربران حیات ندارد. همین مورد، مقایسه ی ارزش پردازش بوسیله ازای قیمت را دشوار می بطی ء. درنهایت اولین محصولات مجهز به تردریپر پرو را می توانیم در قالب Lenvo ThinkStation P620 درون ماه سپتامبر تو راسته مشاهده کنیم.زومیت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:خراش های آلدرلیک اینتل مبتنی کنار نقشه کشی big.LITTLE هسته ها خواهند بودسافت بانک احتمالا داخل پی بیع خواه عرضه اولین سهام آرم هولدینگز استپردازنده های اختصاصی مبتنی پیاده شدن آرم اپل؛ نیروی محرکه برای اختتام دادن به انحصار مایکروسافت و اینتلمشخصات رسمی پردازنده های AMD Ryzen Threadripper Pro 3000 پدیدار شداولین پردازنده های اختصاصی اپل برای مک نفقه ۱۰۰ دلاری دارند و با رویه ۵ نانومتری تولید می شوند
  • ۹۹/۰۴/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی