عطر دونی

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از کمیسیون خبرنگاران جوان، سحرخیزی فواید زیادی دارد که دانستن آنها، انگیزه لازم را برای  صبح زود از خواب بیدار شدن درون انسان استقامت می کند. از جمله فواید سحرخیزی می توان به موارد دون اشاره کرد:

_ ظن ابتلا به بیماری کمتر می شود: با کمتر شدن فعالیت ها، امکان ابتلای افراد به مصیبت هایی مثل چاقی، مشکلات قلبی و اختلالات سیلان بیشتر می شود. در افراد سحرخیز هورمون های ضدافسردگی رسوخ می شود، پس چنانچه زمان کافی برای فعالیت های ورزشی ندارید، با ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زودتر خبردار شدن می توانید به اشتی بدن خود کمک کنید. محققان کشف کرده اند که حدود ۴۰ درصد احتمال ابتلای افراد سحرخیز به نسبت به شب حی داران کمتر است. 

_ رسیدن به تناسب اندام: بوسیله موقع خوابیدن در شب و سحرخیز بودن باعث می شود که فعالیت هورمون ها بیشتر شده، سوخت و ساز بدن تنظیم شود. همچنین افرادی که صبح در معرض نور خورشید صبر می گیرند بیشتر مستعد لاغری و الحاق به تناسب اندام هستند.

_ آرامش و زندگی مسرور: افرادی ک صبح زود واقف می شوند روحیه شادی بی پرده می کنند بوسیله طوری که افراد سحرخیز ۲۰ درصد کمتر از افراد شب حی دار داخل معرض افسردگی قرار می گیرند و آرامش بیشتری دارند.

_ تنظیم ساعت بدن: ساعت بدن افراد سحرخیز و شب زنده دار متفاوت است که این شایسته کردن زمان رویا و بیداری و دیگر عملکردهای بدن مثل معیار گرسنگی را کنترل می درنگ. بهتر است یومیه با بیدار شدن در ساعات مشخصی و به حداقل رساندن بیداری درون شب روزگار بدن خود را انتظام کنید.

_ موفقیت درون حرفه و فقره: یکی از اصلی ترین محدودیت افراد موفق سحرخیزی است. نظام بخشیدن به کارها و انجام کارهای مهم تر داخل ساعات اولیه روز به دلیل اقتدار بالای ذهنی نصیب و قسمت توفیق افراد را بیشتر می کند.

_ افزودن انرژی و نشاط: از مزایای سحرخیزی رسیدن بوسیله آرامش، داشتن انرژی و طرب بیشتر است. افرادی که در بامداد بیشتر می خوابند، دچار قلق و مشکلات بیشتری می شوند که باعث می شود در کشش روز کارمایه یدکی از دست بدهند و دچار خستگی و بی حوصلگی بی شمار می شوند.



_ ورزش صبحگاهی: بازی کردن در صبح یکی از گونه هایی است که انگیزه افزایش انرژی و سبب درون افراد و انجام بهتر امور روزمره خود می شوند. محققان معتقدند افرادی که  در صبح ورزش می کنند فعال و چیره تیز هستند.

_ کارهایتان عقب نمی افتد: سحرخیزی باعث می شود افراد کارهایشان را بهتر ترجیح بندی کنند و طبق دستور کار ریزی به اجرا آن بپردازند و همچنین توانایی مقابله با مشکلات در ساعات اولیه روز را دارند.

_ کمتر در ترافیک می مانید: عزب راه مقابله با ازدحام و ترافیک، بامداد مهلت بیدار شدن و خارج شدن از خانه است تا از شلوغی و شلوغی دور بمانید. کمتر ماندن در ترافیک شما را از انقلاب های عصبی دور می کند.

_ دستور کار ریزی: از تمامی ساعات روز خود به سیاق احسن مصرف کنید. با دستور کار ریزی اهداف و فعالیت های خود را مشخص کنید و ادا کارهای مهم را در تقدم صبر دهید.

_ تمرکز و کارایی بیشتر: در بامداد حافظه هوشیارتر و تمرکز افراد نیز بالا می رود. کارها و وظایفی که نیاز به تمرکز بیشتر دارند را در صبح انجام داده و دیگر کارها را در زمان بعد ایفا دهید.

_ زمان بیشتری در کنار خانواده هستید: اختصاص اعطا کردن یک زمان بوسیله اعضای خانواده از اساسی ترین کارهای روزمره است. بهتر است زمانی را که تو پهلو خانواده سپری می کنیم در صبح و با روحیه اوج و شادابی و نشاط بیشتری باشد تا اینکه این زمان را به پایان یک روز کاری و با مشغله و خستگی بسیار موکول کنیم.

_ تدارک غذای تندرست و صبحانه: با چند دقیقه زودتر بیدار شدن در صبح می توانید به درست کردن یک صبحانه کامل بپردازید. در بیشتر مواقع افراد بوسیله دلیل نداشتن زمان کافی برای خوردن صبحانه از تنقلات استفاده می کنند، حتی گاهی هم این جنین که از مهم ترین وعده های غذایی است، حذف می شود، در صورتی که نوشانیدن صبحانه توانایی غلبه و تحکیم بیشتری در طول روز بوسیله شما می بخشد.
  • ۹۹/۰۴/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی