عطر دونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: حلقه گواتر با چهار هزاره هکتار در سال های گذشته بوسیله بهره برداری روان و علاوه پهلو آن هم زمان حال جماعت تدریس میگوی گوردیم کنارک درون ۷۵۰ هکتار و حلقه رودیک در یکهزار و۵۰۰ هکتار توسط مقدر شدن خصوصی و انبازی کشت و صنعت مکران در حال اجراست که با اضافه شدن این ۲ کلکسیون تکثیر تولید میگو را گواه خواهیم بود.

محمد شهلی با اشاره بوسیله اینکه هر هکتار زراعت میگو بخاطر ۲ نفر اشتغالزایی دارد، افزود: درون مجموع این سه پروژه عظیم آبزی پروری، جهشی شگرف در مرزوبوم تولید را خواهد داشت که شوق است بزودی با بهره برداری از مجتمع شریک شدن کشت و صنعت مکران این امر محقق شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با رمز به شروع جزئی از جمله برداشت ابتدایی ثمر مزارع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر درون سال سیال خاطرنشان کرد: با توجه بوسیله طوفان و سیلاب داخل دی ماه سال ۹۸ که این کانون را دچار آسیب و منجر به تخریب کمی از تحت تاسیس های آن شد و نیز شیوع ویروس کرونا مشکلاتی ابداع کرد اما با غبطه بوسیله خداوند و همت نصیب برداران توانستیم تاکنون سالی عاری هیچ گونه بیماری میگو در مجتمع مذکور برداشت را آغاز کنیم.

وی با اشاره به پیش دماغ برداشت حدود ۸۰۰ تا یکهزار تن میگو در گواتر، ادامه داد: بخاطر مجتمع پرورش میگوی مثال صنعتی گواتر التماس هایی برای احیای کل این مجتمع به استانداری انجام شده تا پایان سالجاری تحولی مهم داخل زیر تاسیس های آن را شاهد باشیم.

شهلی گفت: آبزی پروری سیستان وبلوچستان با توجه به سال «جنبش تولید» علاوه پیاده شدن مجتمع سابق الذکر تعداد ۲ باشگاه بزرگ در حال اجرا دارد که مجتمع پرورش میگوی رودیک به خشکی امدن اساس برنامه ریزی های صورت پژمرده تا چند ماه آینده آماده روزی برداری و نیز پرورش میگوی گوردیم که توسط پاره خصوصی و مشارکت کشت و صنعت مکران در حال اجراست در سال آینده باز کردن می شود.

شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با ساحلی زیبا و ظرفیت های بی شمار در مرزوبوم گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل خلط به شیار استوا نسبتا گرم و تیز و درجه دما سواحل این شهرستان درون طول سال کم قیمت بخاطر پرورش میگو، صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.  

۲۰ سایت مستعد یادگیری میگو به مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار، دشتیاری و کنارک اطلاع شده است. منطقه گواتر، گوردیم و رودیک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعت و شهری نیکوترین مکان بخاطر پرورش میگو در کشور است
  • ۹۹/۰۵/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی