عطر دونی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، دکتر سیده زهرا شریعت پناهی عضو هیات علمی کالج علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی سرزمین گفت: وقتی بیماری با سوءتغذیه در آی سی یوبستری می شود نسبت بوسیله مصیبت که سوءتغذیه ندارد با وضعیت دشواری مواجهه می شود.

به گفته وی، سوءتغذیه متابولیسم بدن را والا نفوذ قرار می دهد بوسیله طوری که عهد بستری ناخوش تمام می شود و به عفونتزخم، عفونت خون، عفونت ادراری، نارسایی ارگان های بدن و... منجر می شود.

کالبد هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور توضیح عدل: عوارض و مرگ ومیر در افرادی که دچار سوءتغذیه هستند بیشتر از افرادی است که سوءتغذیه ندارند و این افراد را باید بیشتر غربال کنیم.

شریعت پناهی انواع تغذیه های حمایتی را برای بیماران دچار سوءتغذیه در آی سی یو از عادت دهانی، لوله ای و وردیدی دانست.

وی درباره رنجور بیماران دچار سوختگی که در آی سی یو بستری هستند، گفت: به دلیل این که سطح زیادی از بدن بیمار دچار سوختگی شده است برای ترمیم بافت، بدن به کالریو پروتئینبیشتر به همراه افزایش مصرف ویتامین ها و املاح حاجت دارد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی قلمرو در دنباله به بیماران کرونایی بستری در آی سی یو رمز کرد و افزود: بیماران مشغول بوسیله کوویدـ۱۹ علیل در آی سی یو و سایر بخش های عادی دچار سوءتغذیه می شوند که مهم ترین عامل آن بی اشتهایی متجاوز بوسیله جهت اضافه فاکتورهای التهابی در بدن است. 

درون مرحله اول باید با تجویز داروهای اشتهاآور و غذاهای کم حجم با کالری پشته و ترجیحا بوسیله لباس مایع یا نیمه جامد، دریافت طعام را تکثیر دهیم. در مراحل اینده از پودرهای پروتئینی و غذایی استفاده می کنیم و در انتها از تغذیه با لوله یا وریدی کمک می گیریم.

شریعت پناهی به خشکی امدن تنوع مواد غذایی سپس از بهبود بیماران کرونایی رنجور اصرار کرد و گفت: برای این افراد همه مواد گروه غذایی اعم از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به مقدار زیادتر از افراد سالم، میوه، سبزی و لبنیات لحاظ شود و بعد از مرخص شدن از بیمارستان نیز تا چند هفته این رژیم دنباله داشته باشد.

وی افزود: اخذ ویتامین ها و املاحی که از آنتی اکسیدان ها برخوردارند برای بیماران بهبودیافته کرونایی مفید است، چراکه اکسیدان های خون این افراد بالا می جوی.
  • ۹۹/۰۵/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی