عطر دونی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی، کارشناسان معتقدند این رفتار پاپ فرانسیس می تواند متجاوز از پیش به روابط شکننده و نه چندان دوستانه واتیکان با واشنگتن دامن بزند. پیش نم مایک پمپئو از اقدام واتیکان در ادامه ربط دوستانه با دولت چین انتقاد کرده وجود و اکنون پاپ و همراهانش وزیر امور خارجه و دیگر مقام های بزرگ آمریکا را به سوء کاربرد از واتیکان برای طلبیدن دید رای دهندگان انتخابات بزرگواری جمهوری ماه نوامبر متهم می کنند.

برخی گروه های حقوق بشری می گویند پیروان کلیسای کاتولیک داخل چروک چندان آزادی عمل ندارند و به بهانه های مختلف تحت پیگرد فراغت می گیرند. با این حال، واتیکان سال ۲۰۱۸ یک قرارداد با پکن امضا کرد و درون آن متعهد شد کشیش های کلیسای کاتولیک گره را معرفی و منصوب بطی ء. پاپ فرانسیس در آن زمان ابراز امیدواری کرد این قرارداد گزند های گذشته را التیام بخشد و عاملی بخاطر اتحاد بیشتر کاتولیک های چین باشد.

با وجود مخالفت برخی قسمت قسمت کردن های کاتولیک از جمله در آمریکا، تمایل می جوی قرارداد همکاری پکن و واتیکان ماه آینده تسلسل شود. وزیر امور خارجه ایالات متحده تو سخنرانی روز چهارشنبه خود در رم، پایتخت ایتالیا مدعی شد هیچ جای دنیا آزادی مذهبی بوسیله پیمانه گره مافوق ضیق نیست و از واتیکان صدای زیر مردانه از آزادی کاتولیک های چینی دفاع یواش. این در حالی است که مقام های ارشد واتیکان اطلاع دادن کرده اند روابط آنها با چروک هیچ ارتباطی بوسیله آمریکا ندارد.

کاردینال پیترو پارولین، دبیر طالع و مطران اعظم پل گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان با انتقاد از سخنان سریع وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به پاپ گفتند که رهبر کاتولیک های جهان داخل دوران فعالیت های انتخاباتی هرگز سیاستمداران را به حضور نمی پذیرد و این رسم از دیرباز در واتیکان مرسوم بوده است. این دو مقام بزرگ واتیکان اطلاع دادن کردند سخنان پمپئو بیشتر بخاطر اخذ رای از کاتولیک های آمریکایی گفته شده و این طور موضوع هایی می بایست محرمانه بررسی شود.

وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای شرکت در کنفرانسی درباره آزادی مذهب به رم عروج کرده، ناچار شد به دیدار با مقام های مبصر بخت واتیکان رضایت دهد. پمپئو امروز پنجشنبه با کاردینال پارولین و کشیش اعظم گالاگر دیدار و گپ کرد. او پیش نم با همتای ایتالیایی خود هم دیدار کرده بود.
  • ۹۹/۰۷/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی